کد نظام وظیفه

کد نظام وظیفه
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
داوطلبان مرد برای اینکه بتوانند در آزمون سراسری شرکت نمایند ، باید ابتدا وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص کنند . وضعیت نظام وظیفه داوطلبان مرد به صورت کد گذاری در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری اعلام شده که متقاضیان لازم است با مراجعه به این دفترچه ، کد مربوط به خود را مشخص و درفرم ثبت نام کنکور سراسری درج کنند .



یکی از شرایط اختصاصی ثبت نام داوطلبان مرد در کنکور سراسری 1400 وضعیت نظام وظیفه آن ها است به این ترتیب متقاضیان مرد که قصد شرکت در آزمون مذکور را دارند باید قبل از هر چیزی از نظر نظام وظیفه مشکلی نداشته باشند تا بتوانند برای تحصیل و شرکت در کنکور اقدام کنند ، به این منظور سازمان سنجش در فرم ثبت نام کنکور سراسری از داوطلبان مرد می خواهد تا وضعیت نظام وظیفه خود را از طریق لیست کد نظام وظیفه که با توجه به شرایط هر داوطلب تعریف شده و در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری درج شده مشخص نمایند .

داوطلبان مرد باید با آگاهی کامل از شرایط نظام وظیفه خود لیست کد های نظام وظیفه مندرج در دفترچه مذکور را مطالعه و کد مربوطه را در فرم ثبت نام کنکور سراسری وارد نمایند . با توجه به اهمیت کد نظام وظیفه برای ثبت نام کنکور سراسری برای داوطلبان مرد در این مقاله بر آن شدیم لیست کد نظام وظیفه برای ثبت نام کنکور سراسری 1400 را در اختیار داوطلبان قرار دهیم .



لیست کد های نظام وظیفه در ثبت نام کنکور سراسری 1400
در جدول زیر لیست کد های نظام وظیفه برای ثبت نام کنکور سراسری 1400 را مشاهده می کنید . داوطلبان مرد برای ثبت کد نظام وظیفه خود در فرم ثبت نام کنکور سراسری میبایست وضعیت تعریفی هر کد را مطالعه و بر این اساس کد مربوطه را در فرم ثبت نام مذکور درج نماید  .  



