آشنایی با روشهای مختلف برش فلزات

آشنایی با روشهای مختلف برش فلزات
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
دانستنی های مفید روز

سنگ زنی

سنگ زنی یک فرآیند برش فلز است که در ساخت استفاده می شود. سنگ زنی واقعی فلز برای خلاص شدن از اجزای فلزی از لبه های ناهموار با سوراخ کردن، صاف کردن جوش ها و در برخی موارد، ایجاد لبه های تیز استفاده می شود.

سنگ زنی تقریباً همیشه با دست و با استفاده از ماشین سنگ زنی انجام می شود، اگرچه برخی از عملیات های بزرگتر دارای ماشین های تکمیلی هستند که برای این فرآیند استفاده می کنند. انواع مختلفی از ماشین آلات مورد استفاده برای سنگ زنی وجود دارد، از جمله آسیاب های نیمکتی، آسیاب های سیلندر، آسیاب های سطحی، آسیاب های بیتی و غیره. از آنجا که سنگ زنی یک فرآیند دستی است، اغلب یکی از مراحل فشرده تر و گران تر در ساخت است.

 

دریل کاری

حفاری یکی دیگر از اقدامات مهم برای ساخت فلز است. حفاری فلز برای ایجاد سوراخ هایی با مشخصات دقیق در یک جزء یا سطح فلز استفاده می شود. خود سوراخ با اعمال فشار و چرخش در بالای جزء یا سطح فلزی ایجاد می شود.

هنگام ایجاد قطعات و اجزایی که به سایر اجزای فلزی یا به اجزای ساخته شده از مواد دیگر متصل می شوند، اغلب لازم است سوراخ هایی برای عبور اتصال دهنده ها ایجاد شود. انواع مختلف فلز بسته به نیازهای خاص حفاری، به سطوح مختلف فشار و انواع مختلف ابزار نیاز دارند.

جت آب

فرآیند جت آب شامل مخلوط کردن آب با ساینده فلزی و سپس اعمال آن با نیروی زیاد بر روی جزء فلزی است که نیاز به شکل‌گیری دارد. روش جت آب اجازه می دهد تا سطح فلز دقیق در طول فرآیند ساخت. بسیاری از سازندگان حرفه ای به شدت به شکل دهی و برش جت آب تکیه می کنند زیرا نسبتاً سریع و ارزان است. فرآیند جت آب همچنین سطوح تمیز و لبه های صاف را تولید می کند که مواد ساخته شده با کیفیت شناخته شده اند

پلاسما

پلاسما یکی از روش های جدیدتر برای برش فلز است. در فرآیند برش پلاسما، سازندگان از مشعل های پلاسما استفاده می کنند که قوس الکتریکی را از اکسیژن یا گاز بی اثر متفاوت عبور می دهند. این قوس الکتریکی به طور همزمان فلز مذاب ناخواسته را از بین می برد و سطح فلز را برای شکل دهی و شکل دهی ذوب می کند. روش پلاسما را می توان برای برش یا شکل دادن انواع مختلف فلز از جمله آلومینیوم، برنج، مس و فولاد ضد زنگ استفاده کرد.

لیزر

برای حداکثر دقت و کنترل، فناوری برش لیزری فلز را برای کاربرد خود انتخاب کنید. در طول فرآیند برش لیزری، یک پرتو نور بسیار متمرکز در دمای بالا برای برش یک جزء به اشکال و اندازه های خاص استفاده می شود. با توجه به اینکه برش لیزری چقدر دقیق است، یک سیستم کامپیوتری معمولاً به صورت پشت سر هم برای مدیریت فرآیند استفاده می شود.

فرآیندهای برش لیزری فلز معمولاً زمانی برای ساخت استفاده می‌شوند که رعایت نقشه‌ها و دقت در مقایسه با نقشه‌های طراحی از بالاترین اهمیت برخوردار است. برش لیزری نیز یکی از فشرده ترین و پرهزینه ترین روش های برش فلز است.

برای اطلاعات بیشتر درباره روش برش پلاسما و قیمت دستگاه برش پلاسما cnc اینجا کلیک کنید.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/jxM5
نظرتان را بنویسید