لیست رشته های بدون آزمون سراسری

لیست رشته های بدون آزمون سراسری
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
وبلاگ سایت تحصیلیکو
علاقه مندان به ادامه تحصیل در رشته های بدون کنکور دوره های روزانه و نوبت دوم دانشگاه های سراسری و دانشگاه های پردیس خودگردان ، پیام نور و غیرانتفاعی در سال 1400 تا پایان مهلت مقرر فرصت دارند نسبت به ثبت نام و تکمیل فرم انتخاب رشته خود اقدام نمایند و هر داوطلب موظف است لیست رشته محل های ارائه شده در دفترچه ثبت نام را قبل از ثبت نام بررسی نماید.




پس از تصویب قانون حذف کنکور ، رویه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری تغییر یافته و پذیرش دانشجو در 85 درصد رشته های ارائه شده بدون برگزاری آزمون ورودی صورت می پذیرد و داوطلبان مستقیما از طرف دانشگاه پذیرش خواهند شد. بررسی و اطلاع از لیست رشته های بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه های سراسری 1400 تاثیر به سزایی در چینش و انتخاب رشته داوطلبان دارد .

لیست رشته های بدون کنکور در دوره های روزانه ، نوبت دوم ( شبانه ) ، پردیس خودگردان ، دانشگاه غیرانتفاعی و پیام نور و در مقاطع کاردانی و کارشناسی ارائه می شود . لازم به ذکر است که در انتخاب رشته بدون کنکور سراسری 1400 تاثیر بومی گزینی و تاثیر سهمیه مناطق و تاثیر سهمیه ایثاگران مانند انتخاب رشته های با آزمون موثر خواهد بود. .

داوطلبان واجد شرایط ثبت نام بدون آزمون 1400 برای اطلاع از رشته های بدون کنکور ارائه شده باید دفترچه ثبت نام بدون کنکور را مطالعه کنند . در این مقاله لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری را به تفکیک دوره های آموزشی را در اختیارتان قرار داده ایم .



لیست رشته های بدون کنکور روزانه دانشگاه های سراسری 1400
یکی از مواردی که رشته های دوره روزانه را در لیست رشته های بدون آزمون دانشگاه های سراسری متمایز می کند ، تحصیل رایگان است . تحصیل در رشته های دوره روزانه در همه گروه های آزمایشی رایگان بوده و پذیرفته شدگان در این دوره آموزشی چه به صورت بدون کنکور و چه به صورت باکنکور نیاز به پرداخت شهریه ندارند .



لیست رشته های بدون آزمون دانشگاه های سراسری 1400 مهر و بهمن همزمان با آغاز زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری منتشر می شود. با توجه به عدم انتشار لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری 1400 برای اطلاع داوطلبان از لیست رشته های بدون آزمون در ادامه لیست رشته های سال گذشته را ارائه داده ایم .



رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری بهمن سال گذشته

++++++

رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری مهر سال گذشته



خاطر نشان می شود که به محض انتشار لیست رشته های بدون کنکور روزانه دانشگاه های سراسری 1400 این مقاله بروزرسانی شده و لینک دانلود لیست جدید در این مقاله فعال می شود. همچنین داوطلبان می توانند با عضویت در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام دانشگاه های بدون آزمون هیوا از انتشار لیست رشته های بدون کنکور روزانه دانشگاه های سراسری 1400 مطلع شوند.

بیشتر بخوانید: ثبت نام دانشگاه های بدون کنکور سراسری





لیست رشته های بدون کنکور نوبت دوم دانشگاه های سراسری 1400
تحصیل در دوره نوبت دوم به لحاظ کیفیت آموزش ، محیط آموزشی و اساتید ، چارت واحدهای درسی هر رشته تحصیلی ، نحوه ارزیابی دانشجو ، آیین نامه‌های اصلی ، تسهیلات ، وام دانشجویی و اینکه زیر نظر وزارت علوم تعریف شده است ، مورد توجه و استقبال داوطلبان قرار گرفت.



یکی از تفاوت های این دوره با دوره روزانه میزان شهریه اندک است لذا با توجه به عدم انتشار لیست رشته های بدون کنکور دوره شبانه دانشگاه های سراسری 1400 برای اطلاع داوطلبان از لیست رشته های بدون آزمون در ادامه لیست رشته های سال گذشته را ارائه داده ایم .



رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری بهمن سال گذشته

+++++++++

رشته های بدون کنکور داشنگاه سراسری مهرسال گذشته



خاطر نشان می شود که به محض انتشار لیست رشته های بدون کنکور شبانه دانشگاه های سراسری 1400 این مقاله بروزرسانی شده و لینک دانلود لیست جدید در این مقاله فعال می شود. همچنین داوطلبان می توانند با عضویت در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام دانشگاه های بدون آزمون هیوا از انتشار لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری 1400 مطلع شوند.

