کارنامه نهایی کنکور سراسری 1400

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
کارنامه نهایی کنکور سراسری 1400 یا همان کارنامه محرمانه یک هفته بعد از اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org قرار می گیرد. در این کارنامه تمامی جزئیات مربوط به رتبه داوطلب و رتبه آخرین فرد پذیرفته شده در سهمیه آزاد در هر کد رشته محل انتخابی درج خواهد شد.




داوطلبان کنکور سراسری 1400 که در انتخاب رشته شرکت کردند بعد از اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری منتظر انتشار کارنامه نهایی این آزمون می باشند تا از وضعیت قبولی خود در دانشگاه های انتخابی مطلع گردند. معمولا یک هفته بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 1400 یعنی در مهر ماه، کارنامه ای تحت عنوان کارنامه سبز یا محرمانه از طریق سایت سنجش منتشر می گردد.

در این کارنامه برای تمام داوطلبان اعم از پذیرفته شدگان و مردودین، رتبه داوطلب و رتبه آخرین فرد پذیرفته شده در سهمیه آزاد در هر انتخاب نوشته خواهد شد. به دلیلی وجود ابهاماتی که در خصوص کارنامه نهایی کنکور وجود دارد در این مقاله توضیحاتی در مورد زمان، نحوه مشاهده و مشاوره کارنامه نهایی کنکور سراسری 1400 داده شده است.



زمان انتشار کارنامه نهایی کنکور سراسری 1400
کارنامه نهایی کنکور سراسری 1400 احتمالا یک هفته بعد از اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور 1400 بر روی سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org قرار می گیرد. آن دسته از افرادی که در پی مشاهده این کارنامه می باشند، در تاریخ مذکور با استفاده از شماره پرونده و شماره داوطلبی خود می توانند بدان دست یابند.



سال گذشته این کارنامه در روز سه شنبه مورخ 13 آبان ماه منتشر شد. هنوز اطلاعیه ای در خصوص زمان انتشار کارنامه نهایی کنکور سراسری 1400 برروی سایت سنجش قرار نگرفته است. پیش بینی می کنیم همانند سنوات گذشته اوایل مهر ماه شاهد انتشار کارنامه محرمانه کنکور سراسری 1400 باشیم. برای اطلاع از تاریخ دقیق انتشار این کمارنامه پیشنهاد می کنیم عضو کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام کنکور سراسری هیوا باشید.





به محض مشخص شدن زمان انتشار کارنامه نهایی کنکور سراسری 1400، این مقاله بروز رسانی می گردد.



حتما بخوانید: راهنمای دریافت کارنامه سبز کنکور از سایت سنجش






نحوه مشاهده کارنامه نهایی کنکور سراسری 1400
آن دسته از داوطلبانی که در انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 شرکت کردند، می توانند برای مشاهده کارنامه نهایی خود به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه کرد، از طریق لینک مربوط به سراسری از منوی سمت راست وارد صفحه دریافت کارنامه نهایی آزمون سراسری سال 1400 شده و از طریق روش های موجود کارنامه نهایی خود را دریافت کنند. در ادامه راهنمای تصویری مشاهده کارنامه نهایی کنکور سراسری ارائه شده است.



داوطلبان بعد از ورود به سایت سازمان سنجش به دو طریق می توانند وارد لینک دریافت کارنامه نهایی آزمون سراسری سال 1400 شوند:



روش اول: همانطور که در تصویر زیر در کادر قرمز مشاهده می کنید لینک دریافت کارنامه نهایی آزمون سراسری سال 1400 بر روی صفحه اصلی قرار گرفته شده و شما تنها با کلیک بر روی آن می توانید وارد صفحه دریافت کارنامه شوید.
روش دوم: بعد از ورود به سایت سازمان سنجش مطابق کادر مشکی در تصویر زیر  از منوی سمت راست سراسری را انتخاب کرده و در صفحه باز شده لینک دریافت کارنامه قرار گرفته است.






 بعد از ورود به صفحه بر روی لینک کارنامه نهایی آزمون سراسری سال 1400 کلیک کنید.







سازمان سنجش دو روش مختلف برای دریافت کارنامه نهایی در اختیار داوطلبان قرار داده است.

