تکمیل ظرفیت رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری 1400

تکمیل ظرفیت رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری 1400
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
وبلاگ سایت تحصیلیکو
ثبت نام تکمیل ظرفیت رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری 1400 در دوره های روزانه ، نوبت دوم ( شبانه ) ، پردیس خودگردان و ... به منظور جذب دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی رشته محل هایی که در پذیرش نوبت اول دارای ظرفیت خالی هستند برگزار می شود . داوطلبان لازم است پیش از ثبت نام مدارک مورد نیاز را آماده نمایند .




سازمان سنجش در سال 1400 اقدام به تکمیل نمودن ظرفیت های خالی مانده رشته محل های ارائه شده ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 1400 در نوبت اول کرد . بر اساس این تصمیم داوطلبانی که قصد شرکت در ثبت نام مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه های سراسری در رشته های بدون آزمون را دارند با توجه به شرایط مندرج در دفترچه پیش از ثبت نام ، ضروری است مدارک ثبت نام خود از جمله اطلاعات آخرین مدرک تحصیلی ، اطلاعات فردی ، اطلاعات شناسنامه و اطلاعات محل سکونت خود را آماده نمایند تا پروسه ثبت نام بدون تعلل و اتلاف وقت انجام شود .

ملاک پذیرش ثبت نام کنندگان در این مرحله از پذیرش بدون کنکور دانشگاه های سراسری ، معدل مقطع قبلی داوطلب در رشته محل های ارائه شده در لیست رشته های بدون کنکور سراسری بهمن 1400 می باشد . در ادامه این مقاله زمان ، نحوه و لینک ثبت نام تکمیل ظرفیت رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری 1400 را ارائه داده ایم . 



زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه های سراسری 1400
با استناد به روال سال های گذشته تکمیل ظرفیت رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری برای ورودی بهمن ماه معمولا در محدوده زمانی نیمه دوم آذر انجام می شود . زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه های سراسری 1400 از سوی سازمان سنجش اعلام می شود .



با توجه به عدم انتشار اطلاعیه ای از سوی سازمان سنجش در خصوص زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری بهمن 1400 ، با استناد به رویه سال گذشته که ثبت نام از تاریخ 30 آذر ماه آغاز شده بود پیش بینی می شود که ثبت نام تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه های سراسری 1400 نیز از اواخر آذر آغار شود.





ثبت نام تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه های سراسری 1400 احتمالا از اواخر آذر آغاز می شود.



البته زمان دقیق شروع ثبت نام پس از انتشار اطلاعیه سازمان سنجش مشخص خواهد شد و پس اعلام زمان دقیق شروع ثبت نام این مقاله به روزرسانی شده و در کانال تلگرام بدون کنکور هیوا و صفحه اینستاگرام بدون کنکور هیوا اطلاع رسانی خواهد شد .

بیشتر بخوانید: تمدید مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری





نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت رشته های بدون آزمون سراسری 1400
ثبت نام تکمیل ظرفیت رشته های بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه های سراسری ممکن است به صورت حضوری یا اینترنتی برگزار می شود .سال گذشته ثبت نام مرحله تکمیل ظرفیت رشته های بدون کنکور بهمن به صورت اینترنتی و از طریق سایت بدون کنکور سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org انجام شد.



لذا با در نظرگیری شیوه ثبت نام بدون ازمون بهمن سال گذشته پیش بینی می شود که بت نام تکمیل ظرفیت رشته های بدون آزمون سراسری 1400 نیز به صورت اینترنتی انجام شود که در این حالت مراحل ثبت نام به شرح زیر می باشد :



مراجعه به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org

دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه های سراسری 1400

مطالعه و بررسی شرایط و لیست رشته های ارائه شده

آماده نمودن مدارک لازم برای ثبت نام

پرداخت هزینه ثبت نام

تکمیل فرم ثبت نام و انتخاب رشته و و دریافت کد رهگیری



به محض آغاز شدن ثبت نام تکمیل ظرفیت رشته های بدون آزمون سراسری 1400 لینک ورود به سامانه پذیرش در این قسمت فعال می شود.



خاطر نشان می شود با آغاز ثبت نام تکمیل ظرفیت رشته های بدون آزمون سراسری 1400 این مقاله به روزرسانی شده و در کانال تلگرام بدون کنکور هیوا و صفحه اینستاگرام بدون کنکور هیوا اطلاع رسانی خواهد شد .

حتما بخوانید: ثبت نام دانشگاه های بدون کنکور سراسری









شرایط ثبت نام تکمیل ظرفیت رشته های بدون آزمون سراسری 1400
داوطلبانی که می خواهند در ثبت نام تکمیل ظرفیت رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری شرکت نمایند لازم است واجد شرایط عمومی و اختصاصی این مرحله باشند که در ادامه به مهم ترین شرایط عمومی و اختصاصی تکمیل ظرفیت رشته های بر اساس سوابق تحصیلی 1400 اشاره کرده ایم :



شرایط عمومی ثبت نام تکمیل ظرفیت رشته های بدون آزمون سراسری 1400



تبعیت از دین اسلام یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

تبعیت از قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران

عدم سابقه کیفری

عدم اعتیاد به مواد مخدر



شرایط اختصاصی ثبت نام تکمیل ظرفیت رشته های بدون آزمون سراسری 1400



ارائه آخرین مدرک تحصیلی دیپلم 4 ساله نظام قدیم ، دیپلم 3 ساله نظام قدیم + پیش دانشگاهی ، دیپلم 3 ساله نظام جدید و یا مدرک کاردانی ( فوق دیپلم ) برای مقطع کارشناسی ( لیسانس )

ارائه مدرک دیپلم 4 ساله نظام قدیم ، دیپلم 3 ساله نظام قدیم ، دیپلم 3 ساله نظام جدید برای مقطع ( فوق دیپلم )

عدم منع نظام وظیفه برای آقایان

ملاک پذیرش سوابق تحصیلی و معدل مقطع قبلی داوطلبان خواهد بود .



داوطلبان می توانند پیش از اقدام به ثبت نام تکمیل ظرفیت رشته های بدون آزمون سراسری 1400 نخست لیست رشته های ارائه شده را بررسی کرده و سپس برای ثبت نام اقدام کنند.

در ادامه بخوانید: لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری







در نظر داشته باشید مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا آماده اند تا از طریق خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی پاسخگوی تمامی سوالات داوطلبان بدون کنکور سراسری 1400 باشند . برای اطلاع از به روزترین اخبار دانشگاه های بدون آزمون عضو کانال تلگرام بدون کنکور هیوا باشید .




سوالات متداول


1- ثبت نام تکمیل ظرفیت رشته های بدون کنکور سراسری به چه صورت خواهد بود ؟
 همانطور که در مقاله اشاره شده ، معمولا ثبت نام تکمیل ظرفیت بدون کنکور سراسری به صورت اینترنتی انجام می شود .




2-  اعلام نتایج تکمیل ظرفیت بدون کنکور سراسری چه زمانی خواهد بود ؟
 معمولا زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت بدون کنکور سراسری احتمالا دو هفته پس از اتمام مهلت ثبت نام می باشد که در این مقاله توضیح داده شده است .




3-  ثبت نام تکمیل ظرفیت رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری چه زمانی انجام می شود ؟
ثبت نام تکمیل ظرفیت رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری برای ورودی بهمن انجام می شود که تاریخ دقیق ثبت نام در این مقاله اطلاع رسانی می شود.

منبع : تکمیل ظرفیت رشته های بدون آزمون دانشگاه های سراسری 1400
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/RmBR
نظرتان را بنویسید