سیمان شسته شامل چه مدل هایی می شود؟

سیمان شسته شامل چه مدل هایی می شود؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
bitamolaii

مدل چکشی یکی از انواع این نماسازی است. در این نما با چکش یک سری بافت بر روی سطح نما سیمانی ایجاد میکنند. این کار باعث زیبایی نمای سیمان شسته میشود. دلیل اصلی نامگذاری سیمان شسته چکشی به دلیل روش و نحوه اجرای آن است. چون در این روش از تیشه و یک سری بافت شیشه ای و چکشی روی سطح لایه سیمان ایجاد می‌کنند که باعث زیبایی آن میشود. نمای سیمان شسته رنگی یکی دیگر از مدل های این نما میباشد.

این نما برعکس بازسازی نما رومی بسیار کم ‌هزینه, مستحکم و نسبت به سایر نماها در عین ارزان بودن زیبا می باشد. این نما می تواند به صورت تک رنگ یا تلفیقی از رنگ ها اجرا شود. در برج ها بیشتر از رنگ سفید برای این نما استفاده می شود.  نمای شسته رومی یکی دیگر از سبک های این نماست. این سبک از طراحی کلاسیک روم و یونان برگرفته شده است.

در این نوع طراحی از ستون ها و قوس هایی به سبک رومی استفاده می شود. مزایای نمای سیمان شسته بسیار بیشتر از سایر سبک های آن است.  نمای سیمان نشسته به روش مدرن سبکی است که با با سایر روش ها تفاوت چندانی ندارد اما نکته قابل توجه در رابطه با آن این است که ظاهر نهایی آن به روش مدرن می باشد. در طراحی نمای ساختمان با سیمان شسته به روش مدرن می توان از چوب سرامیک بتن آجر یا سنگ استفاده کرد این نما را شکل داد .

 

مزایای نمای سیمانی شسته در ایران

 

مزایای نمای سیمان شسته

از جمله مزایای نمای سیمان شسته و نما کلاسیک ساختمان استحکام و ماندگاری بالای آن آن می باشد. اگر این نما با روشهای اصولی و درست ایجاد شود به مرور زمان مقاومت خود و ظاهر خود را حفظ میکند. نمای سیمان شسته قابلیت این را دارد که در طرح های مختلف با هزینه ای بسیار کمتر اجرا شود. به همین علت تنوع رنگ این نما بسیار زیاد است.

 

برای افزایش عمر ساختمان بهتر است از مصالح با دوام و پایداری برای نما استفاده شود تا در برابر شرایط نامساعد جوی مانند سیل زلزله باد باران استحکام داشته باشند. سیمان شسته یکی از همین مصالح است و اجرای آن عمر بالای ساختمان را تضمین می کند. نمای ساختمان سیمان شسته در برابر گرما و سرمای شدید مقاوم است و آسیب نمی بیند.

 

از جمله مزایای نمای سیمان شسته در دسترس بودن مصالح آن می باشد. سیمان شسته معایبی نیز دارد برخی از رنگ های مورد استفاده آلودگی نما را نشان می دهد. البته اگر در کار نهایی از مصالح درست استفاده نشود ممکن است درون آن خاک جمع شود و باعث کثیف به نظر رسیدن نما شود. از دیگر معایب نمای سیمان شسته این است که این نما عایق حرارتی و صوتی مناسبی برای ساختمان نیست و نمی تواند پوشش سیمان شسته نما به عنوان عایق استفاده کرد.

برچسب ها
لینک مرجع https://namasazanmoradi.com/
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/oDQL
نظرتان را بنویسید