سامانه برگه سهام عدالت samanese.ir

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
سهام عدالت از زمان دولت نهم به منظور کمک به اقشار کم درآمد جامعه و توسعه بخش خصوصی به آن ها واگذار شد . برای استعلام سهام عدالت ، مشاهده برگه سهام عدالت و فراهم آوردن امکان انتقال آن سامانه ای تحت عنوان سامانه سهام عدالت به نشانی samanese.ir طراحی شده است .





سهام عدالت را به نوعی می توان یک یارانه به شمار آورد که در زمان دولت نهم به قشرهای با درآمد پایین واگذار شد . به این معنا که مالکیت سهام تعدادی از شرکت ها و کارخانه های دولتی در اختیار اقشار کم درآمد جامعه درآمد .  یکی از اهدافی که برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده بود را می توان ورود و افزایش سهم تعاون در اقتصاد ایران به شمار آورد . 

از سال 1385 واگذاری این سهام آغاز شد و تا سال 1395 امکان استفاده از این سهام وجود نداشت و بعد از سال 1395 اولین سود سهام با عنوان سود سالانه سهام عدالت به حساب سهامداران واریز شد . با درخواست دولت مبنی بر آزاد سازی سهام عدالت و موافقت رهبری با این درخواست ، دولت طرح انتقال سهام ها در مورد اشخاصی که خواهان انتقال سهامشان بودند را اجرایی کرد .

برای استعلام سهام عدالت سامانه ای به نشانی samanese.ir طراحی شده است که سهامداران از طریق این سامانه می توانند برگه سهام خود را مشاهده کرده و همچنین سهام را به مالکیت خود درآورند . در ادامه به توضیحاتی در خصوص نحوه استعلام سهام عدالت و نحوه واگذاری این سهام می پردازیم .




معرفی سامانه سهام عدالت samanese.ir
سازمان خصوصی سازی جهت اطلاع رسانی وضعیت ارزش سهام عدالت و سود آن برای ارائه هرچه بهتر خدمات به مشمولین سهام عدالت یک فضایی را در بستر اینترنت تهیه و ارائه نموده که آدرس آن samanese.ir یا همان سامانه سهام عدالت می باشد.

در سامانه samanese.ir تلاش شده است تا افراد دارای سهام عدالت بتوانند به پاسخ سوالات و ابهام های ذهن خود در رابطه با ارزش و وضعیت برگه سهام عدالت خود دست یابند. همچنین در این سامانه کاربران می توانند به بروز ترین اطلاعیه ها از سوی سازمان خصوصی سازی جمهوری اسلامی ایران در رابطه با سهام عدالت دسترسی داشته باشند.



بیشتر بخوانید: ارزش سهام عدالت


نحوه ورود به سامانه سهام عدالت samanese.ir
یکی از کاربردی ترین خدمات سازمان خصوصی سازی ارائه برگه سهام عدالت به صورت اینترنتی می باشد. با استفاده از راهنمای تصویری ذیل مشمولان دارای سهام عدالت می توانند با مراجعه به سامانه samanese.ir برگه سهام عدالت خود را مشاهده نمایند.

1- ابتدا لازم است مشمولان عبارت سامانه سهام عدالت و یا نشانی www.samanese.ir را در یک مرورگر جستجو نمایند .






مشمولان پس از ورود به سایت samanese.ir  به راحتی می توانند برای مشاهده وضعیت برگه سهام عدالت خود اقدام نمایند.



بیشتر بخوانید: نحوه فروش سهام عدالت


نحوه استعلام سهام عدالت
منظور از استعلام و پیگیری سهام عدالت ، مشاهده برگه سهام عدالت توسط سهامدار می باشد . در این برگه 7 ردیف مشخص شده است که از جمله اطلاعات آن می توان به سود واریزی توسط دولت و ارزش سهام اولیه اشاره نمود. با استفاده از راهنمای زیر می توانید برگه سهام عدالت خود را استعلام و به صورت اینترنتی مشاهده کنید .

1- مشمولان وارد صفحه ای که در تصویر زیر نشان داده شده است می شوند و در صفحه اصلی می بایست از قسمت سامانه الکترونیکی سهام عدالت، عبارت ورود به سامانه را انتخاب نمایند.







2- در این صفحه مقررات سامانه در 6 بند برای آنان نمایش داده می شود ، ابتدا مطالب را مطالعه نموده و سپس گزینه مطالب فوق را مطالعه نموده و می پذیرم را تیک دار و در آخر گزینه ادامه را می بایست انتخاب نمایند.







3- حال باید شماره ملی خود را با صفرهای اول به صورت کامل در جای خالی وارد نموده و پس از وارد نمودن کد امنیتی گزینه ادامه را انتخاب نمایند.







4- در صورتی که دارای سهام عدالت باشند می توانند وارد مرحله بعد شوند اما اگر سهام عدالت نداشته باشند تصویر زیر برای فرد نمایش داده می شود .







