سامانه الکترونیکی ثبت نام مدارس

سامانه الکترونیکی ثبت نام مدارس
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
آموزش و پرورش به منظور جلوگیری از ازدحام اولیا و دانش آموزان جهت ثبت نام در پایه های تحصیلی 1400 - 1401  در مدارس، سامانه ای را به نام سامانه ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان راه اندازی کرده تا اولیا با مراجعه به این سایت به صورت غیرحضوری به نام نویسی فرزند خود بپردازند.



شیوع و گسترش بیماری کرونا در تمامی استان های کشور باعث ایجاد تغییرات متعددی در خصوص مجموعه های آموزشی و تحصیلی گردید. حفظ سلامتی دانش آموزان و جلوگیری از برگزاری تجمعات به منظور کاهش شیوع بیماری باعث شد تا وزارت آموزش و پرورش اقدام به طراحی سامانه های متفاوت برای جلوگیری از این تجمعات نماید. از جمله این سامانه ها، سامانه ثبت نام غیرحضوری مدارس تحت عنوان سایت ثبت نام الکترونیکی مدارس است.

ثبت نام دانش آموزان 1400 - 1401 تمام مقاطع تحصیلی از طریق سامانه مذکور به صورت اینترنتی و غیر حضوری انجام می پذیرد. ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان از طریق سامانه ثبت نام غیرحضوری مدارس علاوه بر حفظ سلامتی و جلوگیری از حضور والدین و دانش آموزان در مدارس باعث کاهش هزینه ها و صرفه جویی در زمان بندی های مربوطه نیز می گردد.

با توجه به این که ممکن است بسیاری از والدین و مسئولین مدارس از جزئیات مربوط به سامانه یکپارچه ثبت نام غیر حضوری مدارس آموزش و پرورش اطلاع نداشته باشند لذا در ادامه به شرح توضیحات مربوط به این سامانه می پردازیم.





ثبت نام غیرحضوری مدارس از طریق سامانه پادا pada.medu.ir
ثبت نام غیر حضوری دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی از طریق سامانه یکپارچه دانش آموزی پادا انجام می پذیرد. والدین دانش آموزان پایه های مختلف تحصیلی به جز اول ابتدایی باید در زمان مقرر جهت ثبت نام مدارس به سایت دانش آموزی پادا به آدرس pada.medu.ir مراجعه نمایند و بر اساس موارد و شرایط ذکر شده در این سامانه فرزند خود را در مدرسه مورد نظر ثبت نام نمایند.

والدین دانش آموزان پایه اول ابتدایی باید در تاریخ یکم خرداد ماه به صورت حضوری و با ارائه مدارک لازم برای ثبت نام اول ابتدایی به مدارس و پایگاه های ثبت نام این پایه تحصیلی مراجعه کرده و ثبت نام دانش آموز خود را تکمیل نمایند.

والدین نو آموزان پایه اول ابتدایی توجه داشته باشند که ثبت نام فرزندانشان پس از مراجعه به پایگاه های سنجش سلامت و دریافت کارت سلامت نوآموزان قطعی و نهایی خواهد شد.





ثبت نام الکترونیکی مدارس از ابتدای خرداد ماه آغاز شده و تا پایان مرداد ماه به اتمام می رسد.







به محض آغاز فعالیت ثبت نام غیرحضوری مدارس در سامانه پادا راهنمای تصویری و نحوه ثبت نام دانش آموزان از طریق این سامانه دانش آموزی امکان پذیر خواهد شد.







بیشتر بخوانید: ثبت نام مدارس ابتدایی و دبیرستان





زمان ثبت نام در سایت ثبت نام الکترونیکی مدارس
ثبت نام غیرحضوری دانش آموزان 1400 - 1401 از طریق سایت ثبت نام مدارس، همزمان با آغاز زمان ثبت نام مدارس کشور انجام می پذیرد. بنابراین در ابتدا باید از تاریخ ثبت نام مدارس مطلع شد و سپس اقدامات لازم برای نام نویسی غیر حضوری و اینترنتی را انجام داد.

