درمان قطعی بواسیر هموروئید شقاق فیشر بدون دارو و جراحی

درمان قطعی بواسیر هموروئید شقاق فیشر بدون دارو و جراحی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
partoclinic

درمان قطعی بواسیر هموروئید شقاق فیشر بدون دارو و جراحی در پرتو کلینیک
دیگر نیازی نیست برای درمان بیماری هایی مثل بواسیر، شقاق یا فیستول پنهانی درد بکشید و یا از مراجعه به پزشک برای درمان خجالت بکشید. در پرتو کلینیک تمامی بیماری های نشیمنگاهی به لطف یک انقلاب در درمان لیزری که نوید بهبودی سریع و بدون درد و خونریزی را می دهد، قابل درمان است. از حالا به بعد دیگر جراحی سنتی با تیغ و چاقوی دردناک را فراموش کنید و برای درمان با لیزر آماده شوید.

بواسیر، شقاق، سینوس های پیلونیدال و فیستول – بیماری هایی که با صدایی آرام زمزمه می شوند و تصاویری از درد طاقت فرسا و ناراحتی شرم آوری را تداعی می کنند. اما خبر خوش اینست که در کلینیک parto، این بیماران به صورت سرپایی و بدون نیاز به بستری یا بیهوشی معالجه و درمان می شوند.

مشکلات و بیماری های نشیمنگاهی مثل بواسیر، فقط مختص ایرانی ها نیست و میلیون‌ها نفر در سرتاسر جهان با آن دست و پنجه نرم می کنند. امروزه به دلیل زندگی مدرن، بی تحرکی و مصرف غذاهای فست فود، این بیماری ها در تمام دنیا رو به گسترش و شیوع می باشد.

در ادامه با این بیماری ها و چگونگی درمان آن ها در پرتو کلینیک بیشتر آشنا می شویم:

از تابو تا درک بیماری های نشیمنگاهی

منظور ما از بیماری های نشیمنگاهی، بیماری های مرتبط با ناحیه مقعد است که شامل بواسیر، شقاق، کیست مویی، فیستول، آبسه مقعدی و … می شود. علائم هریک از این بیماری ها مختلف است و روش های درمان آن ها نیز گوناگون است. پرتو کلینیک با داشتن تیمی از پزشکان فوق متخصص و پیشرفته‌ترین و بروز ترین امکانات و تجهیزات پزشکی در این زمینه بهترین روش درمان را برای بیماران عزیز در نظر می گیرد.

هموروئید یا بواسیر

درمان بواسیر در پرتو کلینیک

رگ های خونی متورم و ملتهب در اطراف مقعد که باعث خونریزی، خارش و احساس سوزش می شود. بواسیر تقریباً نیمی از جمعیت بالای 50 سال را تحت تأثیر قرار می دهد، اما بیشتر افراد به دلیل خجالت و حساس بودن ناحیه موردنظر از بیان آن و اقدام برای درمان خودداری میکنند، در نتیجه عارضه روز به روز پیشرفت کرده و روند بهبودی سخت‌تر خواهد شد.

https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/hemorrhoids/symptoms-causes/syc-20360268

بواسیر می تواند در داخل راست روده ایجاد شود که به آن هموروئید داخلی می گویند و یا در زیر پوست اطراف مقعد ایجاد شود (هموروئید خارجی)

شابع ترین علائم بواسیر:

  • خونریزی: مشاهده خون در مدفوع یا خونریزی مقعدی از علائم رایج بواسیر است که معمولاً موقع اجابت مزاج یا پس از دفع مدفوع، فرد روی دستمال توالت خون مشاهده می کند.
  • بیرون زدگی یا گوشت اضافی مقعدی: در برخی از گرید های هموروئید توده هایی به شکا گوشت اضافه از مقعد بیمار بیرون می زند و عمل دفع را برای او دشوار می کند. ممکن است داخل این توده ها خون جمع شود و به پرولاپس یا ترومبوزه تبدیل شود.
  • درد مقعدی که فرد را هنگام نشستن اذیت می کند و موجب اخلال در روند زندگی روزمره او می شود.
  • خارش و سوزش مقعد: با تحریک و التهاب پوست ناحیه مقعد فرد علائمی مثل سوزش و یا خارش مقعدی را تجربه می کند که هنگام اجابت مزاج بیشتر او را آزار می دهد.
  • دفع مدفوع ناقص و ناکامل: توده ها و عروق متورم هموروئیدی باعث احساس دفع ناقص و سنگینی در فرد خواهد شد انگار که تمامی مدفوع خارج نشده و روده ها به طور کامل تخلیه نشده باشد.

مهمترین دلایل بواسیر:

اصلی ترین دلیل بواسیر یبوست می باشد اما عوامل زیر هم در ایجاد این بیماری تاثیرگذار هستند:

  • بارداری و زایمان طبیعی
  • فعالیت های سنگین ورزشی و بلند کردن اجسام خیلی سنگین
  • اسهال مزمن
  • تحرک کم و نشستن های طولانی مدت
  • زور زدن هنگام دفع
  • داشتن رابطه جنسی مقعدی

بهترین روش درمان بواسیر و لیزر هموروئید

درمان قطعی بواسیر با توجه به شدت و درجه آن متفاوت است. اگر بیماری در مراحل اولیه تشخیص داده شود و هنوز پیشرفته نشده باشد امکان درمان آن با دارو یا روش های خانگی (افزایش مصرف فیبر، نوشیدن آب و مایعات بیشتر، ورزش و تحرک، نشستن در لگن آب گرم) و استفاده از پمادهایی مثل پماد آنتی هموروئید وجود دارد.

اما در صورتی که زمان زیادی از ابتلا به این بیماری گذشته باشد و اقدامی برای درمان آن نکرده باشید باید درمان های تهاجمی تری مثل جراحی یا استفاده از روش هایی مثل هموروئیدکتومی، اسکلروتراپی و … را به کار بگیرید.

اما مشکل این روش ها چیست؟ درد زیاد حین و بعد از عمل، بیهوشی و بستری شدن، عوارضی مثل بی اختیاری در فرد، نقاهت طولانی مدت و امکان بازگشت یا عود مجدد بیماری از جمله مشکلات و عوارض روش هایی مثل جراحی است. به همین دلیل این روش ها امروزه تقریباً منسوخ شده و به ندرت به کار گرفته می شود.

روش مدرن و نوینی که امروزه به جای جراحی جایگزین شده و پیشنهاد اکثر پزشکان جهان می باشد، لیزر بواسیر یا هموروئید است. درمان با لیزر از جراحی بهتر است به دلیل:

  • بدون درد و خونریزی می باشد
  • روش درمان قطعی و بدون احتمال عود و بازگشت مجدد
  • بدون نیاز به بستری شدن و بیهوشی در بیمارستان
  • کمتر از یک ساعت به صورت سرپایی در کلینیک انجام می شود.
  • ردپایی از جای عمل و یا زخم و اسکار روی پوست بر جای نمی گذارد.
  • takpezeshk.com
  •  
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/wYw1
نظرتان را بنویسید