روش اول: جستجو بر اساس شماره پرونده و مشخصات فردی
روش دوم : جستجو بر اساس شماره داوطلبی و مشخصات فردی







این تصاویر مربوط به سال گذشته می باشد، بهاین تصاویر مربوط به سال گذشته می باشد، به محض فراهم شدن امکان مشاهده کارنامه نهایی کنکور سراسری 1400، لینک مستقیم در این قسمت قرار داده شده و تصاویر بروز رسانی می گردد.



بیشتر بخوانید: کارنامه سبز دانشگاه آزاد 1400










توضیحات کارنامه نهایی کنکور سراسری 1400
 کارنامه نهایی دارای 5 ستون است که به منظور آگاهی داوطلبان از آخرین رتبه قبولی در هر رشته محل و مقایسه آن با رتبه اکتسابی خود داوطلب منتشر می شود. ستون های مندرج در این بخش به ترتیب عبارتند از : ترتیب انتخاب رشته، کد رشته انتخابی، رتبه داوطلب، آخرین رتبه قبولی، نتیجه که در ادامه به توضیح هر کدام پرداخته ایم.



توضیحات بخش های کارنامه نهایی کنکور سراسری 1400
ستون اول ترتیب انتخاب های داوطلب از انتخاب اول تا انتخاب آخر قرار دارد 
ستون دوم کد رشته های انتخابی شما در زمان انتخاب رشته به ترتیب الویت بندی شما از اول تا آخر قرار گرفته 
ستون سوم نشانگر آن است که خود داوطلب نفر چندم در بین تمام کسانی که کد رشته مورد نظر را انتخاب کرده اند شده است
ستون چهارم
این ستون نشانگر آخرین فرد پذیرفته شده در بین همه داوطلبانی است که در یکی از انتخاب های خود کد رشته محل مورد نظر را انتخاب کرده نفر چندم بوده است. 

ستون پنجم ستون نتایج است در این ستون انتخاب های شما به ترتیب علاقه بررسی می شود.


در ادامه به منظور اشناسیی با توضیحات کارنامه نهایی کنکور سراسری 1400 نمونه ای از کارنامه نهایی کنکور سراسری را مشاهده می کنید. 







بعد از مشاهده کارنامه نهایی اگر در هر کدام از انتخاب هایتان رتبه داوطلب از رتبه آخرین نفر قبولی عدد کوچک تر یا مساوی باشد به این معناست که شما شانس قبولی در آن رشته محل را داشتید، البته به شرطی که آن کدرشته محل را در انتخاب های بالاتر از محل قبولی فعلی خود ثبت می کردید. در نتیجه اگر رتبه داوطلب از رتبه آخرین نفر قبولی عدد کوچک تر یا مساوی باشد، می تواند از این کارنامه برای قبولی در سایر رشته محل های انتخابی خود استفاده نماید. 



برای اطلاع از نحوه استفاده از کارنامه نهایی کنکور سراسری و پذیرش در سایر کدرشته محل های قبولی، مقاله کارنامه سبز کنکور سراسری را مطالعه نمایید.

حتما بخوانید: کارنامه سبز کنکور سراسری



 مفهوم مندرجات کارنامه سبز کنکور سراسری در ستون نتیجه



1عدد یک بیانگر آن است که فرد فاقد شرايط و ضوابط اختصاصی مندرج در دفترچه انتخاب رشته کنکور 1400 می باشد. (نظير تكرار كد رشته انتخابی، عدم رعايت جنسيت پذيرش، عدم توجه به ضوابط رشته های دارای شرايط خاص برای رشته مذكور و ...) .



2عدد دو بیانگر آن است که شما در یک کد رشته محل برای مصاحبه به دانشگاه دعوت شدید.



3عدد سه بیانگر آن است كه داوطلب با توجه به داشتن نمره در رشته محل انتخابی، در سهميه مجاز ديگری به جز سهميه نهايی پذيرفته شده است. برای كارمندان كه با استفاده از سهميه كارمندی پذيرفته شدند نيز عدد 3 درج می گردد.



4عدد چهار بیانگر آن است كه وضعيت علمی و عمومی شما در رشته های پرديس های فرهنگيان يا دانشگاه تربيت دبير شهيد رجايی در دست بررسی می باشد.



