درمان بزرگی سینه در آقایان (ژنیکوماستی)

درمان بزرگی سینه در آقایان (ژنیکوماستی)
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
vahid kamali

به طور کلی، در آناتومی بدن مردان، برجستگی سینه یک مشکل کاملا غیر معمول است. بزرگ شدن سینه در مردان در سنین مختلف دیده می شود. این مشکل به دلیل تجمع بیش از حد چربی در زیر سینه ها، ظاهر و گاهی اوقات سلامت بدن را تحت تاثیر قرار می دهد.


به همین دلیل، راه حل کوچک کردن سینه در مردان یا ژنیکوماستی است. در واقع اگر این بیماری در مراحل اولیه تشخیص داده شود، می توان از آن پیشگیری کرد. اما در برخی موارد ممکن است جراحی لازم باشد. گاهی چاقی و گاهی تغییرات هورمونی در بدن باعث این مشکل می شود.
همچنین افرادی که مشکلات کبدی دارند یا داروهای خاصی مصرف می کنند ممکن است با این مشکل مواجه شوند. بزرگ شدن سینه در مردان می تواند در یک یا هر دو سینه رخ دهد. این سوال فرم اندام و زیبایی آنها را خراب می کند. به همین دلیل است که بسیاری از مردان تصمیم به جراحی کوچک کردن سینه می‌گیرند که یک روش ایمن و مؤثر است.

ژنیکوماستی کاذب چیست؟

در کاذب ژنیکوماستی، بافت چربی اضافی در پشت، اطراف و زیر نوک سینه ها ایجاد می شود. کاذب ژنیکوماستی که به نام ژنیکوماستی کاذب نیز شناخته می شود، به دلیل عدم تعادل هورمونی با بزرگ شدن سینه مردان ارتباطی ندارد.
این وضعیت به دلیل تجمع چربی در زیر سینه ها ایجاد می شود، به همین دلیل است که مردان چاق در مورد احتمال ژنیکوماستی کاذب هشدار داده می شوند. کاذب ژنیکوماستی می تواند باعث مشکلات روحی و جسمی در مردان شود.
ژنیکوماستی کاذب می تواند در یکی از دو پستان رخ دهد. این عارضه در تعداد کمی از مردان معمولا بالای 30 سال رخ می دهد. این بیماری خوش خیم است و به بدن آسیب نمی رساند. بیماری ها معمولاً از نظر روحی و روانی بر فرد تأثیر می گذارد و باعث افت اعتماد به نفس، افسردگی و ناامیدی می شود.

علائم ژنیکوماستی کاذب

علائم ژنیکوماستی کاذب عبارتند از:

  1. افتادگی، آویزانی و شل شدن سینه آقایان
  2. حساس شدن نوک و اطراف سینه
  3. برجستگی غیر عادی نوک سینه در آقایان
  4. دردناک شدن نوک و اطراف سینه.

 

درمان ژنیکوماستی با جراحی

دکتر ناصر یاهو جراح زیبایی و چاقی ، با سالها سابقه درخشان در انجام موفق عمل های زیبایی سینه نظیر ژنیکوماستی توانسته اندام زیبا را برای بسیاری از آقایانی که خواهان اصلاح فرم سینه خود هستند، به ارمغان بیاورد. 

دکتر ناصر یاهو فارغ التحصیل ممتاز رشته جراحی از دانشگاه شهید بهشتی در جامعه پزشکی و جراحان زیبایی نام آشنا است.با انجام دادن جراحی ژنیکوماستی با دکتر ناصر یاهو ، عارضه بزرگی سینه (در آقایان) به کلی رفع خواد شد.

دلایل بروز ژنیکوماستی در دوران نوجوانی

ژنیکوماستی کاذب در سن های پایین مثلاً نوجوانی به خاطر تغییر در هورمون های بدن ایجاد می شود. این بزرگ شدن سینه در نوجوانان پسر با گذشت زمان خود به‌ خود رفع می شود. این عارضه بین ۴ تا نزدیک ۷۰ درصد در اکثر جوامع شیوع پیدا کرده است. این بیماری نیاز به جراحی ندارد و بعد از گذشت شش ماه تا دو سال خود به خود درمان می شود.

جراحی و برداشتن بافت اضافی سینه

اگر بیمار از ظاهر سینه های بزرگ خود راضی نباشد، می تواند تحت عمل جراحی قرار گیرد.
جراحی ژنیکوماستی احتمالاً روش اصلی درمان ژنیکوماستی است. از طرفی استفاده از تکنیک ها و روش های مناسب برای جلوگیری از عود بیماری بسیار مهم است. در طی جراحی ژنیکوماستی، در برخی موارد، تنها برش در اطراف نوک پستان ضروری است. اما در برخی موارد لازم است برش زیر سینه ایجاد شود. روش مورد استفاده به اندازه سینه و مقدار بافت اضافی بستگی دارد. پس از انجام آزمایشات مختلف و معاینه بیمار، پزشک می تواند تکنیک مناسب را انتخاب کند.
مراقبت های بعد از زنان نیز موفقیت جراحی را تضمین می کند. بنابراین تمام توصیه هایی که به بیمار داده می شود باید در منزل انجام شود. در برخی موارد در اثر بی توجهی شاهد بروز عفونت و بروز اسکارهای مخدوش کننده هستیم در صورتی که با مراجعه به موقع به پزشک می توان از بروز این مشکلات جلوگیری کرد.

علائم ژنیکوماستی

گاهی اوقات بزرگی بافت سینه مردان تنها به دلیل چاقی بوده و امری طبیعی می‌باشد . چرا که این نقطه از بدن نیز مانند سایر نقاط مستعد ذخیره چربی می‌باشد و در افراد چاق این بزرگی اگر به شکل طبیعی باشد جای نگرانی نیست . در صورتی که علائم زیر را دارا بودید حتما به پزشک مراجعه کنید :

  • ورم و بزرگی بافت پستان
  • درد در این ناحیه
  • حساسیت نسبت به لمس پستان ها
  • تغییرات هورمونی طبیعی

 

اقدامات لازم پیش از انجام جراحی

  •  
  • انجام تست های آزمایشگاهی
  • قطع مصرف برخی داروها و جایگزین کردن داروهای تجویز شده از سوی پزشک
  • عدم مصرف سیگار و دخانیات
  • عدم مصرف آسپیرین، داروهای ضد التهابی و مکمل های گیاهی، چرا که این قبیل داروها احتمال خونریزی را افزایش می دهند

رایج ترین علت های آن به صورت زیر است:

  • افزایش وزن زیاد
  • زمینه ارثی
  • داشتن بیماری هایی مانند بیماری های کبدی
  • تغییرات هورمونی
  • به دلیل تاثیرات جانبی ناشی از مصرف برخی از داروها
  • مصرف داروهای استروئیدی
  • مصرف ماری جوانا
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/RWjE
نظرتان را بنویسید