انجام به موقع اقدامات مربوط به ثبت نام دانش آموزان در مدارس این امکان و شانس را برای آن ها فراهم می کند که بتوانند در بهترین مدارس ابتدایی و دبیرستان استان محل زندگی خود به ادامه تحصیل بپردازند.



لازم به ذکر است که دسترسی به بخش ثبت نام مدارس سایت پادا در حال حاضر امکان پذیر نمی باشد و پس از انجام بررسی های لازم از سوی وزارت آموزش و پرورش در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.



به محض اعلام زمان ثبت نام مدارس در سامانه پادا، جزئیات لازم در این قسمت اطلاع رسانی می گردد.



بیشتر بخوانید: ثبت نام مدارس غیرانتفاعی









نحوه ثبت نام در سایت ثبت نام الکترونیکی مدارس
ثبت نام دانش آموزان به صورت الکترونیکی و غیر حضوری این امکان را برای والدین دانش آموزان فراهم می سازد که بتوانند بدون مراجعه و حضور در محیط مدارس مراحل ثبت نام فرزندان خود را به طور کامل به اتمام برسانند.

پیش ثبت نام الکترونیکی 1400 - 1401 پایه اول ابتدایی مدتی است که در برخی از استان ها آغاز شده و در حال انجام است. تکمیل مراحل ثبت نام غیرحضوری پایه اول ابتدایی منوط به ثبت نام در طرح سنجش سلامت و دریافت مدارک مربوط به آن می باشد.

ثبت نام سایر مقاطع تحصیلی پس از تکمیل سنجش و بررسی های مربوط به سامانه دانش آموزی پادا از هفته های آینده امکان پذیر خواهد بود،  لذا نحوه مراجعه به این سایت و نام نویسی در آن متعاقبا اعلام خواهد شد.



توجه داشته باشید مراجعه به سامانه ثبت نام الکترونیکی مدارس در حال حاضر امکان پذیر نمی باشد اما به محض فعال شدن این سامانه علاوه بر ارائه اطلاعات لازم راهنمای ثبت نام در این سامانه در این قسمت قرار می گیرد.





بیشتر بخوانید: پادا







شرایط ثبت نام غیرحضوری دانش آموزان
ثبت نام دانش آموزان به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه دانش آموزی پادا در برگیرنده برخی شرایط و ضوابط لازم می باشد که در ادامه این بخش به شرح هریک از آن ها می پردازیم.



ثبت نام دوره های تحصیلی به صورت غیر حضوری و الکترونیکی از طریق سامانه پادا انجام خواهد شد.

زمان ثبت نام دوره های مختلف تحصیلی بر اساس ضوابط و مقررات مربوطه در سامانه سیدا اعلام خواهد شد.

تبصره1: ثبت نام اولیه پایه اول ابتدایی از یکم خرداد به صورت حضوری انجام می شود. بدیهی است بعد از مراجعه دانش آموزان به پایگاه های سنجش بدو ورود، ثبت نام قطعی خواهد شد.

ثبت مشخصات فردی والدین به تفکیک پدر و مادر شامل نام، نام خانوادگی، کد ملی، شماره تلفن همراه در سامانه سیدا جهت ثبت نام دانش آموز ضروری است.

در خصوص ثبت نام نوآموزان و دانش آموزان استثنایی مدارس ویژه، علاوه بر رعایت مفاد این شیوه نامه، موضوع بخشنامه شماره 5811/ 97000 تاریخ 11 مرداد 99  سازمان آموزش و پرورش استثنایی ملاک عمل خواهد بود. لازم به ذکر است در صورت وجود موارد افتراقی و یا اصلاحی، شیوه نامه مذکور متعاقبا ارسال خواهد شد.

به منظور رعایت اصول تربیتی و با توجه به اهمیت حفظ اعتماد به نفس کودکان در آغاز ورود به مدرسه، برگزاری هر گونه مصاحبه با آزمون برای نوآموزان پیش دبستانی و کلاس اولی در کلیه مدارس اعم از دولتی و غیردولتی در زمان پذیرش و ثبت نام ممنوع است.