حتما بخوانید: شرایط ثبت نام بدون کنکور سراسری









لیست رشته های بدون کنکور پردیس خودگردان دانشگاه های سراسری 1400
تفاوت بارز تحصیل در رشته های بدون آزمون و یا با آزمون دوره پردیس خودگردان میزان شهریه قابل توجه و محل تحصیل این دوره است به طوری که می توان گفت پردیس خودگردان هر دانشگاه شعبه دیگری از دانشگاه است و در دیگر موارد تفاوتی با دوره روزانه ندارد .



به این دلیل جزو دوره های معتبر شناخته شده بین داوطلبان است و ارائه برخی رشته های بدون کنکور این دوره خرسندی و استقبال داوطلبان را به همراه داشته است و با توجه به عدم انتشار لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه های پردیس خودگردان 1400 برای اطلاع داوطلبان از لیست رشته های بدون آزمون در ادامه لیست رشته های سال گذشته را ارائه داده ایم .



رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری بهمن سال گذشته

+++++++++

رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری مهر سال گذشته



خاطر نشان می شود که به محض انتشار لیست رشته های بدون کنکور شبانه دانشگاه های پردیس خودگردان 1400 این مقاله بروزرسانی شده و لینک دانلود لیست جدید در این مقاله فعال می شود. همچنین داوطلبان می توانند با عضویت در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام دانشگاه های بدون آزمون هیوا از انتشار لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری 1400 مطلع شوند.

حتما بخوانید: شرایط تحصیل در دانشگاه پردیس خودگردان







لیست رشته های بدون کنکور غیرانتفاعی دانشگاه های سراسری 1400
دانشگاه غیرانتفاعی هر ساله با ارائه رشته های متنوع در مقاطع مختلف هر 5 گروه آزمایشی ، پرچم دار پذیرش بدون کنکور دانشجو در رشته های کاردانی و کارشناسی است . این دانشگاه مورد تایید وزارت علوم بوده و تحصیل در رشته های دانشگاه غیرانتفاعی در قبال دریافت شهریه است .



به دلیل پوشش دادن سلقیه متقاضیان در انتخاب رشته این دانشگاه و با توجه به عدم انتشار لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه های غیر انتفاعی 1400 برای اطلاع داوطلبان از لیست رشته های بدون آزمون این دانشگاه در ادامه لیست رشته های سال گذشته را ارائه داده ایم .



رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری بهمن سال گذشته

+++++++++++++

رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری مهر سال گذشته



خاطر نشان می شود که به محض انتشار لیست رشته های بدون کنکور شبانه دانشگاه های پردیس خودگردان 1400 این مقاله بروزرسانی شده و لینک دانلود لیست جدید در این مقاله فعال می شود. همچنین داوطلبان می توانند با عضویت در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام دانشگاه های بدون آزمون هیوا از انتشار لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری 1400 مطلع شوند.

بیشتر بخوانید: شهریه دانشگاه غیر انتفاعی


لیست رشته های بدون کنکور پیام نور دانشگاه های سراسری 1400
از جمله مزیت های تحصیل در دانشگاه پیام نور به عدم ضرورت حضور در کلاس و میزان شهریه مناسب ، تنوع در رشته های بدون کنکور ، مناسب برای دسترسی محلی و ظرفیت پذیرش مناسب می توان اشاره کرد که در نظر گفتن هر کدام از این موارد مسیر ادامه تحصیل را برای علاقه مندان ورود به دانشگاه هموار می کند.



از این رو برای علاقه مندان به تحصیل در دانشگاه پیام نور و با توجه به عدم انتشار لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه های پیام نور در سال 1400 برای اطلاع داوطلبان از لیست رشته های بدون آزمون در ادامه لیست رشته های سال گذشته را ارائه داده ایم .



رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری بهمن سال گذشته

++++++++

رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری مهر سال گذشته



در نظر داشته باشید مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا آماده اند تا از طریق خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی پاسخگوی تمامی سوالات داوطلبان بدون کنکور سراسری 1400 باشند . برای اطلاع از به روزترین اخبار دانشگاه های بدون آزمون عضو کانال تلگرام بدون کنکور هیوا باشید .

در ادامه بخوانید: رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد



سوالات متداول


1- رشته های بدون کنکور در کدام دانشگاه های سراسری ارائه می شوند ؟
همانطور که در مقاله اشاره شده ، در دوره های روزانه ، شبانه ،پردیس خودگردان ، غیر انتفاعی و پیام نور ارائه می شود .




2- رشته های بدون کنکور دانشگاه ها از چه طریقی منتشر می شود ؟
لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می شود و به محض انتشار لیست رشته ها در این مقاله نیز اطلاع رسانی می شود.




3- آیا تمامی رشته های بدون کنکور در تمامی دانشگاه ها ارائه می شود ؟
خیر . لیست رشته ها و دانشگاه های ارائه دهنده هر رشته متفاوت بوده و در این مقاله قابل مشاهده است .

منبع : لیست رشته های بدون آزمون سراسری
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/oxyB
نظرتان را بنویسید