تکمیل ظرفیت آزمون دکتری 1400

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
پس از اتمام ثبت نام پذیرفته شدگان نهایی آزمون دکتری ، مرحله تکمیل ظرفیت با هدف خالی نماندن ظرفیت دانشگاه های کشور برگزار می شد اما با اعلام هفتمین مصوبه شورای سنجش و پذیرش این مرحله به صورت کلی از کنکور دکترا حذف گردید در نتیجه احتمال می رود همانند سه سال گذشته ، تکمیل ظرفیت دکتری 1400 برگزار نشود .



هر ساله پس از اتمام بازه زمانی در نظر گرفته شده برای ثبت نام داوطلبانی که در آزمون دکتری پذیرفته شدند ، شاهد خالی ماندن ظرفیت برخی از رشته ها در دانشگاه ها هستیم همچنین برخی دیگر از داوطلبان هستند که در هیچ رشته محلی پذیرفته نشدند و یا از محل قبولی خود رضایت ندارند .

در این حالت دانشگاه ها معمولا ظرفیت خود را با برگزاری مرحله ای تحت عنوان تکمیل ظرفیت آزمون دکتری تکمیل می نمایند ولی با انتشار هفتمین مصوبه شورای سنجش و پذیرش ، مرحله تکمیل ظرفیت از  آزمون دکتری حذف شد، از این رو پیش بینی می کنیم تکمیل ظرفیت آزمون دکتری 1400 برگزار نشود. در ادامه جزئیات تکمیل ظرفیت دکتری سراسری 1400 در صورت برگزاری بررسی شده است .



جزئیات تکمیل ظرفیت آزمون دکتری 1400
در صورت برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت دکترای سراسری 1400 پیش بینی می شود که شرایط و جزئیات آن دستخوش تغییرات زیادی نشود از این رو در ادامه شرایط شرکت در این مرحله شرح داده شده است  :



1 متقاضیان شرکت در تکمیل ظرفیت باید در آزمون ثبت نام کرده باشند و سر جلسه آزمون نیز حاضر داشته باشند .

2داوطلبان باید در کارنامه دارای نمره کل ( تراز ) مثبت باشند .

3پذیرفته شدگان نهایی نیز در صورت تمایل و عدم رضایت از رشته قبولی خود ، می توانند در تکمیل ظرفیت شرکت نمایند ولی در صورت پذیرش در رشته های مرحله تکمیل ظرفیت ، رشته قبولی قبلی آن ها باطل خواهد شد .

4کلیه داوطلبان باید حداکثر تا پایان بهمن ماه مدرک کارشناسی ارشد خود را اخذ نمایند .

بیشتر بخوانید: دفترچه تکمیل ظرفیت دکتری سراسری 1400





زمان تکمیل ظرفیت آزمون دکتری 1400
همان طور که شد احتمال کمی وجود دارد که تکمیل ظرفیت دکتری 1400 برگزار شود و لازم به ذکر است که زمان تکمیل ظرفیت دکتری 1400 در صورت برگزاری اواسط مهر یا آبان ماه می باشد و داوطلبان می توانند حداکثر 30 رشته محل انتخاب نمایند . با این حال داوطلبان می توانند با عضویت در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام دکتری هیوا از اخبار لحظه به لحظه پیرامون این موضوع با خبر شوند تا در صورت برگزاری این مرحله از زمان دقیق آن مطلع شوند .





در صورت برگزاری تکمیل ظرفیت دکتری 1400 و اعلام شدن زمان آن، این مقاله به روز رسانی می شود.



بیشتر بخوانید: زمان برگزاری تکمیل ظرفیت دکتری 1400









مشاوره تکمیل ظرفیت آزمون دکتری 1400
به محض موافقت با برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت ، دانشگاه آزاد نیز به صورت مجزا از دانشگاه های سراسری مراحل گفته شده ( تعیین مهلت برای ثبت نام پذیرفته شدگان ، بررسی ظرفیت های خالی مانده و اعلام آن به مرکز سنجش و پذیرش ) را طی می کند و دفترچه تکمیل ظرفیت دکتری ازاد 1400 را از طریق سایت azmoon.org در اختیار متقاضیان تکمیل ظرفیت این دانشگاه قرار خواهد داد .

در صورت برگزار نشدن تکمیل ظرفیت دکترای دانشگاه آزاد در سال 1400، داوطلبان متقاضی تحصیل در مقطع دکترا می بایست در آزمون دکتری سال تحصیلی 1401 ثبت نام و شرکت کنند . مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا می توانند شما را در تمامی مراحل آزمون دکتری 1401 از طریق مشاوره تحصیلی تلفنی راهنمایی کنند .

در ادامه بخوانید: راهنمای تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد 1400










سوالات متداول


1- آدرس سایت تکمیل ظرفیت دکتری سراسری چیست ؟
در صورت برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت دکترا در سال جاری ، لینک ثبت نام آن در سایت سنجش قرار می گیرد که به محض آغاز فرآیند مذکور لینک ثبت نام در متن مقاله قرار خواهد گرفت .




2- آیا احتمال برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت دکتری سراسری وجود دارد ؟
با توجه به روال سال های گذشته امکان برگزاری این مرحله کم است که در صورت برگزاری تکمیل ظرفیت در مقاله اطلاع رسانی خواهد شد .




3- برگزاری تکمیل ظرفیت آزمون دکترا چه زمانی است ؟
در صورت برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت زمان آن احتمالا اواسط مهر یا آبان ماه می باشد که به محض موافقت با ثبت نام تکمیل ظرفیت دکترا زمان دقیق آن در متن مقاله اعلام خواهد شد .

منبع : تکمیل ظرفیت آزمون دکتری 1400
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/rzO2
نظرتان را بنویسید