احراز هویت غیرحضوری آنلاین سجام

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
برای دریافت کد بورسی ثبت نام در سامانه سجام الزامی بوده و دارای دو مرحله است ،  مرحله اول شامل تکمیل مراحل ثبت نام اینترنتی و مرحله دوم آن انجام احراز هویت می باشد . احراز هویت به دو روش حضوری و غیر حضوری انجام می گیرد که در روش غیر حضوری مراجعه به دفاتر خدمات پیشخوان دولت نیاز نبوده و از طریق تلفن همراه انجام می گیرد .





تمامی سرمایه گذاران برای فعالیت در بازار بورس و اوراق بهادار نیاز به داشتن یک کد بورسی دارند . برای دریافت این کد بورسی لازم است تا ابتدا در سامانه جامع اطلاعات مشتریان که به اختصار سامانه سجام گفته می شود ، ثبت نام کنند . این سامانه در واقع  مانند یک بانک اطلاعاتی عمل کرده و اطلاعات تمام سرمایه گذاران به صورت یک پارچه در آن جمع آوری و نگهداری می شود .

برای ثبت نام در سامانه سجام ابتدا لازم است تا یک ثبت نام اینترنتی از طریق سامانه مربوط به آن توسط متقاضی انجام شود که در نهایت و در صورت موفقیت آمیز بودن ثبت نام یک کد پیگیری به شماره تلفن ثبت شده در هنگام ثبت نام ظرف 24 ساعت ارسال می گردد . بعد از تکمیل مراحل ثبت نام و دریافت کد پیگیری ، باید احراز هویت انجام شود که هم به صورت حضوری و هم به صورت غیر حضوری امکان پذیر است .

برای احراز هویت حضوری سجام باید همراه با مدارک و کد پیگیری خود به یکی از دفاتر خدمات پیشخوان دولت مراجعه شود . از آنجایی که این فرآیند زمان بر بوده و همچنین موجب تجمع متقاضیان در این دفاتر می شود به تازگی امکان احراز هویت غیر حضوری و آنلاین سجام از طریق اپلیکیشن های مختلف توسط دولت فراهم شده است . در ادامه به توضیحات کاملی در خصوص احراز هویت غیر حضوری سجام می پردازیم .




شرایط انجام احراز هویت غیرحضوری سجام
همانطور که دولت وعده داده بود به تازگی امکان انجام احراز هویت سجام به صورت غیر حضوری و بدون نیاز به مراجعه حضوری شخص ثبت نام کننده به مراکز احراز هویت سجام از جمله دفاتر خدمات پیشخوان دولت فراهم شده است . البته متقاضیان برای انجام این کار لازم است که واجد شرایط زیر باشد . در واقع کسانی که این شرایط را نداشته باشند ، نمی توانند احراز هویت آنلاین  سجام را انجام دهند .

1- متقاضی احراز هویت غیر حضوری ، حتما باید ثبت نام در سامانه سجام را به طور کامل انجام داده و موفق به دریافت کد پیگیری ثبت نام شده باشد .

2- باید بالای 18 سال سن داشته باشد .

3- کارت ملی هوشمند داشته باشد و در غیر این صورت اگر ثبت نام برای دریافت کارت ملی هوشمند انجام داده است ، رسید این ثبت نام را در دست داشته باشد .

4- تنها اشخاص حقیقی ایرانی مجاز به احراز هویت سجام در منزل هستند .

5- ثبت نام کننده ملزم است تا شخصا به انجام تمامی مراحل احراز هویت بپردازد و شخص دیگری نمی تواند احراز هویت غیر حضوری را برای وی انجام دهد .

6- تمام اطلاعات باید متعلق به شخص ثبت نام کننده باشد و استفاده از اطلاعات اشخاص دیگر غیر مجاز می باشد . 



اگر شما به هر علتی کد پیگیری سجام را مفقود کرده اید یا در دسترس ندارید ، نگران نباشید . با استفاده از راهنمای تصویری که در مقاله زیر قرار داده شده است ، می توانید به راحتی یک کد پیگیری جدید دریافت کنید .

در ادامه بخوانید: تکمیل ثبت نام ناقص سجام





احراز هویت غیرحضوری آنلاین سجام از طریق اپلیکیشن ها
همانطور که قبلا نیز گفته شد احراز هویت سامانه سجام به دو روش حضوری و غیر حضوری​ امکان پذیر است ، اما لازم به ذکر است که فعال شدن امکان انجام احراز هویت غیر حضوری به این معنا نیست که دیگر نمی توان برای انجام احراز هویت حضوری به دفاتر خدمات پیشخوان دولت مراجعه کرد .

