اعلام نتایج امتحانات نهایی

اعلام نتایج امتحانات نهایی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
اعلام نتایج امتحانات نهایی خرداد ماه معمولا دو هفته پس از پایان امتحانات صورت می گیرد که دانش آموزان می بایست در بازه زمانی مشخص به منظور دریافت نتایج امتحان به مدرسه محل تحصیل خود مراجعه نمایند . امسال اما با توجه به گسترش ویروس کرونا ، زمان و نحوه اعلام نتایج امتحانات نهایی خرداد ماه 99 دچار تغییراتی شده است .

برای مشاوره اعلام نتایج امتحانات نهایی 99






امتحانات نهایی دوازدهمی ها یکی از مهم ترین نقاط عطف در آموزش دانش آموزان است . هر دانش آموزی می بایست به منظور فارغ التحصیلی و دریافت مدرک دیپلم بتواند نمرات قابل قبولی را در امتحان نهایی کسب کند . علاوه بر این نباید میزان تاثیر نمرات امتحانات نهایی و معدل دیپلم را برای قبولی در کنکور را دست کم گرفت . نتایج امتحان نهایی دوازدهم معدل دیپلم هر دانش آموز را تعیین می کند و این معدل می تواند تاثیر بسزایی در قبولی وی در دانشگاه های معتبر کشور داشته باشد .

امتحانات نهایی معمولا در خرداد ماه هر سال و آخرین مرحله از سال تحصیلی می باشد . امسال در سال 99 به دلیل همه گیری ویروس کرونا ، مدارس به مدت بسیار طولانی به منظور رعایت بهداشت و جلوگیری از گسترش بیش از پیش این ویروس تعطیل شد و به دنبال آن امتحان نهایی نیز به تعویق افتاده و بر خلاف سال های گذشته که معمولا از اول خرداد آغاز می شد در تاریخ 17 خرداد آغاز و تا 16 تیر 99 برگزار خواهد شد . 

معمولا پس از پایان امتحانات نهایی ، دانش آموزان بی صبرانه منتظر اعلام نتایج امتحان نهایی پایه دوازدهم هستند و خیلی از دانش آموزان از نحوه مشاهده نتایج امتحانات نهایی و یا زمان اعلام نتایج بی اطلاع هستند . هم چنین پس از اعلام نتایج ، دانش آموزانی که به نمرات خود اعتراض دارند می توانند در بازه زمانی مشخصی اعتراض خود را به نتایج امتحان نهایی ثبت نمایند . در ادامه این مقاله به جزئیات بیشتری درباره اعلام نتایج امتحانات نهایی پایه دوازدهم اعم از زمان اعلام نتایج و نحوه مشاهده نتایج امتحان نهایی می پردازیم .



زمان اعلام نتایج امتحان نهایی 99
در سال های تحصیلی گذشته نتایج امتحانات نهایی پایه دوازدهم معمولا دو هفته پس از پایان امتحانات در هفته اول تیر و هم چنین قبل از برگزاری کنکور اعلام می شد . به عنوان مثال در سال تحصیلی گذشته نتایج امتحانات نهایی در 5 تیر ماه اعلام شد .

از آنجایی که به دلیل شیوع ویروس کرونا ، برگزاری امتحان نهایی خرداد 99 به تعویق افتاده است و در 16 تیر ماه به پایان می رسد و همچنین با توجه به زمان لازم برای تصحیح برگه های امتحان نهایی و ثبت نمرات در سامانه سناد ، پیش بینی می شود نتایج امتحانات نهایی خرداد 99 در اوایل مرداد ماه ، قبل از برگزاری کنکور اعلام شود اما هنوز زمان دقیق اعلام نتایج امتحانات نهایی پایه دوازدهم خرداد 99 اعلام نشده است . 





به محض اعلام زمان انتشار نتایج امتحان نهایی 99 ، در این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد .



بیشتر بخوانید: زمان برگزاری کنکور سراسری 99









نحوه مشاهده و دریافت اعلام نتایج امتحان نهایی 99
معمولا هر ساله دانش آموزان می بایست به منظور اطلاع از نتایج امتحانات نهایی ، به مدرسه محل تحصیل خود رجوع نموده و به صورت حضوری نتایج امتحانات نهایی را دریافت می کردند . در سال تحصیلی 99، با توجه به گسترش ویروس کرونا ، این احتمال وجود دارد که وزارت آموزش و پرورش و شورای مدارس راهکار جدیدی برای اطلاع رسانی نتایج امتحانات نهایی اتخاذ نمایند . به عنوان مثال یکی از راهکارهای احتمالی ، امکان قرار گرفتن نتایج امتحانات نهایی بر روی سایت همگام می باشد .





به محض اعلام نحوه مشاهده نتایج امتحانات نهایی خرداد 99 ، این بخش مقاله اطلاع رسانی خواهد شد .



بیشتر بخوانید: دریافت کارنامه از سایت همگام



مشاوره اعلام نتایج امتحان نهایی
دانش آموزان پایه دوازدهمی می توانند درصورتی که از نتیجه نمره نهایی خود ناراضی هستند و فکر میکنند که نمره نهایی آن ها بالاتر از نمره اعلام شده است ، می توانند در بازه زمانی مشخص با مراجه به مدرسه محل تحصیل خود نسبت به نمرات امتحان نهایی اعتراض نمایند . علاوه بر این پس از دریافت نتایج امتحان نهایی ، دانش آموزان پایه دوازدهم می بایست نتایج خود را در سایت سوابق تحصیلی ثبت نمایند که در ادامه می توانید مقاله مرتبط با سوابق تحصیلی را مطالعه نمایید .



در ادامه بخوانید: دریافت کد سوابق تحصیلی







برای اطلاع از آخرین اخبار زمان اعلام نتایج امتحان نهایی می توانید عضو کانال تلگرامی مدارس هیوا شده و یا صفحه مدارس هیوا را در اینستاگرام دنبال کنید . هم چنین در صورت وجود هر گونه سوال درباره زمان اعلام نتایج امتحانات نهایی ، می توانید با کارشناسان ما در مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تماس حاصل نمایید .






سوالات متداول


1-  نتایج امتحانات نهایی دوازدهم چه زمانی اعلام می شود ؟
 زمان اعلام نتایج امتحانات نهایی معمولا دو هفته پس از پایان امتحانات نهایی اعلام می شود که در این مقاله به زمان اعلام نتایج امتحانات نهایی خرداد 99 پرداخته شده است .




2-  چگونه می توان نتایج امتحانات نهایی را مشاهده نمود ؟
 همان طور که در این مقاله بدان اشاره شده است ، برای مشاهده نتایج امتحانات نهایی می توان به صورت حضوری به مدرسه مربوطه مراجعه نمود




3-  آیا امکان دریافت نتایج امتحان نهایی به صورت اینترنتی وجود دارد ؟
 همان طور که در این مقاله به آن اشاره شده است ،به دلیل شیوع ویروس کرونا احتمال اعلام نتایج از طریق اینترنت و سایت همگام وجود دارد .

منبع : اعلام نتایج امتحانات نهایی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/goKD
نظرتان را بنویسید