از آنجایی که در دوره ابتدایی فرآیند ارزشیابی کیفی توصیفی دانش آموزان در افزونه های ارزشیابی سامانه سیدا درج می شود، ارتقاء دانش آموزان به پایه بالاتر (به جز پایه اول) و یا تکرار پایه به صورت متمرکز از طریق سامانه انجام خواهد شد.

تبصره1: شرط لازم برای ارتقای دانش آموزان به پایه بالاتر ثبت ارزشیابی آنها در سامانه سیدا است.

تبصره2: انتقال دانش آموزان بین مدارس مطابق مقررات مربوطه و از طریق سامانه انجام می شود.

تمامی نوآموزان بدو ورود به پایه اول دبستان ملزم به شرکت در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی می باشند و شرکت نوآموزان پیش دبستان در برنامه سنجش مطابق دستورالعمل سازمان آموزش و پرورش استثنایی و معاونت آموزش ابتدایی وزارت متبوع انجام می شود.

تبصره1: با توجه به این که تعدادی از نو آموزان پیش دبستانی در ارزیابی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی، دیر آموز شناسایی خواهند شد، ضرورت دارد ضمن تسریع در فرآیند انجام سنجش به ویژه در مناطقی که در سال های قبل، فراوانی آماری بیشتری در تعداد نوآموزان دیر آموز داشته اند؛ تدابیر لازم در قالب کلاس های پیش دبستانی تابستانی برای آموزش در زمان باقی مانده قبل از ورود به دبستان، برنامه ریزی و اجرا شود.



در ادامه بخوانید: سن ورود به اول ابتدایی


توصیه می شود برای اطلاع از جدیدترین اخبار مربوط به سایت ثبت نام الکترونیکی مدارس 1400 - 1401​ عضو کانال تلگرام مدارس و یا صفحه اطلاع رسانی اینستاگرام مدارس هیوا شوید. همچنین در صورت داشتن هرگونه پرسش در این باره می توانید جهت دریافت پاسخ سوالات خود با کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا با ارائه خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی تماس بگیرند.







آخرین اخبار مرتبط با سایت ثبت نام مدارس





20 اردیبهشت 1400



والدین دانش آموزان برای ثبت نام در مقطع ابتدایی می تواند در تاریخ اعلام شده یعنی اوایل خرداد ماه با مراجعه به سامانه دانش آموزی پادا اقدام به ثبت نام فرزند خود در پایه و موردنظرشان نمایند.



18 اردیبهشت 1400



به گفته مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش سامانه پادا مخفف پرونده الکترونیکی دانش آموزان از اول خرداد برای ثبت‌نام اینترنتی دانش‌آموزان آغاز به کار خواهد کرد.






سوالات متداول


1- آیا سامانه یکپارچه ثبت نام غیر حضوری مدارس آموزش و پرورش در حال حاضر فعال می باشد؟
خیر فعلا دسترسی به امکانات این سامانه امکان پذیر نمی باشد. پس از انجام بررسی های لازم و آغاز فعالیت این سامانه در این مقاله اطلاع رسانی می گردد.




2- آدرس سامانه یکپارچه ثبت نام غیر حضوری مدارس آموزش و پرورش در هر استان متفاوت می باشد؟ 
 بله همان طور که در این مقاله نیز عنوان شد هر استان سامانه مستقل مربوط به خود را دارد که به محض فعال شدن هریک از آن ها در این مقاله اطلاع رسانی می شود.




3-  آیا ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان پایه اول آغاز شده است؟
 ثبت نام غیر حضوری این مقاطع در برخی از استان ها آغاز شده و در حال انجام است که جزئیات آن در مقاله فوق ذکر گردیده است.

منبع : سامانه الکترونیکی ثبت نام مدارس
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/DyJk
نظرتان را بنویسید