این روش مختص کسانی است که ثبت نام سجام را انجام داده ، همچنین واجد شرایط انجام غیرحضوری احراز هویت بوده و تمایل بیشتری به استفاده از این روش به جای استفاده از روش احراز هویت حضوری دارند . با مطالعه راهنمای تصویری که در ادامه مقاله قرار داده شده است ، این امکان برای شما فراهم می شود که بتوانید قدم به قدم مراحل انجام احراز هویت آنلاین سجام را انجام دهید .



1- برای انجام احراز هویت غیر حضوری سجام در ابتدا لازم است که وارد یکی از اپلیکیشن های موجود برای این کار شده و گزینه احراز هویت سجام را فعال کنید  ، در این مقاله ما به ارائه آموزش تصویری احراز هویت غیر حضوری سجام بر روی یکی از اپلیکیشن های موجود برای نمونه کرده ایم .







2- در این مرحله برای آنکه مرحله احراز هویت آغاز شود ، گزینه مربوط به احراز هویت سجام را فعال کنید .







3- بعد از آنکه گزینه احراز هویت سجام را فعال کردید یک صفحه نمایش داده می شود که باید در قسمت مربوطه کد ملی و کد پیگیری سجام که در زمان ثبت نام برای شما پیامک شده را وارد کنید .







4- بعد از آنکه گزینه تایید را در مرحله قبل فعال کردید یک کد تایید پنج رقمی به همان شماره ای که در زمان ثبت نام سجام وارد کرده اید ارسال می شود که باید آن را در کادر مربوطه وارد کرده و تایید کنید  .







5- لازم به ذکر است که برای انجام احراز هویت آنلاین نوع تلفن همراه شما نیز مهم است ، در صورتی که تلفن همراه شما اندروید کمتر از پنج باشد نمی توانید احراز هویت غیر حضوری را با استفاده از آن انجام دهید بنابراین هزینه ای واریز نکنید چون امکان بازگشت این هزینه وجود ندارد . اگر تلفن همراه شما برای انجام احراز هویت مناسب است در صفحه ای که برای شما نمایش داده شده است گزینه پرداخت را انتخاب کنید .







6- بعد از آنکه پرداخت انجام شد صفحه زیر برای شما نمایش داده می شود . دقت کنید که حتما از گزینه برگشت به سایت پذیرنده استفاده کرده و گزینه برگشت در تلفن همراه خود را استفاده نکنید .







7- در این مرحله لازم است گزینه بازگشت به فرآیند احراز هویت را فعال کنید .







8- حال باید سریالی که در پشت کارت ملی شما درج شده است را وارد کنید . اگر شما کارت ملی ثبت نام کرده اید اما هنوز به دستتان نرسیده ، کد پیگیری ثبت نام خود را در این قسمت وارد کنید .







9- در این مرحله باید عکس متقاضی احراز هویت در سامانه ثبت شود با کلیک بر روی علامت ( + ) و دادن مجوز دسترسی به تلفن همراه اقدام به تهیه عکس کنید .







10- عکس شما باید در محدوده ای که طبق تصویر زیر نمایش داده شده قرار گیرد .







11- بعد از تایید ، عکس گرفته شده برای شما نمایش داده می شود در صورتی که این عکس معیار های لازم را ندارد باید آن را حذف و اقدام به گرفتن یک عکس جدید کنید . در غیر این صورت گزینه مرحله بعد را فعال کنید .







12- حال نوبت به ثبت نمونه امضا ثبت نام کننده می رسد که به این منظور باید روی یک کاغذ سفید امضای خود را به ثبت رسانده و بعد از انتخاب علامت ( + ) عکس آن را به ثبت برسانید .







13- پس از آن  یک متن به صورت کاملا تصادفی برای شما به نمایش در می آید ، بعد از آنکه یکبار آن را خواندید و برای انجام فرآیند ضبط آماده بودید گزینه ضبط ویدیو را انتخاب کرده و در حالتی که چهره شما دقیقا در مرکز صفحه قرار گرفته ، متن را بخوانید .







14- در این مرحله تمام اطلاعات نمایش داده می شود که در صورت تایید آن ها باید گزینه تایید اطلاعات را انتخاب کنید .







15 - اگر مراحل احراز هویت به طور کامل و صحیح انجام گرفته باشد صفحه زیر برای شما نمایش داده می شود .