5عدد پنج بیانگر آن است که داوطلب با توجه به ضوابط عمومی گزينش در انتخاب رشته‌ های دانشگاه فرهنگيان و دانشگاه تربيت معلم شهيد رجايی امتياز لازم را كسب نکرده و در اولويت جذب قرار نگرفته است اين داوطلبان حداكثر ظرف دو ماه از زمان انتشار اسامی پذیرفته شدگان فرصت دارند با همراه داشتن کارت شناسایی و تصوير کارنامه نهایی به هسته گزينش آموزش و پرورش استان بومی به نشانی مندرج در پايگاه اطلاع رسانی هيات مرکزی گزينش وزرات آموزش پرورش به نشانی Gozinesh.medu.ir مراجعه نمایند.



7عدد هفت به معنی عدم کسب حد نصاب امتياز در مصاحبه تخصصی و يا عدم احراز شرايط (سن، معدل، ويژگی هاي جسمانی، … و غيبت در مصاحبه) می باشد.


9عدد نه به این معنی است که وضعیت علمی و عمومی شما در یکی از دانشگاه های شاهد، علوم قضایی، علوم پزشكی بقيه الله (عج)، شهيد مطهری، صدا و سيمای جمهوری اسلامی ايران، غير انتفاعی امام رضا (ع)، علوم پزشکی ارتش، دانشکده غير انتفاعی رفاه يا يکی از رشته های مديريت بيمه اکو، دکتری پيوسته بيو تکنولوژی، کاردانی فوريت های پزشکی، تربيت مربی عقيدتی سياسی سپاه يا موسيقی نظامی دردست بررسی است.

علامت *  نشان می‌ دهد که داوطلب در کد رشته محل مشخص شده، پذیرفته شده است.



کسانی که بر اساس اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور 1400 مردود شدند، نمی توانند برای انتقالی و تغییر رشته با کارنامه سبز کمک بگیرند زیرا تمام انتخاب های آن ها توسط سازمان سنجش بررسی شده و در هیچ کد رشته محلی در انتخاب هایشان پذیرفته نشده اند (این کارنامه برای اطلاع داوطلبان مردود از آخرین رتبه فرد پذیرفته شده منتشر شده است)، این دسته از داوطلبان می توانند در صورت ارائه تکمیل ظرفیت، در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری یا تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد شانس خود را امتحان کنند. 

بیشتر بخوانید: اعتراض به نتایج کنکور سراسری 1400








کاربرد کارنامه نهایی کنکور سراسری 1400
پس از انتشار کارنامه نهایی با داوطلبانی مواجه هستیم که به دلیل اشتباهات رایج در انتخاب رشته کنکور سراسری 1400، خواهان بررسی اولویت های بعدی یا تغییر دوره قبولی یا رفع محرومیت خود می باشند. از این رو داوطلبان می توانند در مهلت مشخصی که از سوی این سازمان اعلام می شود به سایت sanjesh.org مراجعه کرده و از طریق ثبت درخواست در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش درخواست خود را مبنی بر انتخاب رشته اشتباه و درخواست رفع محرومیت از کنکور 1400 مطرح نمایند.



در ادامه بخوانید: ثبت درخواست در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش

کارشناسان سامانه مشاوره هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص کارنامه نهایی کنکور سراسری 1400 را در اختیار داوطلبان قرار داده و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا به سوالات و ابهامات داوطلبان پاسخ دهند. همچنین با عضویت در کانال تلگرامی و اینستاگرام کنکور سراسری هیوا می توانید از آخرین اخبار مربوط به این حوزه مطلع گردید.




سوالات متداول


1- آیا در کارنامه نهایی کنکور سراسری رتبه داوطلب در رشته محل های پایین تر از محل قبولی نیز نشان داده می شود؟
 بله - برای اطلاع از توضیحات بیشتر در این خصوص مطالعه متن مقاله پیشنهاد می گردد.




2- آیا کارنامه نهایی کنکور هم زمان با اعلام نتایج این آزمون منتشر می شود؟
خیر، کارنامه سبز کنکور سراسری در فاصله کوتاهی بعد از اعلام نتایج این آزمون منتشر می شود.




3- آیا امکان اعتراض به مندرجات کارنامه نهایی کنکور وجود دارد؟
بله، در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش امکان ثبت اعتراض به نتایج نهایی کنکور سراسری وجود دارد.

منبع : کارنامه نهایی کنکور سراسری 1400
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/MLV3
نظرتان را بنویسید