5- از این مرحله راستی آزمایی سامانه آغاز می گردد و افراد در گام اول نام و نام خانوادگی خود را از بین سه گزینه انتخاب و پس از انتخاب گزینه صحیح ، عبارت ادامه را انتخاب نمایند.







6- در گام دوم راستی آزمایی شخص می بایست نام پدر خود را از بین سه گزینه ای که نمایش داده شده را انتخاب و گزینه ادامه را انتخاب نمایند.







7- در گام سوم راستی آزمایی باید سال تولد خود را انتخاب نموده و سپس گزینه ادامه را انتخاب نمایند.







8- در آخرین گام راستی آزمایی باید شماره شناسنامه خود را انتخاب نمایند، دقت کنند که اگر هیچکدام از گزینه ها شامل شماره شناسنامه شخص نمی باشد باید گزینه خط تیره را انتخاب نمایند.







9- در این مرحله اطلاعات شناسنامه ای سهام دار نمایش داده خواهد شد و پس از مطالعه در صورت صحیح بودن اطلاعات گزینه تایید و ورود را انتخاب نمایند.







10- در این مرحله صفحه شخصی مخاطب نمایش داده می شود و برای مشاهده برگه سهام عدالت باید از بین گزینه های داشبورد اطلاعاتی، گزینه مشاهده صورت وضعیت دارایی سهام را انتخاب نمایند.







11- در آخر برگه سهام عدالت برای افراد نمایش داده می شود که در بالای صفحه می توانند ارزش اسمی سهام و پایین تر از آن وضعیت واریز سود ، تعداد ، زمان و مبلغ سودهای واریزی تا امروز را ملاحظه نمایند.





بیشتر بخوانید: سامانه سجام سود سهام عدالت




نحوه آزادسازی برگه سهام عدالت samanese.ir
همانطور کهدیده شد از امسال سهامدارانی که مایل به آزاد سازی و فروش سهام عدالت سهام خودبودند این امکان برای آن ها فراهم شد تا مدیریت آن را بر عهده بگیرند . همچنین کسانی که نمی خواستند سهام خود را به فروش برسانند سهام آن ها وارد بورس شده و سود آن به طور منظم به حساب آن ها واریز می شود . در ادامه نحوه آزاد سازی سهام عدالت کسانی که مایل به فروش سهام خود هستند را بررسی می کنیم .



مهلت آزاد سازی سهام عدالت به پایان رسیده و امکان آزاد سازی آن در حال حاضر وجود ندارد.



1- به همان طریقی که در بخش قبل گفته شد وارد صفحه شخصی خود در سامانه سهام عدالت شوید . بعد از ورود به صفحه ، در از بین گزینه های داشبورد اطلاعات ، گزینه انتخاب طرح آزاد سازی سهام عدالت را انتخاب کنید .







2- در صفحه ای که برای شما نمایش داده شده مطالب را مطالعه کرده و بعد از مطالعه در صورت تمایل گزینه ادامه را انتخاب کنید . دقت کنید اگر مایل به فروش سهام خود نیستید نباید گزینه ادامه را انتخاب کنید و تنها در صورتی که در مورد فروش سهام اطمینان کامل دارید این کار را انجام دهید .







3- در این مرحله توضیحاتی در مورد آزاد سازی سهام و نحوه آزاد سازی برای شما نمایش داده می شود که بعد از مطالعه کامل و دقیق آن ها ابتدا باید گزینه ( مطالب فوق را مطالعه نموده ... ) را تیکدار کرده و سپس ثبت روش مستقیم را فعال کنید .







4- در این بخش سامانه از شما می خواهد شماره تلفن همراه خود را تایید کنید تا پیامک تایید برایتان ارسال شود . درصورتی که شماره تلفن همراه مورد تایید شماست گزینه تایید و ادامه را فعال کرده و در غیر این صورت شماره جدید را در کادر خالی وارد کنید .







5- در مرحله آخر آزاد سازی سهام عدالت از شما خواسته می شود تا کد تایید 6 رقمی را که به تلفن همراهتان ارسال شده است در کادر خالی وارد کرده و گزینه ثبت نهایی انتخاب را فعال کنید . با انجام تمام این مراحل شما روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود برگزیدید .







بعد از آنکه این عملیات را به طور کامل انجام دادید برای آنکه امکان خرید و فروش سهام شما در بورس فراهم شود لازم است ثبت نام سامانه سجام را نیز انجام دهید . با استفاده از لینک زیر می توانید علاوه بر ثبت نام در این سامانه کد بورسی دریافت نمایید . رنتی ثبت نام خود را انجام دهید .

