کارنامه انتخاب رشته آزمون دکتری 1400

کارنامه انتخاب رشته آزمون دکتری 1400
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
سازمان سنجش کارنامه انتخاب رشته دکتری سراسری 1400 را از طریق سایت sanjesh.org در اختیار داوطلبانی که در مرحله انتخاب رشته دکتری سال 1400 شرکت کرده اند ، قرار خواهد داد . مطابق کارنامه ، پذیرفته شدگان این مرحله از آزمون می توانند بعد از پرداخت هزینه مصاحبه تعیین شده از سوی دانشگاه ها سر جلسه مصاحبه حاضر شوند .




بر خلاف آزمون های مقاطع قبلی ، آزمون دکتری شامل دو مرحله می باشد و پس از انتخاب رشته دکتری مرحله ای با نام مصاحبه نیز وجود دارد که البته تنها پذیرفته شدگان انتخاب رشته مجوز شرکت در آن را دارند . نتایج انتخاب رشته دکتری 1400 همانند سال های گذشته از طریق سازمان سنجش در سایت sanjesh.org و پس از بررسی ترتیب اولویت های انتخابی داوطلبان منتشر خواهد شد و طی آن اسامی افراد دعوت شده به مصاحبه دکتری به دانشگاه ها ابلاغ می شود .

حال داوطلبانی که تمایل به ادامه تحصیل در دانشگاه های مجاز شده را دارند می توانند خود را جهت شرکت در جلسه مصاحبه دکتری هر دانشگاه به صورت جداگانه آماده نمایند . در کارنامه انتخاب رشته دکتری 1400 موارد مهمی همچون اطلاعات ثبت نامی ، رشته امتحانی و وضعیت داوطلب در کدرشته های انتخابی ذکر شده است . در ادامه این مقاله توضیحاتی در مورد زمان انتشار ، نحوه دریافت و مشاوره کارنامه انتخاب رشته آزمون دکتری 1400 ارائه دادیم .



زمان دریافت کارنامه انتخاب رشته آزمون دکتری 1400
سازمان سنجش هر ساله جدول زمانبندی آزمون دکتری را از طریق سایت خود به نشانی sanjesh.org منتشر می کند تا داوطلبان بتوانند به موقع برای هر مرحله آماده باشند . اطلاع از زمان دریافت کارنامه انتخاب رشته آزمون دکتری 1400 مهم است چون که بر اساس مندرجات این کارنامه داوطلبان باید خود را برای شرکت در جلسات مصاحبه دکتری دانشگاه هایی که موفق به کسب حدنصاب آن ها شدند ، آماده نمایند .





به محض اعلام زمان دریافت کارنامه انتخاب رشته آزمون دکتری 1400، این مقاله به روز رسانی می شود .



همچنین علاقه مندان می توانند برای اطلاع دقیق از اخبار مربوط به زمان انتشار کارنامه انتخاب رشته دکتری سراسری 1400 در کانال تلگرام دکتری تخصصی هیوا و صفحه اینستاگرام دکتری تخصصی هیوا عضو شوند .



نحوه دریافت کارنامه انتخاب رشته آزمون دکتری 1400


متقاضیان می بایست در زمان مشخص شده به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org رفته و پس از وارد کردن اطلاعات مورد نیاز یکی از روش های جستجو یعنی جستجو بر اساس مشخصات فردی ( شماره داوطلبی ، نام ، نام خانوادگی ، شماره شناسنامه و سال تولد ) و دیگری جستجو بر اساس شماره پرونده و شماره شناسنامه نتیجه انتخاب رشته دکتری 1400 را مشاهده نمایند .







بیشتر بخوانید: اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری 1400





جزئیات کارنامه انتخاب رشته آزمون دکتری 1400
کارنامه انتخاب رشته دکتری 1400 شامل مشخصات ثبت نامی ، اطلاعات رشته امتحانی و وضعیت داوطلب در کدرشته های انتخابی می باشد . مهم ترین قسمت کارنامه وضعیت علمی داوطلب بوده که در آن کدرشته های انتخابی داوطلب و نمره حد نصاب دانشگاه جهت مرحله مصاحبه دکتری در جدول آورده شده است .

سازمان سنجش در ستون نتیجه از اعداد مختلفی استفاده کرده است که هر یک معنایی متفاوت دارند و نشانگر وضعیت داوطلب در آن کدرشته محل می باشد . به عنوان مثال عدد یک نمایانگر این است که (( تراز کتبی داوطلب بدون احتساب سهمیه برابر یا بیشتر از تراز دعوت به مصاحبه کدرشته محل می باشد . )) یعنی داوطلب به مصاحبه دعوت شده است .