لیست کد های نظام وظیفه برای ثبت نام کنکور سراسری 1400
کد 1 داشتن کارت پایان خدمت هوشمند
کد 2 داشتن کارت معافیت از خدمت دائم هوشمند ( معافیت به علت کفالت ، پزشکی ، ایثارگران و موارد خاص )
کد 3 مشمولان دارای برگ معافيت موقت هولوگرام دار بدون غيبت ( پزشكی ، كفالت و ساير... ) در مدت اعتبار آن .
کد 4 افراد متولد سال 1354 و قبل از آن . این افراد باید پس از اینکه قبولی آنها مشخص شد ، موظف هستند کارت معافیت دائم هوشمند خود را در زمان ثبت نام  دانشگاه ارائه کنند . این افراد مشمول معافیت سنی عنایت مقام معظم رهبری قرار می گیرند .
کد 5 این کد مخصوص دانش آموزان سال آخر دوره متوسطه یا پیش دانشگاهی می باشد که به صورت حضوری و پیوسته مشغول به تحصیل بوده اند و تا 1400/6/31 در سنوات مجاز تحصیلی یعنی حداکثر 20 سالگی تمام فارغ تحصیلی می شوند .
کد 6 این کد مخصوص فارغ التحصیلان نظام جدید 6 - 3 - 3 یا دارای مدرک پیش دانشگاهی می باشد. این افراد باید حداکثر تا 20 سالگی به صورت پیوسته و حضوری و بدون غیبت تحصیل خود را به پایان رسانده باشند .
تبصره: دانش آموزانی كه دوره متوسطه را (سال اول متوسطه ) را از مهر 91 آغاز كرده باشند ، سقف مجاز سنوات تحصيلی آنان حداكثر تا پايان 20 سالگی خواهد بود .
کد 7 این کد مخصوص آن دسته از دانش آموزانی است که قبل از سن مشمولیت ( یعنی قبل از سن 18 سالگی ) به شرط اینکه غیبت نداشته باشند ، موفق به اخذ مدرک پیش دانشگاهی یا دیپلم نظام جدید شده باشند .
کد 8 این کد مخصوص سربازان درحال خدمت یا کارکنان وظیفه که بدون غیبت اولیه مدرک پیش دانشگاهی یا دیپلم نظام جدید حضوری و پیوسته کسب کرده اند ، می باشد . شرط پذیرش این افراد پذیرفته شدن در مقطع کارشناسی و بالاتر می باشد .
کد 9 این کد به آن دسته از کارکنان وظیفه ای تعلق می گیرد که خدمت دوره ضرورت آن ها تا تاریخ 1400/6/31 به پایان می رسد . این افراد موظف هستند که در زمان ثبت نام در دانشگاه ، گواهی یا کارت پایان خدمت خود را ارائه دهند .
کد 10 این کد مخصوص طلاب علوم دینی می باشد که دارای مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی دارای معافیت تحصیلی حوزه می باشند . شرط آن این بوده که مرکز مدیریت حوزه های علمیه یا مرکز مدیریت حوزه علمیه (اصفهان یا خراسان) تایید کند که فرد می تواند همزمان با اشتغال به تحصیل در حوزه ، در دانشگاه نیز به تحصیل بپردازد . در صورتی که حوزه علمیه معافیت تحصیلی یک طلبه را خاتمه دهد ، این طلبه برای ادامه تحصیل نیاز به اجازه سازمان وطیفه عمومی و صدور معافیت تحصیلی دانشگاه دارد . این داوطلبان در هر ترم باید موافقت نامه حوزه علمیه را ارائه دهند .
کد 11 این کد مربوط به کارکنان پایور شاغل در نیروهای مسلح می باشد که باید گواهی اشتغال به خمت و همچنین موافقت از اداره نیرو انسانی سازمان مربوطه را برای ادامه تحصیل ارائه دهند .
کد 12 این کد مخصوص دانشجویان انصرافی می باشد . این دانشجویان در صورتی که در سقف سنوات تحصیلی اولیه انصراف داده باشند و همچنین از تاریخ انصراف آن ها ( 22 . 8 . 90  ) تا زمان پذیرش در در رشته جدید بیش از 1 سال سپری نشده باشد ، می توانند این کد را وارد کنند .
بیشتر بخوانید صفر تا صد : کنکور 1400



 توجه  : دانش آموزانی كه در سن 17 سالگی و قبل از سن مشموليت موفق به دريافت ديپلم يا پيش دانشگاهی
می شوند ، چنانچه حداكثر تا شش ماه پس از رسيدن به سن مشموليت ( 18 سالگی تمام ) وارد دانشگاه شوند ،
مجاز به ادامه تحصيل می باشند .

در غير اين صورت به دليل ورود به غيبت ، مجاز به ادامه تحصيل نخواهند بود . مگر اينكه در مهلت شش ماه معرفی ، خود را از طريق يكی از دفاتر پليس+10 به وظيفه عمومی معرفی كرده و در هنگام پذيرش در دانشگاه دارای برگ اعزام بدون غيبت باشند .


 توجه  : افرادی كه تاريخ اعزام به خدمت آنان قبل از اعلام قبولی يا پذيرش در دانشگاه است ، لازم است برابر ضوابط مربوط نسبت به تمديد موعد اعزام خود اقدام نمايند . در غير اين صورت به دليل ورود به غيبت ، شرايط ادامه تحصيل را از دست خواهند داد . در ضمن افرادی كه در موعد اعزام ( مندرج در برگ آماده به خدمت ) به خدمت اعزام ميشوند در صورت پذيرش در مقطع كارشناسی و بالاتر ، جهت ادامه تحصيل از خدمت ترخيص خواهند شد .

