روانشناسی رنگ در طراحی لوگو

روانشناسی رنگ در طراحی لوگو
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
لوگو آنلاین

آبی تخم مرغی تیفانی رابین، صورتی باربی و بنفش کادبری آنقدر نمادین شده اند که به عنوان علائم تجاری ثبت شده اند. از طریق این رنگ ها، برندها خود را از رقبا متمایز می کنند، مشتریان را جذب می کنند و پیامی واضح به مخاطبان خود می فرستند.

چگونه رنگ ها بر نحوه درک شرکت شما تأثیر می گذارند؟ رنگ های مختلف نشان دهنده چه احساسات و حالاتی هستند؟ چگونه پالت رنگی مناسبی را انتخاب کنیم که برای برند شما صحبت کند؟ بیا با هم بفهمیم!

در ادامه با لوگوساز حرفه ای آنلاین بیزگو همراه باشید.

روانشناسی رنگ چگونه کار می کند

چرا رنگ ها برای برندها اهمیت دارند؟

چگونه برندها از رنگ ها برای صحبت با مخاطبان خود استفاده می کنند

چگونه بهترین رنگ ها را برای برند خود انتخاب کنیم

بسته شدن

 

روانشناسی رنگ چگونه کار می کند

به اطراف نگاه کن چه رنگ هایی می بینید؟ خواه یک فنجان قرمز، کتاب آبی یا درخت سبز باشد، هر یک از این سایه ها احساسات و عواطف خاصی را برمی انگیزد. این چیزی است که روانشناسی رنگ در مورد آن است! معنای ذهنی ای را که مردم به رنگ ها می دهند مطالعه می کند.

به گفته روانشناسان رنگ، نحوه درک ما از رنگ ها تحت تأثیر سه عامل است.زیست شناسی. برخی از تداعی های رنگی به صورت ژنتیکی از پیش تعیین شده اند. به عنوان مثال، بیشتر مردم قرمز (رنگ آتش) را پرشور و پرانرژی می دانند، در حالی که سبز (رنگ درختان و گیاهان) آنها را به یاد طبیعت می اندازد.

زمینه اجتماعی-فرهنگی. کشور محل زندگی، جنسیت و سن شما نیز بر نحوه خواندن رنگ ها تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، در فرهنگ های شرقی، رنگ قرمز نشان دهنده رفاه است، در حالی که کشورهای غربی آن را با جذابیت جنسی، پرخاشگری و انرژی مرتبط می دانند. آبی روشن یک رنگ محبوب در ایالات متحده است، در حالی که در آسیا به دلیل مفهوم منفی آن از آن اجتناب می شود.تجربه شخصی. سبک زندگی شما و همچنین رویدادها و احساساتی که تجربه کرده اید می توانند درک شما از رنگ های خاص را به طرز چشمگیری تغییر دهند. به عنوان مثال، فردی که دچار حادثه آب شده است ممکن است با رنگ آبی احساس دفع کند.

چرا رنگ ها برای برندها اهمیت دارند؟

مطالعات متعدد نشان می‌دهد که رنگ‌ها احساسات مشتریان را مدیریت می‌کنند، نظر آن‌ها را نسبت به شرکت شکل می‌دهند و بر تصمیم‌گیری‌های خرید آن‌ها تأثیر می‌گذارند.به رسمیت شناختن. رنگ ها این قدرت را دارند که شناخت برند را تا 80 درصد افزایش دهند. در واقع، دیگر نمی‌توانیم مک‌دونالد را بدون قوس‌های طلایی یا استارباکس را بدون آژیر سبز مرموزش تصور کنیم. بسیار مهم است که رنگ برند شما در تمام نقاط تماس با مخاطبان شما، از کارت ویزیت گرفته تا طراحی دفتر، وجود داشته باشد.منحصر به فرد بودن. تحقیقات نشان می دهد که افراد تمایل دارند عناصر بصری را که در بین بقیه برجسته هستند، به بهترین شکل تشخیص داده و به خاطر بسپارند. بنابراین اگر می‌خواهید برند شما تاثیر ماندگاری داشته باشد، از رنگ‌هایی استفاده کنید که در پالت رنگ رقبای شما وجود ندارد.افزایش فروش رنگ ها 85 درصد از تصمیمات خرید را تحت تأثیر قرار می دهند. هنگامی که یک طرح رنگی برای برند خود تهیه می کنید، به آن به عنوان ابزاری موثر برای بهبود عملکرد فروش خود نگاه کنید!

چگونه برندها از رنگ ها برای صحبت با مخاطبان خود استفاده می کنند

بیایید چندین رنگ محبوب را در نظر بگیریم و بررسی کنیم که چگونه کسب‌وکارهای بزرگ از معانی خود برای ساختن هویت برند متقاعدکننده استفاده می‌کنند. ما به هیچ وجه به شما راهنمای کاملی ارائه نمی کنیم. به هر حال، هیچ فرمول یکسانی وجود ندارد که برای همه مشاغل مناسب باشد. انتخاب و استفاده شما از رنگ ها باید بر اساس شخصیت شرکت، مخاطبان هدف و سایر عواملی که فقط برای شما شناخته شده اند تعیین شود.

