مدرسه حضوری یا غیر حضوری

مدرسه حضوری یا غیر حضوری
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

تحصیل در مدارس حضوری و غیر حضوری و اینکه کدام یک برای قبولی کنکور خوب است، همیشه از جمله سوالات دانش آموزان سال آخر و کنکوری بوده است. شرط غیر حضوری خواندن دوازدهم یا سرپرست خانوار بودن است و یا تاهل خانم، در غیر اینصورت باید با ثبت نام در مدارس حضوری ادامه تحصیل داد.

 

 

کنکور یکی از حساس ترین مراحل زندگی دانش آموزان است. شاید برای بسیاری از دانش آموزان سال دوازدهم این سوال پیش بیاید که مدرسه حضوری یا غیر حضوری، کدام برای کنکور خوب است؟ در واقع، بسیاری از دانش آموزان در سال دوازدهم ترجیح می دهند که بیشتر وقت خود را صرف تست زدن کنند و اهمیت زیادی به درس و مدرسه خودشان نمی دهند.

در واقع این دانش آموزان روش دیگری را برای سال آخر کنکور انتخاب می کنند. آن ها مدرسه ای را انتخاب می کنند که به صورت غیر حضوری بوده و سپس وقت خود را برای مطالعه دروس سال های گذشته و تست زنی دروس امسال می گذارند. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با مزایا و معایب مدرسه حضوری و یا غیر حضوری آشنا کرده و به این سوال که کدام یک از مدارس حضوری و غیرحضوری برای کنکور بهتر است پاسخ دهیم.

 

حضوری یا غیر حضوری بودن مدرسه سال آخر

در سال های اخیر موضوع غیر حضوری خواندن دوازدهم در بین دانش آموزان رواج پیدا کرده است. خصوصا با شیوع ویروس کرونا و غیر حضوری شدن مدارس، اکثر دانش آوزان به عدم حضور در مدارس عادت کرده و اکنون که در پایه دوزارهم هستند و قصد دارند برای شرکت در کنکور سراسری به صورت غیر حضوری تحصیل نمایند. اما سوال که پیش می آیند این است، واقعا مدرسه حضوری یا غیر حضوری، کدام یکی از این روش ها برای درس خواندن در سال آخر کنکور بهتر است؟

 

حضوری بودن مدرسه سال آخر

 

دانش آموزانی که قصد دارند پایه دوازدهم خود را نیز مانند سایر مقاطع تحصیلی در مدرسه و کنار دوستان خود به تحصیل بپردازند، روش حضوری را انتخاب می کنند. البته در سال های اخیر که شیوع ویروس کرونا در کشور افزایش پیدا کرده است، دانش آموزان موظف به استفاده از فضای آموزشی برنامه شاد به جای حضور در کلاس ها شده اند.

 

البته به دلیل سال آخری بودن دانش آموزان دوازدهم، برنامه های مختلفی از جمله روشکا، کارسنج، مدرسه تلویزیونی ایران و ... در جهت آموزش به دانش آموزان استفاده می شود. همچنین در کنار این آموزش ها بازگشایی تدریجی مدارس نیز از عوامل تاثیر گذار بر موفقیت دانش آموزان دوازدهمی خواهد بود.

 

غیر حضوری بودن مدرسه سال آخر

 

منظور از غیر حضوری خواندن سال دوازدهم، شرکت در نکردن در کلاس های آموزشی و تنها حضور در امتحانات نهایی دوازدهم است. قوانین غیر حضوری خواندن سال دوازدهم معمولا به گونه ای است که شامل حال اکثر دانش آموزان نمی شود.

 

از جمله قوانین غیر حضوری خواندن سال آخر کنکور این است که دانش آموز سر پرست خانوار باشد و یا خانمی باشد که ازدواج کرده و متاهل است. برای تحصیل غیر حضوری در سال دوازدهم می توان از طریق مدارس شبانه بزرگسالان اقدام به ثبت نام و تحصیل نمود.

 

بیشتر بخوانید: مدارس شبانه بزرگسالان

 

 

مزایا و معایب غیر حضوری بودن مدرسه سال آخر

مزایا و معایب غیر حضوری بودن مدارس چیست؟ به هر حال غیرحضوری بودن مدرسه سال آخر بدون مزایا و معایب نیست. اگرچه که بسیاری از دانش آموزان سال دوازدهم علاقه مند هستند که سال دوازدهم را به صورت غیر حضوری ادامه دهند؛ اما به هر حال غیر حضوری بودن مدارس یک سری معایبی هم دارد.