در ادامه بخوانید: کد پیگیری سجام


سایت سامانه احراز هویت الکترونیکی سامانه سجام
با ثبت نام در سامانه سجام، اطلاعات هویتی، ارتباطی، شغلی و بانکی ثبت نام کننده به صورت الکترونیکی در سیستم ثبت خواهد شد . از آنجا که افراد بسیار زیادی برای انجام احراز هویت سامانه سجام به دفاتر خدمات پیشخوان دولت مراجعه می نمایند و به منظور کاهش مراجعات و جلوگیری از هدر رفتن وقت مراجعان در صف های انتظار طولانی بستری فراهم گردیده است، که آنان با ورود به سایت سامانه احراز هویت الکترونیکی سجام به راحتی می توانند احراز هویت الکترونیکی انجام دهند.

1-کاربران سامانه سجام جهت ثبت نام احراز هویت غیر حضوری ابتدا می بایست عبارت احراز هویت الکترونیک در مرورگر های اینترنتی جستجو نمایند.







2-ثبت نام کنندگان در تصویر زیر صفحه اصلی سایت سامانه احراز هویتی الکترونیکی را مشاهده می نمایند.









بیشتر بخوانید: ویرایش اطلاعات در سامانه سجام


نحوه ثبت نام اینترنتی غیرحضوری احراز هویت سجام
 جهت تکمیل فرآیند ثبت نام در سجام ثبت نام کنندگان می بایست برای تایید صحت اطلاعاتی که هنگام ثبت نام وارد نموده برای احراز هویت اقدام نمایند. برای ثبت نام احراز هویت غیر حضوری به صورت کاملا اینترنتی ثبت نام کنندگان به راحتی می توانند در سامانه سایت احراز هویت الکترونیکی از طریق  لینک احراز هویت الکترونیکی یکی از کارگذاری های رسمی که در این سایت قرار داده شده است استفاده نمایند.

1-ثبت نام کنندگان در تصویر زیر صفحه اصلی سایت سامانه احراز هویتی الکترونیکی جهت ورود به مرجع های رسمی برای ثبت نام احراز هویت غیر حضوری را مشاهده می نمایند، آنان می توانند لینک یکی از کارگزاری های رسمی برای ثبت نام احراز هویت غیر حضوری در این سایت را انتخاب نمایند.







بیشتر بخوانید: نحوه مشاهده سهام در سجام


آخرین مراحل برای دریافت کد سجام غیر حضوری
لازم به ذکر است که صرف ثبت نام و احراز هویت غیر حضوری در سامانه سجام برای در یافت کد سجام کافی نمی باشد. در واقع برای دریافت کد سجام باید علاوه بر سامانه سجام در یک کارگزای هم ثبت نام صورت گیرد . شرکت های کارگزاری متفاوتی وجود دارد که سرمایه گذاران می توانند با در نظر گرفتن امکانات آن ها جهت فعالیت در بازار بورس اقدام به انتخاب و ثبت نام در آن داشته باشند .

بیشتر بخوانید: تغییر شماره تلفن در سجام
برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد احراز هویت غیر حضوری سجام در کانال تلگرام  سرمایه گذاری عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره  سرمایه گذاری دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره  سرمایه گذاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون احراز هویت غیر حضوری سجام​​ پاسخ دهند .



سوالات متداول


1-  انجام احراز هویت غیر حضوری از چه طریقی امکان پذیر است ؟
 کسانی که تلفن همراه هوشمند اندروید پنج به بالا دارند می توانند از طریق اپلیکیشن سیگنال مراحل احراز هویت غیر حضوری سجام را انجام دهند که راهنمای تصویری آن در مقاله آورده شده است .


2-  آیا با فراهم شدن روش احراز هویت غیر حضوری سجام دیگر امکان انجام احراز هویت حضوری فراهم نیست ؟
 خیر ، فراهم شدم امکان احراز هویت غیر حضوری سجام هیچ تداخلی با احراز هویت حضوری نداشته و کسانی که به انجام احراز هویت حضوری تمایل داشته باشند می توانند به دفاتر خدمات پیشخوان دولت مراجعه کنند که توضیحات کامل آن در مقاله صورت گرفته است .


3-  آیا برای انجام احراز هویت غیر حضوری سجام شرط سنی وجود دارد ؟
 بله ، تنها کسانی که بالای 18 سال سن داشته باشند می توانند در احراز هویت غیر حضوری سجام را انجام دهند البته شرایط دیگری نیز برای انجام احراز هویت غیر حضوری لازم است که در مقاله توضیح داده شده است .

منبع : احراز هویت غیرحضوری آنلاین سجام
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/GBn0
نظرتان را بنویسید