بیشتر بخوانید: ثبت نام سهام عدالت با کد ملی


ویرایش اطلاعات در سامانه سهام عدالت samanese.ir
همانطور که در صفحه شخصی خود در سامانه سهام عدالت مشاهده کردید اطلاعاتی مانند شماره تلفن همراه به منظور اطلاع رسانی و شماره شبا به منظور واریز سود سهام عدالت درج شده است . اما در صورتی که شما شماره همراه خود را عوض کرده باشید و یا به هر علتی خواهان دریافت سود سهام در حساب دیگری باشید ، می توانید از طریق روش زیر اقدام کنید .



تغییر شماره تلفن همراه در سامانه سهام عدالت

1- در صورتی که بخواهید شماره همراه خود را در سامانه تغییر دهید بعد از طی کردن مراحل ورود به صفحه شخصی که در بالا ذکر کردیم ، باید در قسمت داشبورد اطلاعات گزینه ثبت شماره تلفن همراه را انتخاب کنید .







2- در این مرحله ابتدا باید شماره همراه قبلی خود را در فیلد اول وارد کرده و در فیلد دوم و سوم شماره همراه جدید مدنظر خود را وارد کنید ، سپس گزینه ثبت و تغییر را فعال کنید .







تغییر شماره شبا در سامانه سهام عدالت

1- ابتدا لازم است در قسمت داشبورد اطلاعات گزینه ثبت شماره شبا بانکی را انتخاب کنید .







2- در این مرحله وضعیت شماره شبا بانکی اکنون شما در سامانه شامل تاریخ ثبت ، شماره ملی سهامدار ، شماره شبا ، نام بانک ، شماره همراه و وضعیت شماره شبا برای شما نمایش داده می شود . برای تغییر این شماره باید از پایین صفحه گزینه ثبت شماره شبا بانکی جدید را انتخاب کنید .







3- اکنون برای شما مطالبی در 4 بند نمایش داده می شود که باید بعد از مطالعه مطالب ، گزینه مطالب فوق را مطالعه نموده و مایل به حذف شماره شبا خود از این سامانه و ثبت شماره شبا جدید هستم را انتخاب کنید .







4- بعد از فعال کردن گزینه مطالب فوق را .... در پایین صفحه یک فیلد خالی برای درج شماره شبای فعلی شما که در سامانه ثبت شده است نمایش داده می شود که بعد از تکمیل آن باید گزینه حذف و جایگزینی شماره شبا را فعال کنید .







متقاضیان آزاد سازی سهام برای فعالیت در زمینه بورس و فراهم شدن خرید و فروش سهام ابتدا باید کد بورسی دریافت کنند . برای دریافت کد بورسی باید در یک کارگزاری و همچنین در سامانه سجام ثبت نام کرده و سپس با مراجعه به دفاتر خدمات پیشخوان نسبت به احراز هویت خود اقدام کنند .



در ادامه بخوانید: سازمان خصوصی سازی کشور


برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد سامانه سهام عدالت samanese.ir در کانال تلگرام سرمایه گذاری عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره سرمایه گذاری دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون سامانه سهام عدالت samanese.ir پاسخ دهند.





آخرین اخبار مرتبط با سهام عدالت



12 اردیبهشت 1400

با توجه به سخنان اکبر حیدری در رابطه با برگزاری انتخابات مدیران شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت از منظر قانون، غیرقانونی است، بنا بر اعلام سازمان بازرسی کل کشور اساسنامه مورد عمل بصورت فوق العاده در مجمع به تصویب نرسیده و حق انتخاب کردن و انتخاب شدن بیش از 50 درصد مردم در مجامع روشن نیست. احساس می شود مباحث وارد شده توسط سازمان بازرسی کل کشور هنوز رفع نشده است.





سوالات متداول


1- کسانی که دارای سهام عدالت هستند از چه طریقی می توانند برگه سهام خود را مشاهده کنند ؟
کسانی که سهام عدالت دارند می توانند از طریق مراجعه به سامانه سهام عدالت به نشانی samanese.ir برگه سهام خود را مشاهده کنند که راهنمای تصویری نحوه استعلام سهام عدالت در مقاله آمده است .


2- امکان ویرایش چه اطلاعاتی از طریق سامانه سهام عدالت فراهم شده است ؟
از طریق سامانه سهام عدالت سهام داران می توانند نسبت به ویرایش شماره شبا و شماره همراه خود اقدام کنند که توضیحات کامل در خصوص آن در مقاله صورت گرفته است .


3- آزاد سازی سهام عدالت از چه طریقی امکان پذیر است ؟
سهام داران می توانند با مراجعه به سامانه سهام عدالت و انتخاب گزینه طرح آزاد سازی سهام عدالت نسبت به آزاد سازی سهام خود اقدام کنند که در مقاله توضیحات کاملی در خصوص نحوه آزاد سازی سهام آورده شده است .

منبع : سامانه برگه سهام عدالت samanese.ir
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/GBRQ
نظرتان را بنویسید