نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 1400

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
وبلاگ سایت تحصیلیکو
داوطلبان ثبت نام رشته های بدون آزمون دانشگاه های سراسری سال 1400 لازم است جهت انجام مراحل ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 1400 ابتدا لیست رشته محل های ارائه شده را بررسی نموده و در صورت یافتن رشته محل مورد نظر خود مدارک لازم برای ثبت نام را از پیش آماده نمایند .




هر ساله ثبت نام بدون کنکور و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه های سراسری به منظور جذب دانشجو در دوره های روزانه ، نوبت دوم ، پردیس خودگردان ، دانشگاه غیرانتفاعی و پیام نور توسط سازمان سنجش در دو نوبت ورودی مهر و بهمن برگزار می گردد . 

علاقه مندان به ادامه تحصیل در دانشگاه های سراسری که به صورت بدون آزمون ارائه می شوند می بایست در زمان مقرر نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند که با توجه به هر دوره ( ورودی مهر و بهمن )  ممکن است نحوه ثبت نام متفاوت باشد و ثبت نام یا به صورت اینترنتی و یا به صورت حضوری برگزار شود .

 هر داوطلب موظف است از مراحل و نحوه ثبت نام اطلاع پیدا کرده و با توجه به نحوه ثبت نام که در اطلاعیه سازمان سنجش مشخص می شود مراحل ثبت نام خود را تکمیل نماید . از این رو در ادامه این مقاله نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 1400 را برای ورودی مهر و بهمن شرح داده ایم .



نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری مهر 1400
همان طور که اشاره شد ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری در سال 1400 در 2 نوبت برگزار می شود که در مرحله اول ، پذیرش برای ورودی نیمسال اول تحصیلی است . مشابه هر ساله احتمالا ثبت نام صرفا بر اساس سوابق تحصیلی مهر 1400 بصورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش خواهد بود .



مراحل ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری مهر 1400



1 - مراجعه به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org

2 - دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام بدون آزمون دانشگاه های سراسری 1400

3 - مطالعه شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه

4 - بررسی لیست رشته های ارائه شده

4 - آماده نمودن مدارک ثبت نام 1400 

5 -  تکمیل فرم ثبت نام و انتخاب رشته حداکثر تا 100 کد رشته محل

6 - تایید مراحل و دریافت کد پیگیری



حتما بخوانید: هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 1400


راهنمای تصویری ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری مهر 1400



1 -تایپ آدرس سایت سازمان سنجش به نشانی  sanjesh.org شوید و یا کلمه " سنجش " به فارسی در مرورگر کامپیوتر







2 - انتخاب اولین نتیجه نمایش داده شده تحت عنوان " سازمان سنجش آموزش کشور "







3 - انتخاب گزینه سراسری از منوی رنگی سمت راست و بالای صفحه ( پیکان شماره 1 ) . انتخاب گزینه " سامانه پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر ماه سال 1400 " ( پیکان شماره 2 )  







4 - انتخاب گزینه " ثبت نام جدید " مطابق تصویر زیر  .







5 - در این مرحله هر داوطلب می بایست عکس خود را با مشخصات ذکر شده در سمت چپ صفحه طبق مراحل مشخص شده در تصویر ، بار گذاری نماید . طبق تصویر باید برای بارگذاری عکس گزینه " choose file " را انتخاب کرده و عکس خود را اتخاب کنید ( پیکان شماره 1 ) . سپس گزینه ارسال عکس را انتخاب کنید ( پیکان شماره 2 ) . در صورتی که عکس شما مشخصات گفته شده را داشته باشد در قسمت جایگاه عکس نمایش داده می شود ( پیکان شماره 3 ) و در پایان گزینه " تایید و ادامه " را کلیک کرده تا وارد مرحله بعد شوید ( پیکان شماره 4 ) .







6 - صفحه ای که باز می شود شامل سوالاتی است که لازم است داوطلبان آنها را تکمیل نمایند . سوالات 1 تا 9 شامل اطلاعات فردی و شناسنامه ای است .







7 - سوالات 10 تا 24 مربوط به سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی است .







8 -سوالات 25 تا 27 مربوط به سهمیه داوطلبان است .







9 - سوالات 28 تا 33 در مورد وضعیت سلامت جسمانی ، اتباع غیر ایرانی وضعیت اشتغال ( تحصیلی ، فارغ التحصیل ، کارمند رسمی یا پیمانی ) می باشد .