 

دانش آموزان که به صورت غیر حضوری در مدارس درس می خوانند، معمولا فرصت بیشتری برای تست زنی و یا شرکت در کلاس های کنکور دارند. این دانش آموزان راحت تر می توانند به برنامه ریزی کنکور بپردازند؛ چرا که دیگر نیازی به مراجعه حضوری آن ها به مدارس نیست.

 

اما دانش آموزانی که به صورت حضوری به مدارس مراجعه می کنند می توانند از تدریس معلمان خودشان بهره مند شوند. بعضی از معلمان با دانش آموزان سال دوازدهم از منابع کنکور، تست کار می کنند و به آن ها کمک می کنند تا راحت تر بتوانند تست بزنند.

 

از طرفی یاد گرفتن مفاهیم درسی به طور دقیق برای دانش آموزان سال دوازدهم اهمیت بسیار زیادی دارد. با توجه به اینکه معمولا دانش آموزان در هنگام حضوری بودن مدارس راحت تر مفاهیم درسی را یاد می گیرند، یکی از معایب اصلی غیر حضوری بودن مدارس این است که دانش آموزان نمی توانند مفاهیم درسی را به طور کامل آموزش ببینند.

 

در هر حال موفقیت دانش آموزان سال دوازدهم در کنکور به مدرسه حضوری یا غیر حضوری بستگی زیادی ندارد. دانش آموزان سال دوازدهم می بایست که با برنامه ریزی مناسبی که دارند بتوانند در هر حالت حضوری یا غیر حضوری بودن مدارس مطالعه کافی داشته باشند و تست بزنند و مهارت خود را برای تست زنی تقویت کنند.

 

بیشتر بخوانید: ضرایب دروس عمومی و اختصاصی کنکور

 

 

 

 

 

مشاوره موفیقت در کنکور

برای موفقیت در کنکور سراسری به دانش آموزان توصیه می شود که ذهن خود را درگیر اینکه مدرسه حضوری بهتر است یا غیر حضوری نکرده و یک برنامه ریزی مناسبی تا زمان برگزاری کنکور داشته باشند. دانش آموزان می توانند حتی به روش غیر حضوری هم از تدریس معلمان خود استفاده کرده و مفاهیم را بهتر یاد بگیرند و سپس به سراغ تست زدن بروند.

 

عوامل مختلف دیگری هم برای موفقیت در کنکور سراسری تاثیر گذار می باشند که دانش آموزان می توانند با دقت به این عوامل موفقیت خود را در کنکور سراسری تضمین کنند. به طور مثال خواندن کتاب های کمک درسی و یا تست زدن در وقت های کم، روشی است که می تواند به دانش آموزان سال دوازدهم برای موفقیت در کنکور کمک کند.

 

حتما برای مطالعه دروس کنکور، تست زدن و برنامه ریزی برای کنکور انگیزه کافی داشته باشید. هیچ گاه نا امید نشده و همواره با هدف پیش بروید. یک برنامه ریزی درست داشته باشید و سعی کنید که هر روز تعداد زیادی تست بزنید. خواندن دروس مربوط به سال های گذشته را فراموش نکنید و سعی کنید که با برنامه ریزی مناسب هر روز مقداری تست از دروس سال های گذشته هم بزنید.

 

در ادامه بخوانید: دفترچه سوالات کنکور سراسری

 

 

 

 

کارشناسان سامانه مشاوره هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص تحصیل در مدارس حضوری و غیر حضوری را شرح داده و داوطلبان را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا راهنمایی نمایند. با عضویت در کانال تلگرامی و یا اینستاگرامی هیوا می توانید آخرین اخبار مرتبط با این حوزه را دریافت نمایید.

 



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ چگونه می توان سال دوازدهم را غیر حضوری خواند ؟

✔️ تحصیل غیر حضوری در پایه دوازدهم تحت شرایط خاصی انجام می شود که در متن مقاله توضیح داده شده است.



 

2- ✔️ حضوری یا غیر حضوری خواندن سال آخر کنکور، کدام برای کنکور بهتر است ؟

✔️ تحصیل حضوری یا غیر حضوری دوازدهم بستگی به توانایی ها و علایق دانش آموز در این زمینه دارد که در متن مقاله توضیحات لازم در خصوص مزایا و معایب آن ارائه شده است.



 

3- ✔️ نحوه موفقیت در کنکور سراسری چگونه است ؟

✔️ مطابق متن مقاله، داشتن برنامه ریزی منظم، مطالعه دقیق منابع، تست زنی و ... می تواند از عوامل موفقیت در کنکور باشد.

منبع : مدرسه حضوری یا غیر حضوری

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/gRxl
نظرتان را بنویسید