ترمیم دندان با کامپوزیت

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
دکتر علی سجودی
ترمیم دندان چیست؟
امروزه تکنیک های مختلفی جهت ترمیم دندان وجود دارد که ما در این مقاله به ترمیم دندان با مواد همرنگ می پردازیم که روشی بسیار محافظه کارانه (Conservative) می باشد که حداقل تراش دندان صورت می گیرد تا مقدار زیادی بافت سالم دندان حفظ گردد.
مراحل ترمیم دندان با کامپوزیت
در این روش بعد از برداشت پوسیدگی دندان، ابتدا ماده ای به نام اسید اچ استفاده می گردد که سبب ایجاد حفراتی بسیار بسیار زیاد در حد میکرون در دندان می گردد. سپس دندان شستشو داده شده و از ماده ای به نام باندنیک پس از خشک کردن دندان استفاده می شود سپس عمل curing که با دستگاه مخصوص انجام می پذیرد. ماده ای باندنیک سفت شده (اصطلاحا cure می گردد.) و در نهایت پرکردگی همرنگ و سفید متناسب با رنگ دندان انتخاب می گردد و باز هم عمل curing نهایی صورت می پذیرد.

پر کردن دندان با کامپوزیت

1- تراش حداقل دندان

2- عدم نیاز به ایجاد دیواره های موازی جهت گیر

3- حفظ ساختار سالم دندان به مقدار زیاد

4- زیبایی فوق العاده

5- عدم تفاوت رنگ با دندان مربوطه

6- امکان انتخاب هر رنگی که از دندان وجود دارد.هزینه پرکردن دندان با کامپوزیت


هزینه پر کردن دندان با کامپوزیت
به دلیل زیبایی خاصی که به دندان می بخشد و از مواد همرنگ دندان برای ترمیم دندان استفاده می گردد، بیشتر از پر کردن دندان با آمالگام و مواد سیاه می باشد. همانطور که قبلا هم اشاره کرده بودیم هزینه پر کردن دندان (حتی پر کردن با کامپوزیت) نسبت به دیگر درمان ها بسیار کمتر می باشد. هزینه پر کردن یک واحد دندان با مواد درجه یک کامپوزیت دندان در ابتدای سال 98 باتوجه به میزان کم یا زیاد بودن پوسیدگی آن عموما از 700 هزار تومان به بالا می باشد. اما شما عزیزان برای استعلام دقیق تر و به روز می توانید از طریق فرم انتهای این مطلب و دکمه شماره تماس ، به راحتی با ما ارتباط برقرار نمایید و از هزینه های این واحد درمانی با خبر شوید.
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/2YPJ
نظرتان را بنویسید