10 - سوالات 34 تا 41 در مورد آدرس محل سکونت و شماره تلفن و شماره موبایل است .







11 - در ادامه هر داوطلبی مجاز به انتخاب 100 کد رشته محل از دوره های مختلف دانشگاه های سراسری ارائه برای مهر 1400 است . داوطلبان می توانند از گزینه " جستجوی کد رشته محل " برای پیدا کردن کد رشته های مورد علاقه و انتخابی خود استفاده کنند ( پیکان شماره 1 ) . پس از ثبت کد رشته های مورد علاقه خود گزینه " تایید " را کلیک نمایید ( پیکان شماره 2 ) .







12 - در آخر در صورتی که اطلاعات خود را به درستی ثبت کرده باشید فرم ثبت نام که شامل شماره پرونده و کد رهگیری در بالای این فرم است نمایش داده می شود که توصیه می کنیم از آن پرینت تهیه نمایید .







پس از آغاز ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری مهر 1400 لینک ورود به سامانه پذیرش در این قسمت فعال می شود.



به محض فعال شدن لینک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری ، این مقاله به روزرسانی شده و در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام دانشگاه های بدون آزمون هیوا اطلاع رسانی خواهد شد .

بیشتر بخوانید: شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 1400





نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری بهمن 1400
داوطلبانی که به هر دلیل از ثبت نام ورودی مهر جا مانده اند ، این فرصت را دارند تا در ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری 1400 ورودی بهمن ماه شرکت نمایند . درطی سال های گذشته ثبت نام بدون کنکور ورودی نیمسال دوم تحصیلی گاهی به دانشگاه های پذیرنده واگذار شده و گاهی به صورت اینترنتی بوده است .



طبق روال ثبت نام ورودی بهمن سال گذشته که داوطلبان متقاضی نام نویسی در رشته های بدون آزمون موظف بودند در زمان مقرر به صورت اینترنتی وارد سایت سازمان سنجش شده و ثبت نام خود را انجام دهند احتمالا ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 1400 ورودی بهمن به صورت اینترنتی و مشابه مهر خواهد بود.



مراحل ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری بهمن 1400



1 - مراجعه به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org

2 - دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری بهمن 1400 

3 - مطالعه و بررسی شرایط و لیست رشته های ارائه شده

4 - آماده نمودن مدارک لازم برای ثبت نام

5 - مراجعه به واحد دانشگاهی مورد نظر 

6 - پرداخت هزینه ثبت نام و دریافت کد رهگیری

7 - تکمیل فرم ثبت نام و دریافت کد رهگیری



پس از آغاز ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری بهمن 1400 لینک ورود به سامانه پذیرش در این قسمت فعال می شود.



به محض فعال شدن لینک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری ، این مقاله به روزرسانی شده و در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام دانشگاه های بدون آزمون هیوا اطلاع رسانی خواهد شد .

در ادامه بخوانید: دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 1400









اگر پس از مطالعه مقاله نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 1400 ، سوالی در این زمینه دارید جواب آن را از طریق مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا جویا شوید . همچنین خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا پل ارتباطی مشاوران تحصیلی هیوا با شماست .












سوالات متداول


1-  نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری مهر 1400 به چه صورت است ؟
 طبق روال سال گذشته احتمال می دهیم ثبت نام رشته های بدون آزمون در دانشگاه های سراسری به صورت اینترنتی باشد که در این مقاله مراحل ثبت نام اینترنتی گفته شده است .




2-  آیا ثبت نام رشته های بر اساس سوابق تحصیلی نیمسال دوم تحصیلی سال 1400 به صورت حضوری است ؟
 احتمال می دهیم همانند سال پیش ثبت نام بدون آزمون سراسری بهمن 1400 به صورت حضوری یا اینترنتی برگزار شود که توضیحات تکمیلی در این مقاله آورده شده است .




3-  در صورت اینترنتی بودن ثبت نام بدون آزمون سراسری 1400 به سایتی باید مراجعه شود ؟
 اگر ثبت نام به صورت اینترنتی برگزار شود ، لینک ثبت نام در سایت سازمان سنجش فعال می شود که در این مقاله آدرس سایت ارائه شده است .

منبع : نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 1400
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/rzDL
نظرتان را بنویسید