شکایت از فروش مال غیر

شکایت از فروش مال غیر
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw

در این مقاله به بررسی یک شکایت از فروش مال غیر و نمونه شکواییه می پردازیم .

 

 

طبق قانون هر کس اختیاری مالی که متعلق به اوست را دارد و می تواند هر گونه تصرف قانونی که خواست در مال خود کند که این موضوع در حقوق تحت عنوان حق مالکیت مطرح می شود . این حق مالکیت علاوه بر اینکه به دیگران اجازه استفاده از مالشان را می دهد دیگران را نیز از دخالت در این موضوع منع می کند و اجازه نمی دهد یک نفر بدون اجازه دیگری ، در اموال او دخالت کند و آنها را مورد معامله قرار دهد . این موضوع در حقوق تحت عنوان انتقال مال غیر یا فروش مال غیر بررسی می شود که در مقاله مربوطه به آن پرداخته ایم . آنچه در اینجا قصد بررسی آن را داریم این است که در صورتی که مالک مال قصد شکایت از فروش مال غیر را داشته باشد این شکایت را در کجا مطرح کند و بعد از آن به بررسی یک نمونه شکواییه فروش مال غیر می پردازیم . 



 

شکایت از فروش مال غیر

برای شکایت از فروش مال غیر مانند طرح هر شکایت دیگری ابتدا باید عضو سامانه ثنا شوید و بعد از طی مراحل لازم اقدام به ثبت شکواییه خود نمایید . اما سوالی که در اینجا مطرح است این است که کدام دادگاه برای رسیدگی به جرم فروش مال غیر صالح است . دادگاه صالح برای رسیدگی به جرم انتقال مال غیر دادسرای عمومی و انقلاب حوزه ای است که جرم در آنجا واقع شده است ، وقوع جرم در این مورد یعنی انتقال سند ؛ بنابراین دادسرای صالح نیز دادسرای محل انتقال یا تنظیم سند است . 

 

نمونه متن شکایت از فروش مال غیر

برای تنظیم شکواییه فروش مال غیر بعد از دریافت فرم شکواییه از سامانه ثنا ، اقدام به تکمیل اطلاعات اولیه مثل اطلاعات شاکی و اطلاعات متشکی عنه می نمایم سپس در قسمت پایانی شکایت خود را به طور دقیق می نویسیم و مطرح می کنیم که از دادگاه می خواهیم به چه چیزی رسیدگی کند . در ادامه یک نمونه متن شکایت از انتقال مال غیر را می توانید مطالعه کنید :

با سلام 
اینجانب به عنوان شاکی به عرض می رساند ، متأسفانه متشاکی یعنی آقای/ خانم بدون اجازه قانونی و بدون تحصیل اذن بنده ، با معرفی خود به عنوان مالک ملک به شماره ثبتی .....  اقدام به فروش آن نمونه است  که اسناد مالکیت آن را ضمیمه نموده ام . با توجه به اینکه فروش مال غیر بدون رضای مالک نه تنها ممنوع بلکه به استناد قانون مجازات راجع به انتقال مال غیر واجد وصف مجرمانه می باشد و از طرفی خریدار نیز بدون آنکه هیچ سند یا مدرکی از متشکی عنه مطالبه کند ، مبادرت به خرید ملک با قیمت کمتری نموده است از دادگاه محترم تقاضای رسیدگی ، تعقیب و مجازات مجرم را دارم . 

 

 

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص شکایت از فروش مال غیر و نمونه شکواییه  در کانال تلگرام حقوق کیفری عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون شکایت از فروش مال غیر و نمونه شکواییه پاسخ دهند .

منبع : شکایت از فروش مال غیر

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Rp80
نظرتان را بنویسید