سازگاری با فرهنگ جدید در دانشجویان غیر بومی

سازگاری با فرهنگ جدید در دانشجویان غیر بومی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvafamily1
دنیای چند فرهنگی ، با تجربه های ساکنان موقتی ، مهاجران و دیگرانی که به صورتی موفقیت آمیز انتقال از یک فرهنگ به فرهنگی دیگر را ایجاد کرده‌اند ، افزایش یافته است . سازگاری با فرهنگ جدید ، یک فرآیند طبیعی است . تعدادی از مراحل این  فرآیند شناخته شده اند و به عنوان راهنما کاربرد دارند . هر چند با توجه به تفاوت های فردی ، همه افراد همه مراحل را تجربه نمی کنند و هر مرحله ممکن است برای هر فرد مدت زمان متفاوتی داشته باشد . سازگاری " فرایندی پویا است که توسط افراد ، در جریان جابه‌جایی به محیط فرهنگی ناآشنا ، شکل می گیرد . در این فرایند افراد روابطی نسبتا ثابت و کاربردی با محیط به دست می آورند .

در این مقاله به بررسی مراحل سازگاری با فرهنگ جدید در دانشجویان غیر بومی شامل مرحله ماه عسل ، مرحله شوک فرهنگی ، مرحله بهبود و مرحله سازگاری می پردازیم .






مراحل سازگاری با فرهنگ جدید در دانشجویان غیر بومی
از مراحل سازگاری با فرهنگ جدید در دانشجویان غیر بومی می توان به مرحله ماه عسل ، مرحله شوک فرهنگی ، مرحله بهبود و مرحله سازگاری اشاره کرد :

مرحله ماه عسل 
مرحله شوک فرهنگی
مرحله بهبود
مرحله سازگاری
در ادامه به صورت کامل تری در مورد مراحل سازگاری با یک فرهنگ جدید در دانشجویان غیر بومی توضیح داده می شود .

حتما بخوانید: عوامل شوک فرهنگی




مرحله ماه عسل
در مرحله ماه عسل همه چیز به نظر هیجان انگیز ، جالب ، جدید ، خوب ، زیبا و همه چیز خوب می آید . اغلب افراد در مرحله ماه عسل پر انرژی ، مشتاق ، علاقمند و راغب هستند . در واقع در مرحله ماه عسل به نظر می رسد همه چیز خوب و عالی است و فرد هیچ مشکلی ندارد و از این وضعیت مهاجرت خیلی راضی است . مدت مرحله ماه عسل کوتاه است .



” مدت مرحله ماه عسل کوتاه است . “



مرحله شوک فرهنگی
در مرحله شوک فرهنگی افراد از تفاوت ها و تقابل در ارزش ها و عرف بین فرهنگ خودشان و فرهنگ جدید آگاه می شوند . شوک فرهنگی مخصوصاً وقتی بالا است که فرد با زبان جدید و یا مساله تبعیض مشکل پیدا می کند . احساسات متداول در این دوره شامل پریشانی ، اضطراب ، افسردگی و عصبانیت می باشد .



مرحله بهبود
در مرحله بهبود افراد شروع به رفع استرس مرحله شوک فرهنگی می کنند . درباره فرهنگ جدید بیشتر یاد می گیرند ، درک بیشتری پیدا می کنند و بهتر از قبل برنامه ریزی می کنند . احساس رایج در مرحله بهبود ترکیبی از احساسات مرحله ماه عسل و مرحله شوک فرهنگی است . 



مرحله سازگاری 
در مرحله سازگاری افراد به پذیرش و احترام به شباهت ها و تفاوت های بین فرهنگ ها روی می آورند . فضایی برای ایجاد دیدگاهی واقع گرایانه از آن ها به وجود می آید و فرد به صورت شفاف تری می تواند علاقه مندی ها و بیزاری های خود از هر کدام را بشناسد.

در ادامه بخوانید: انواع شوک فرهنگی



سوالات متداول


1- مراحل سازگاری با فرهنگ جدید در دانشجویان چیست؟
چهار مرحله ماه عسل، شوک فرهنگی، بهبود و سازگاری مراحل سازگاری با فرهنگ جدید در دانشجویان غیر بومی است که در مقاله به طور کامل توضیح داده شده اند.




2- احساسات متداول در دوره شوک فرهنگی چیست؟
پریشانی، اضطراب، افسردگی و غیره احساسات غالب در دوره شوک فرهنگی است که علت وقوع آن ها در مقاله عنوان شده است.




3- مرحله بهبود در سازگاری دانشجویان غیربومی با فرهنگ جدید چیست؟
این مرحله ترکیبی از مراحل ماه عسل و شوک فرهنگی است که تمامی این مراحل در متن مقاله توضیح داده شده اند.

منبع : سازگاری با فرهنگ جدید در دانشجویان غیر بومی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/J329
نظرتان را بنویسید