مرور زمان شکایت کیفری از چک برگشتی

مرور زمان شکایت کیفری از چک برگشتی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw

در این مقاله به بررسی مرور زمان شکایت کیفری از چک می پردازیم . 

 

 

در امور حقوقی برای رسیدگی به یک موضوع مدت زمان مشخصی وجود دارد و اگر کسی بخواهد بابت آن دعوا اقامه کند باید قبل از سررسید موعد پایان آن ، اقدامات لازم را صورت دهد به این مدت زمان در حقوق ، مرور زمان گفته می شود . مرور زمان مدت زمانی است که وضعیت حقوقی تغییر می کند و دیگر امکان پیگیری وجود ندارد . مرور زمان در مورد جرائم تعزیری در قانون آیین دادرسی کیفری و قانون مجازات اسلامی مورد بررسی قرار گرفته و با توجه به درجات مجازات تعزیری ، مدت آن هم متفاوت خواهد بود . یکی از جرائمی که در مورد آن مرور زمان تعریف شده است ، جرم صدور چک بلامحل است از این رو در این مقاله قصد داریم مرور زمان در شکایت کیفری از چک را بررسی کنیم . 



 

مروز زمان شکایت کیفری از چک برگشتی

همانطور که می دانید صدور چک بلامحل در مواردی می تواند جرم باشد و می توان از طریق شکایت کیفری از چک برگشتی ، از دادگاه بخواهیم صادر کننده را به مجازات صدور چک برگشتی محکوم کند . دارندگان چک برگشتی باید بدانند که برای شکایت کیفری از چک مدت محدودی در نظر گرفته شده است و اگر ظرف این مدت شکایت خود را در مراجع قضایی صالح مطرح نکنند ، دیگر نخواهند توانست که در دادگاه کیفری دعوی اقامه کنند به این مدت مرور زمان شکایت کیفری از چک می گویند . مرور زمان کیفری چک شش ماه از تاریخ صدور گواهی عدم پرداخت است از این رو باید اقدامات لازم در این مدت 180 روزه انجام شود . البته باید در نظر داشت از همه انواع چک نمی توان شکایت کیفری کرد و برخی از چک ها علی الاصول چک حقوقی هستند .

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مرور زمان شکایت کیفری از چک به کانال تلگرام چک و سفته مراجعه کنید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون مرور زمان شکایت کیفری از چک پاسخ دهند .

منبع : مرور زمان شکایت کیفری از چک برگشتی

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/OmEg
نظرتان را بنویسید