عدد  مفهوم نتیجه نهایی
1 تراز کتبی داوطلب بدون احتساب سهمیه برابر یا بیشتر از تراز دعوت به مصاحبه کدرشته محل می باشد . دعوت به مصاحبه شده
2 تراز کتبی داوطلب با احتساب سهمیه رزمندگان برابر یا بیشتر از تراز دعوت به مصاحبه کدرشته محل می باشد . دعوت به مصاحبه شده
4 تراز کتبی داوطلب با احتساب سهمیه ایثارگران برابر یا بیشتر از تراز دعوت به مصاحبه کدرشته محل می باشد . دعوت به مصاحبه شده
5 تراز کتبی داوطلب با احتساب سهمیه و بدون احتساب سهمیه کمتر از تراز دعوت به مصاحبه کدرشته محل می باشد . دعوت به مصاحبه نشده
7 رشته محل انتخابی از از ردیف رشته های مندرج در دفترچه انتخاب رشته دکتری 1400 حذف شده است .  دعوت به مصاحبه نشده
14 با توجه به ظرفیت رشته محل ، امكان اختصاص ظرفیت خاص به ایثارگران 25 و 5 درصد و رزمندگان وجود ندارد . دعوت به مصاحبه نشده


حتما بخوانید: تاثیر سهمیه ایثارگران در آزمون دکتری 1400









مشاوره کارنامه انتخاب رشته آزمون دکتری 1400
هر دانشگاه به صورت جداگانه اطلاعیه ای برای پذیرفته شدگان مرحله انتخاب رشته دکتری 1400 منتشر می کند و در آن زمان مصاحبه دکتری در رشته های مختلف را به تفکیک گروه آزمایشی ، نوع دوره ( روزانه ، شبانه ، غیرانتفاعی ، پیام نور و پردیس خودگردان ) ، فرم های اطلاعات اولیه که باید توسط داوطلب پرینت و تکمیل شود و همچنین چگونگی انجام فرآیند مصاحبه از پذیرفته شدگان مرحله دوم آزمون دکتری 1400 را مشخص می کند .

مطابق دفترچه ثبت نام آزمون دکتری 1400، مصاحبه تاثیر 50 درصدی در نتیجه نهایی آزمون دکتری دارد بنابراین فرصت خوبیست تا داوطلبانی که در مرحله آزمون کتبی ضعیف عمل کردند بتوانند ضعف عملکرد خود را تا حدودی جبران کنند .

لازم به ذکر است که پرداخت هزینه بررسی فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری 1400 از طریق لینک موجود در کارنامه انتخاب رشته و تکمیل آن برای داوطلبانی که قصد شرکت در جلسه مصاحبه دکتری حتی یک دانشگاه را دارند الزامیست و تنها تکمیل یکبار فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری برای تمامی دانشگاه های سراسری کافی می باشد . گزینش نهایی داوطلبان در هر کدرشته‌ محل بر اساس نمره کل نهایی ، نمره مصاحبه ، حدنصاب تعیین شده توسط دانشگاه ‌ها در هر کدرشته محل ، با توجه به اولویت کدرشته ‌محل ‌هایی که برای مصاحبه معرفی شده ‌اند و سهمیه های موثر در آزمون دکتری 1400 صورت خواهد گرفت .

داوطلبان می توانند برای دریافت کارنامه انتخاب رشته دکتری سراسری 1400 از کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا کمک گرفته و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا سوالات خود را با کارشناسان این مرکز در میان گذارند .   

در ادامه بخوانید: مصاحبه دکتری 1400









سوالات متداول


1- مفهوم عدد 1 در کانامه انتخاب رشته دکتری چیست ؟
عدد 1 یعنی تراز کتبی داوطلب بدون احتساب سهمیه برابر یا بیشتر از تراز دعوت به مصاحبه کدرشته محل می باشد و وی به مصاحبه دعوت شده است .




2- آیا محدودیتی در دعوت به مصاحبه داوطلبان وجود دارد ؟
خیر داوطلبان می توانند سر جلسه مصاحبه دکتری تمامی دانشگاه هایی که موفق به کسب حدنصاب آن ها شده اند ، حاضر شوند .




3- کارنامه انتخاب رشته دکتری دانشگاه های سراسری از طریق چه سایتی منتشر می شود ؟
کارنامه انتخاب رشته دکتری از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org منتشر خواهد شد .

منبع : کارنامه انتخاب رشته آزمون دکتری 1400
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/mv0A
نظرتان را بنویسید