انواع نما سیمان شسته

انواع نما سیمان شسته
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
matinkhanaki

اجازه دهید قبل از پرداختن به سیمان شسته و توضیح آن، ابتدا بررسی کنیم که چه نوع سیمان کاری‌هایی در مجموع در داخل ایران مرسوم است و سپس به توضیح نوع سیمان شسته می پردازیم.

به طور کلی می دانید که سیمان یکی به عنوان ملات در بخش های مختلف فرایند ساخت بکار می رود اما امروزه علاوه بر استفاده از سیمان برای ساخت مثلا دیوار و…جهت بازسازی نما آپارتمان نیز بکار می رود.

انواع سیمان از لحاظ کاربرد و مخصوصا کاربرد برای نماسازی، همان دسته بندی است که نیاز است در این قسمت به آن بپردازیم.

نمای تیشه ای

لیست کلی از انواع نماهایی که با سیمان می شود کار کرد شامل موارد زیر است:

نمای سیمان شسته

در این اجرای نما سیمان شسته لایه ای از سیمان زمینه اصلی نما را تشکیل می دهد که با توجه نحوه اجرای آن، می توان رنگ های مختلفی را در نتیجه نهایی کار رقم زد. به این صورت که اگر سنگ ریزه های استفاده شده در نما را در رنگ های مختلف تهیه نمایید، در نهایت خروجی کار همرنگ آن سنگ ها خواهد بود به این دلیل که لبه های آن سنگ ها از سیمان بیرون می زند و دیده می شود.

نمای سیمانی تخته مال

این نوع نما نیز که از دوقسمت آستر و تخته ماله تشکیل می شود به این صورت است که پس از اجرای آستر سیمانی بر روی دیوار و آجرها، نوبت به لایه نهایی می رسد که با تخته ماله در نهایت صاف می‌شود.

نمای تگرگی و ماهوتی

دلیل نامگذاری این نوع نمای سیمانی به دلیل استفاده از سنگ های با اندازه های به نسبت بزرگتر می‌باشد که به دلیل امواجی که در سطح سیمان ایجاد می کنند به تگرگی معروف شده است.

نمای تیشه ای یا چکشی

چکش مخصوصی که در این نما نقش اصلی را ایفا می کند. به این صورت که پس از آستر سیمانی، لایه دوم کار می شود و در نهایت برای پرداخت با استفاده از یک چکش مخصوص توسط استادکار، ضربه‌هایی به لایه دوم سیمانی می زنند تا برای ایجاد بافت، خطوط چکش کاری شده ایجاد کنند.

نمای سیمانی آبساب و موزائیک شسته

این نوع نما نیز به این صورت است که پس از اجرای لایه سیمانی نما، قبل از اینکه خشک شود به آب می گیرند تا به مصالح سنگی سیمان برسند و سطح کار سیمانی را با یک برس مخصوص می سابند.

نمای خراشی

این مدل نمای سیمانی نیز به این صورت کار می شود که بعد از اجرای دو لایه آستر و لایه دوم سیمان، بایکسری ماله مخصوص خراش های مخصوصی روی نما ایجاد می کنند.

نمای رومی سیمانی

این نوع نما هم که از اسمش پیداست. اجرای جزئیات یک نمای رومی با استفاده از سیمان را گویند. به این معنی که در مرحله اجرای طرح نمای رومی، بجای استفاده از سنگ، از سیمان برای اینکار استفاده شود.

نماسیمان شسته ؛ پرکاربردترین

از بین لیست نماهایی که با استفاده از سیمان کار می شوند و در قسمت قبل به آن پرداختیم، به سراغ پرکاربردترین آن یعنی نما سیمان شسته می رویم.

به دلیل سرعت و راحتی اجرای نما سیمان شسته، این نوع سیمان کاری نما جزو محبوب ترین سبک‌های نماسیمانی می باشد. به این صورت که بصورت اندود بر سفت کاری ساختمان به راحتی اجرا می شود.

این ویژگی باعث شده که به نسبت دیگر روش های نماسیمانی، مورد استقبال قرار گیرد.

معرفی سیمان شسته

حال که با انواع سیمان کاری و کاربردهای سیمان در نماسازی آشنا شدید، به سراغ تعریف یکی از این نوع سیمان کاری ها بنام سیمان شسته می رویم. سیمان شسته اصطلاحی است که همانطور که از اسمش پیداست به سیمانی می گویند که در مراحل پرداخت نهایی مدام شسته می شود. از این نوع سیمان کاری برای نماسازی استفاده می شود که به آن نماسیمان شسته می گویند.

این نوع سیمان کاری به دلیل مقاومت و راحتی در اجرا یکی از پرکاربردترین روش های استفاده از سیمان در نماسازی می باشد.

ویژگی های سیمان شسته

از جمله مهم ترین ویژگی های سیمان شسته، مثل نما کلاسیک مقاومت بالای آن است. به این خاطر که ترکیبی از سیمان و سنگ ریزه ها و ماسه یکجا به هم می رسند و ترکیب فوق العاده ای را ایجاد می کنند. به قدری که در برابر انواع رطوبت و…مقاوم است.

از طرفی باتوجه به نحوه اجرا که یکبار بر روی دیوار پیاده سازی می شود و در نهایت با یک ابر ساده شسته می شود و به راحتی می توان در هر جای ساختمان استفاده کرد. از جمله مهم ترین دلایل مقرون به صرفه بودن این روش است.

نحوه اجرای سیمان شسته

یکی از انواع سیمان کاری است که در آن شبیه به سیمان کاری های معمولی ابتدا یک لایه سیمان کار می شود و سپس بر روی آن لایه نهایی ماله کشی می شود که با یک تکه ابر خیس خورده مدام شسته می شود تا به لایه سنگی سیمان برسد.

شما حتی می توانید سنگ ریزه های بکار رفته را در رنگ های مختلف خریداری کنید که پس از شسته شدن و نمایان شدن سنگ ریزه ها، دقیقا شبیه به همان رنگ مدنظرتان شاهد خروجی نهایی باشید.

با مسیری که در این نوشتار در جهت بررسی و معرفی سیمان شسته طی نمودیم، مشخص شد بدون شک اگر نیازی به صرف هزینه زیاد در نما نمی بینید، حتما پیشنهاد می کنیم که به سراغ این نوع سیمان کاری در نما بیایید تا تفاوت قیمت، زمان و زیبایی خروجی نهایی کار را ببینید. آن وقت حقیقتا این تفاوت قیمت و کیفیت اجرا را درک خواهید کرد که چگونه می توانند در هر پروژه ای نقش آیتم های اصلی را ایفا کنند.

لینک مرجع https://namasazanmoradi.com/
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/oDQL
نظرتان را بنویسید