سامانه پاس pas.medu.ir

سامانه پاس pas.medu.ir
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

سامانه پاس به نشانی pas.medu.ir یکی از سایت های جدید آموزش و پرورش است که به تازگی برای بارگذاری پرونده الکترونیکی سلامت دانش آموزان ایجاد شده است. سامانه پاس آموزش و پرورش دارای 5 فاز اصلی می باشد که همگی آن ها در راستای سنجش سلامت دانش آموزان در حال فعالیت هستند.

 

با گسترش شیوع ویروس کرونا و ورود آن به مدارس، آموزش و پرورش در جهت ایجاد فضایی ایمن در مدارس که باعث آسودگی خاطر والدین نیز باشد، سامانه ای را برای ارزیابی سلامت دانش آموزان به نام سامانه پاس طراحی کرده است که در آن تمام مراحل سنجش سلامت دانش آموزان انجام می شود.

سامانه پاس به نشانی pas.medu.ir هنوز به طور کامل راه اندازی نشده است. اما به گفته سخنگوی وزارت آموزش و پرورش این سایت دارای 5 فاز اصلی برای کنترل بیماری دانش آموزان است و در افزایش سطح سلامت آن ها نقش دارد. در ادامه برای آشنایی با امکانات این سامانه به بررسی سایت پرونده الکترونیکی سلامت دانش آموزان یا همان سامانه پاس می پردازیم.

 

لینک مستقیم سامانه پاس به محض فعال شدن در اینجا قرار می گیرد

 

سامانه پاس

 

 

لینک ورود به سامانه پاس به نشانی Pas.medu.ir به محض فعال شدن در اینجا قرار می گیرد.

 

سامانه پاس pas.medu.ir

سامانه پاس در راستای تشکیل پرونده الکترونیکی سلامت دانش آموزان بر روی کار آمده است. همانطور که می دانید امروزه به علت گسترش تکنولوژی فعالیت های فیزیکی دانش آموزان بسیار کمتر شده است، علی الخصوص در سال های اخیر که بیماری کرونا نیز شیوع پیدا کرده و این خود باعث خانه نشینی کودکان شده است.

 

وزارتخانه آموزش و پرورش نیز در جهت حفظ سلامت روانی و جسمانی دانش آموزان سایت های مختلفی را طراحی کرده است. به عنوان مثال دانش آموزان از طریق سامانه پادا می توانند به صورت رایگان در هر زمان در ارزیابی سواد حرکتی که میزان فعالیت فیزیکی دانش آموز را اندازه گیری می کند شرکت کنند.

 

در این راستا سامانه پاس به نشانی pas.medu.ir نیز در حال طراحی است که از طریق آن می توان ابتلا دانش آموز به هر گونه بیماری مانند کرونا را گزارش داد و به تشکیل پرونده الکترونیکی سلامت برای آنان پرداخت. از جمله مزایای این پرونده این است که اگر دانش آموز مدرسه خود را تغییر دهد، مدیر و معلم جدید او می توانند از طریق سایت پاس از وضعیت فعلی او مطلع باشند و بر اساس نوع بیماری وی آموزش های لازم را ارائه نمایند.

 

 

لینک ورود به سایت پاس به محض راه اندازی در اینجا قرار می گیرد.

 

علاوه بر سامانه پادا، میز خدمت الکترونیکی آموزش و پرورش نیز از جمله سامانه هایی است که تمامی زیر سامانه های دیگر از جمله پاس را در خود جای داده است. برای دسترسی به سایر سایت ها می توانید از این سامانه که در مقاله زیر نیز توضیح داده شده است اقدام کنید.

 

بیشتر بخوانید: میز خدمت الکترونیکی آموزش و پرورش

 

 

امکانات سامانه پاس pas.medu.ir

سامانه پاس، سامانه ای مشترک بین دفتر سلامت و تندرستی و دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش است. در واقع این سامانه در کنار سایت آزمون های مشاوره ای همگام و ارزیابی حرکتی پادا، برای سنجش میزان سلامت دانش آموزان تشکیل شده است.

 

سایت پاس به نشانی Pas.medu.ir، سامانه ای برای ایجاد پرونده الکترونیکی سلامت دانش آموزان است که برای مراقبت دانش آموزان در مقابل کوید ۱۹ ، مبتنی بر مدارس طراحی شده است و جزو فعالیت های در حال اجرای سامانه یکپارچه سازی است و به زودی در دسترس دانش آموزان و مدارس قرار می گیرد. از جمله امکانات سامانه پاس که در 5 فاز اصلی ارائه شده اند عبارت است از :

 

«تعریف نقش ها و دسترسی کاربران، طراحی فرم اولیه کوید ۱۹، طرحی گزارشات در فاز صفر»

«آسیب شناسی، طراحی RFP سامانه پرونده الکترونیک سلامت در فاز ۱»

«احصا فرآیندهای سایر بیماری ها، دسترسی کاربران، طراحی فرم. طراحی گزارشات در فاز ۲»

«هوشمندسازی فرآیندها با ارتباط دیگر سازمان ها از جمله وزارت بهداشت، ثبت احوال، سازمان جغرافیایی با تعیین وب سرویس ها در فاز ۳»

«پیاده سازی کامل سامانه پاس و گزارش دهی هوشمند (BI) در فاز ۴»

 

در ادامه بخوانید: همگام

 

 

 

 

کارشناسان سامانه مشاوره هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص سایت پاس وزارت آموزش و پرورش را ارائه داده و داوطلبان را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا راهنمایی نمایند. برای دریافت اخبار مرتبط با این حوزه می توانید در کانال تلگرامی و یا اینستاگرامی هیوا عضو شوید.

 

 




 

سوالات متداول

 

1- ✔️ سامانه پاس آموزش و پرورش چیست ؟

✔️ سامانه پاس به نشانی pas.medu.ir برای تشکیل پرونده الکترونیکی سلامت دانش آموزان طراحی شده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر به متن مقاله مراجعه نمایید.



 

2- ✔️ نحوه ورود به سامانه پاس چگونه است ؟

✔️ لینک ورود مستقیم به سامانه پاس وزارت آموزش و پرورش در متن مقاله ارائه شده است.



 

3- ✔️ امکانات سایت پاس آموزش و پرورش چیست ؟

✔️ سامانه پاس دارای 5 فاز اصلی برای ارزیابی سلامت دانش آموزان است که اطلاعات کامل آن در متن مقاله ارائه شده است.

منبع : سامانه پاس pas.medu.ir

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/vn9g
نظرتان را بنویسید