بیشتر بخوانید: شرایط ثبت نام کنکور سراسری






مشاوره نظام وظیفه کنکور سراسری 1400
 مشمولان غایب مجاز به ادامه تحصیل نمی‌ باشند و در صورت شرکت در کنکور و قبولی در دانشگاه معافیت تحصیلی برای آنان صادر نگردیده و دانشگاه‌ ها مجاز به ثبت‌ نام از آنان نمی‌ باشند .
 دانشجویان اخراجی دانشگاه‌ ها تا پایان خدمت دوره ضرورت و یا اخذ معافیت دائم ، مجاز به ادامه تحصیل نمی‌ باشند .

 مشمولانی كه در مقطع كاردانی فارغ التحصیل شده اند ، مجاز به شركت در آزمون سراسری نمی باشند . این
افراد فقط می توانند در مقطع كارشناسی ناپیوسته ( كاردانی به كارشناسی ناپیوسته ) تحصیل خود را ادامه دهند .

 فارغ التحصیلان مشمول مقطع كاردانی مجاز به شروع به تحصیل در مقاطع كارشناسی پیوسته ، كارشناسی ارشد پیوسته و دكتری پیوسته نمی باشند و نیز فارغ التحصیلان مقطع كارشناسی مشمول مجاز به شروع به تحصیل در مقطع كارشناسی ارشد پیوسته و دكتری پیوسته پزشكی ، دندانپزشكی ، داروسازی و دامپزشكی نیستند .

 به طور کلی داوطلبان مرد حق بازگشت به عقب تا زمان دریافت کارت پایان خدمت را ندارند .

 منظور از حق باز گشت به عقب ندارند را با یک مثال توصیح می دهیم  : در نظر بگیرید داوطلب مردی که یکبار با معافیت تحصیلی مدرک کارشناسی دریافت کرده این فرد مجددا نمی تواند به قصد دریافت مدرک کارشناسی در رشته دیگر برای کنکور سراسری شرکت کند .

 دانشجویان مورد پذیرش در دانشگاه‌ ها می‌ بایست جهت اخذ معافیت تحصیلی در مقاطع بالاتر ( ارشد ، دکتری ) با برگ درخواست معافیت تحصیلی مقاطع فوق به یکی از دفاتر پلیس+10 شهرستان محل استقرار دانشگاه مراجعه نمایند ؛ در غیر اینصورت مجاز به ادامه تحصیل نبوده و از ادامه تحصیل آنان جلوگیری بعمل می‌ آید .

در ادامه بخوانید: دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور












 در نظر داشته باشید مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا پاسخگوی سوالات شما در رابطه با شرایط ثبت نام کنکور سراسری داوطلبان مرد و کد نظام وظیفه کنکور سراسری 1400 می باشند که از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی می توانید با آن ها در ارتباط باشید . 












سوالات متداول


1- کد نظام وظیفه دانشجویان اخراجی چند است ؟
دانشجویان اخراجی دانشگاه‌ ها تا پایان خدمت دوره ضرورت و یا اخذ معافیت دائم ، مجاز به شرکت در کنکور نمی‌ باشند برای اطلاع از توضیحات بیشتر مقاله را مطالعه نمایید .




2- داوطلبانب که کارت معافیت دائم دارند ، کد نظام وظیفه آن ها چند است ؟
کد نظام وظیفه شما 2 است که البته در این مقاله جزئیات ثبت نام داوطلبان مرد از نظر نظام وظیفه ارائه شده است .




3- داوطلبان مرد که در حوزه مشغول به تحصیل هستند می توانند در کنکور شرکت کنند ؟
در صورت دارا بودن شرایط گفته شده در این مقاله می توانند همزمان با اشتغال به تحصیل در حوزه ، در دانشگاه نیز به تحصیل بپردازد .

منبع : کد نظام وظیفه
برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/X82o
نظرتان را بنویسید