رتبه و کارنامه قبولی ارشد مهندسی شیمی

رتبه و کارنامه قبولی ارشد مهندسی شیمی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
وبلاگ سایت تحصیلیکو

متقاضیان شرکت در کنکور کارشناسی ارشد مهندسی شیمی برای کسب نتیجه دلخواهشون می تونن رتبه و محل قبولی پذیرفته شده های سال گذشته رو بررسی کنن و بر اساس آن برنامه ریزی لازم خودشون رو انجام بدن. کارنامه قبولی کنکور ارشد مهندسی شیمی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ در مرحله انتخاب رشته هم راهنمای خوبی برای اولویت بندی رشته محل های مورد نظر داوطلب است.

 

رشته مهندسی شیمی جزو یکی از زیر مجموعه های گروه فنی و مهندسی بوده که هر سال از طریق کنکور کارشناسی ارشد پذیرش دانشجو می نماید. مهندسی شیمی را بطور کلی میشه علم استفاده از موازنه جرم، موازنه انرژی و موازنه حرکت برای طراحی و کنترل واحدهای فرآیندی شیمیایی از قبیل واحدهای یک پالایشگاه پتروشیمی، صنایع چوب و کاغذ و غیره در نظر گرفت.

داوطلبایی که علاقه مند به رشته گرایش های مجموعه مهندسی شیمی هستند باید برای کسب نتیجه دلخواه خودشون در کارنامه کارشناسی ارشد و مشاهده رتبه قبولی در زمان اعلام نتایج کارشناسی ارشد 1400 - 1401، یک برنامه ریزی دقیق و بی نقص داشته باشن، تا انتخاب رشته کارشناسی ارشد خودشون رو با آگاهی کامل انجام بدن. بررسی رتبه و کارنامه های قبولی داوطلبان کنکور سال گذشته به داوطلبان برای انتخاب رشته کارشناسی ارشد کمک می کند.

با توجه به اطلاعاتی که در کارنامه اولیه کارشناسی ارشد وجود داره که شامل درصد دروس، رتبه های داوطلب در هر زیر گروه، معدل موثر و... می باشد، داوطلبا می تونن با مقایسه این اطلاعات با رتبه و درصد های خود، دقت بیشتری در مرحله انتخاب رشته داشته باشند. به همین دلیل ما در این خصوص چندین مقاله از رتبه و کارنامه های قبولی داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد مهندسی شیمی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ در اختیار شما قرار دادیم.

 

رتبه و کارنامه محل قبولی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱

با توجه به اطلاعات به دست اومده در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی شیمی کلیه دوره های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، مجازی، پردیس خودگردان، پیام نور، مجازی پیام نور، غیر انتفاعی و مجازی ویژه شاغلین و دانشگاه آزاد پذیرش دانشجو دارند. داوطلبا می تونن با مطالعه دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد در خصوص رشته محل های مختلف و دوره های ارائه شده آگاهی پیدا کنن.

 

در جدول زیر رتبه و کارنامه قبولی کنکور ارشد مهندسی شیمی تعدادی از داوطلبای سال 1400 رو قرار دادیم که راهنمای خوبی برای چینش انتخاب های داوطلبا است.

 

رتبه در زیرگروهزیرگروهمحل قبولیسهمیه
۴۸۴1مهندسی هسته ای *مهندسی چرخه سوخت /دانشگاه شهیدبهشتی -تهران /روزانهآزاد
۹۹1مهندسی شیمی *صنایع شیمیایی معدنی /دانشگاه علم وصنعت ایران -تهران /روزانهایثارگر (۵درصد ظرفیت)
۶۰1مهندسی شیمی *پلیمر/دانشگاه صنعتی شریف -تهران /روزانهآزاد
۲۹۵۳1مهندسی شیمی *فرایندهای جداسازی /دانشگاه علم وصنعت ایران -تهران /مجازیآزاد
۲۸۸۷1مهندسی شیمی *فراوری وانتقال گاز/دانشگاه سیستان وبلوچستان -زاهدان /روزانهآزاد
۴۵1مهندسی شیمی *فرایندهای جداسازی /پژوهشگاه شیمی ومهندسی شیمی ایران /نوبت دومایثارگر (۲۵درصد ظرفیت)
۲۱۷۱1مهندسی شیمی *فرایندهای جداسازی /دانشگاه تربیت مدرس /پردیس خودگردانآزاد
۹۱۰1مهندسی هسته ای *مهندسی راکتور/دانشگاه شیراز/روزانهآزاد
۲۸۹۶1مهندسی شیمی *فرایندهای جداسازی /دانشگاه صنعتی ارومیه /پردیس خودگردانآزاد
۶۹۶1مهندسی شیمی *محیطزیست /دانشگاه پیام نوراستان تهران -تهران شمال /پیام نورآزاد
۲۹۰7نانوشیمی /دانشگاه علم وصنعت ایران -تهران /مجازیایثارگر (۵درصد ظرفیت)

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قبولی کارشناسی ارشد به داوطلبا پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه رتبه و کارنامه قبولی با آگاهی دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد را مطالعه و انتخاب رشته خودشون رو انجام بدن.