سفید

خلوص، شکنندگی، لطافت، اشرافدر برندسازی، رنگ سفید هسته اصلی زیبایی شناسی مینیمالیستی است. برای اینکه رنگ سفید قابل مشاهده و رسا باشد، باید آن را با رنگ های دیگر مخلوط کنید.اپل برای تاکید بر سادگی بصری و فنی بالای گجت های خود، از بسته بندی سفید و طراحی وب سایت تک رنگ استفاده می کند.آیفون مک بوک پرو 13تسلا با لوگوی جسورانه قرمز و سفید خود، خود را از دیگر خودروسازانی که به دنبال طرح‌های رنگی محتاطانه‌تر بودند، متمایز می‌کند.لوگوهای سفید تسلا کروکسCrocs از طریق نماد سیاه و سفید مختصر خود از ایده سادگی و نوآوری که سنگ بنای فلسفه تجاری آن است فراتر می رود.لوگوی قرمز، سفید و آبی پپسی که از دهه 1940 سرچشمه می گیرد، به رنگ های پرچم آمریکا ادای احترام می کند.لوگو سفید پپسی

مشکی 

انحصار، قدرت، تجمل، ارزش، ظرافتمشکی یکی دیگر از رنگ های همه کاره است که توسط طراحان تحسین شده است. بسته به زمینه، رنگ سیاه می تواند معانی زیادی را منتقل کند. به دنبال خودت باش!Chanel، Dior، Marc Jacobs و دیگر برندهای برتر از پالت سیاه و سفید همیشگی برای فراتر رفتن از ایده استایل و تجمل استفاده می کنند.«بازی ماهی مرکب» یک سریال تلویزیونی موفق کره ای است که از رنگ سیاه به عنوان پس زمینه لوگوی خود استفاده می کند. مشکی علاوه بر ایجاد تنش، کنتراست بصری قابل توجهی با متن نوشته شده به رنگ های سفید و صورتی ایجاد می کند.بازی ماهی مرکب Doritos Black Logosمثلث سیاه با لبه های نارنجی آتشین یک عنصر طراحی مهم است که لوگوی Doritos را پویا و پرانرژی می کند. این یک راه مطمئن برای جذب مخاطبان هدف شرکت است که بیشتر از جوانان تشکیل شده است.

خاکستری 

وقار، قابلیت اطمینان، آرامش، ذخیرهرنگ خاکستری بدون احساسات واضح، انتخاب همه نیست. در دهه گذشته، رنگ خاکستری متالیک یک انتخاب متداول در بین شرکت‌های فناوری و تولیدکنندگان خودرو بوده است.لوگوی خاکستری به طرز ماهرانه ای پالت سیاه و سفید اپل را تکمیل می کند و به موادی که برای تولید گجت ها استفاده می شود اشاره می کند.

مایکروسافت با ترکیب یک فونت خاکستری آرام با چهار مربع پر جنب و جوش، حرکتی هوشمندانه انجام داد. این راه حل طراحی از شخصیت بسیار تکنولوژیکی و نوآورانه برند فراتر می رود.لوگوهای خاکستری مرسدس بنز مایکروسافتمرسدس از طریق لوگوی خاکستری متالیک خود وفاداری خود را به رشد مداوم، سازگاری با محیط زیست و مینیمالیسم اعلام می کند. هویت برند مشابهی نیز توسط سایر خودروسازان مشهور مانند هوندا، مینی و غیره استفاده می شود.

قرمز

انرژی، عشق، اشتیاق، پرخاشگری، تحریک پذیری، خطررنگ قرمز یک ابزار قوی برای برندسازی است که هرگز توجه مشتری را جلب نمی کند. به تابلوی جاده ای "ایست" یا تبلیغات تخفیف فکر کنید! جای تعجب نیست که برندها به طور فعال از این سایه چشمگیر برای بیان یک بیانیه استفاده می کنند.معمولاً اعتقاد بر این است که قرمز اشتها را تحریک می کند، به همین دلیل است که فست فودهای زنجیره ای، از جمله KFC نمادین، برای جذب مشتریان و افزایش میانگین چک آنها به این رنگ تکیه می کنند.

لوگوهای قرمز Netflix Kfcرنگ قرمز در لوگوی نتفلیکس مانند نویدی از احساسات پر جنب و جوش است که بینندگان مطمئناً هنگام تماشای فیلم ها و سریال های تلویزیونی در پلت فرم استریم تجربه خواهند کرد.یکی از بزرگترین شرکت های نفتی جهان، ExxonMobil از رنگ قرمز برای انتقال ایده های موفقیت و عزم استفاده می کند.لوگوی قرمز اکسون موبیل

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/vNj8
نظرتان را بنویسید