بیشتر بخوانید: دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد

 

 

 

 

 

زیرگروه های کارشناسی ارشد مهندسی شیمی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱

کارشناسی ارشد مهندسی شیمی از1 زیرگروه تشکیل شده و سازمان سنجش کد ضریب های کارشناسی ارشد مهندسی شیمی را در دفترچه ثبت نام ارشد درج کرده. از این رو متقاضیانی که موفق به کسب وضعیت مجاز در کلیه گرایش ها شده اند می توانند نسبت به انتخاب رشته محل های هر 1 زیرگروه اقدام نمایند اما در نهایت در یک رشته محل پذیرفته خواهند شد.

 

زیرگروه 1 : رشته مهندسی شیمی گرایش های ترموسینتیک و کاتالیست، فرآیندهای جداسازی، طراحی فرآیند، مدلسازی، شبیه سازی و کنترل، محیط زیست، فرآوری و انتقال گاز، صنایع پتروشیمی، صنایع غذایی، صنایع شیمیایی معدنی، نانوفناوری، پلیمر، پدیده های انتقال، زیست پزشکی و مهندسی انرژی، رشته مهندسی هسته ای گرایش های راکتور و چرخه سوخت، رشته مهندسی سیستم های انرژی گرایش های تکنولوژی انرژی، انرژی و محیط زیست و سیستم های انرژی و رشته مهندسی انرژی های تجدید پذیر

 

ضرایب دروس امتحانی در هر زیرگروه متفاوته و داوطلبا باید بر اساس ضریب هر درس به مطالعه منابع آن بپردازن. در زمان اعلام نتایج کارشناسی ارشد نیز باید به رتبه اکتسابی در هر زیرگروه توجه کرد و مطابق آن چینش انتخاب های خود را انجام داد. دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401 رشته محل های هر کد ضریب رو به تفکیک در اختیار داوطلبا قرار میده تا موقع اولویت بندی انتخابای خود دچار مشکل نشن.

 

بررسی درصد دروس و رتبه های اکتسابی در زیر گروه های مختلف به داوطلبان کمک می کنه، تا بتونن رتبه خودشون رو به طور تقریبی تخمین بزنند. نرم افزار تخمین رتبه کارشناسی ارشد نیز که برای برخی رشته های پر طرفدار طراحی شده، این قابلیت رو در اختیار داوطلبان قرار میده تا بعد از بررسی دفترچه سوالات و پاسخنامه کنکور کارشناسی ارشد و وارد کردن دروس، درصد قبولی خود را ارزیابی کنن.

بیشتر بخوانید: تخمین رتبه کارشناسی ارشد

 

مشاوره قبولی در کارشناسی ارشد مهندسی شیمی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱

همان طور که در جدول بالا مشاهده می کنین، رتبه و کارنامه های قبولی کنکور کارشناسی ارشد مهندسی شیمی 1400 - 1401 گفته شده است. این اطلاعات برگرفته شده از کارنامه های واقعی داوطلبان کارشناسی ارشد مهندسی شیمی هستند.

 

با توجه به زیر گروه های قبولی و معدل موثر درج شده در کارنامه های قبولی که داده شده است اگر سوالی برایتان مطرح گردیده می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو از طریق سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی ارتباط براقرار کنید و کلیه سوالات خود را بپرسید یا همچنین کل مراحل انتخاب رشته کارشناسی ارشد خود را به کارشناسان تحصیلیکو بسپارید تا شما را در این مرحله مهم همراهی نمایند.

در ادامه بخوانید: نرم افزار انتخاب رشته مجازی کارشناسی ارشد

 

 

 

 


 

سوالات متداول


 

1- ✔️ داوطلبای مجاز به انتخاب رشته ارشد مهندسی شیمی می تونن همه گرایش های این رشته رو انتخاب کنن؟

✔️ همونطور که در این مقاله گفتیم، این داوطلبا به شرط مجاز بودن در تمامی زیرگروه ها می تونن انتخاب های خود را از گرایش های مختلف انجام دهند.

 

2- ✔️ بررسی رتبه و کارنامه قبولی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی تنها راه تخمین محل قبولیه؟

✔️ خیر، نرم افزار انتخاب رشته کارشناسی ارشد تحصیلیکو هم برای تخمین رشته محل قبولی داوطلب مناسبه که لینک آن در متن مقاله قرار داده شده است. 

 

3- ✔️ مقایسه کارنامه قبولی آزمون کارشناسی ارشد مهندسی شیمی با رتبه داوطلبای سال گذشته چه تاثیری در قبولی آن ها خواهد داشت؟

✔️ داوطلبای کنکور کارشناسی ارشد مهندسی شیمی می تونن رتبه خود را با رتبه قبولی های سال گذشته مقایسه کرده و شانس قبولی خودشون رو تخمین بزنن.

منبع : رتبه و کارنامه قبولی ارشد مهندسی شیمی

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/jEgz
نظرتان را بنویسید