فرم بررسی صلاحیت عمومی آزمون دکتری 1400

فرم بررسی صلاحیت عمومی آزمون دکتری 1400
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
داوطلبانی که به مصاحبه یک یا چند دانشگاه سراسری دعوت می شوند موظف اند پس از پرداخت هزینه فرم بررسی صلاحیت عمومی آزمون دکتری 1400 از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org ، فرمی را که در کارنامه انتخاب رشته آزمون دکترا سراسری 1400 قرار دارد ، تکمیل کنند .




یکی از مراحل مهم قبل از زمان مصاحبه دکتری 1400 ، تکمیل فرم بررسی صلاحیت عمومی آزمون دکتری توسط داوطلبان دعوت به مصاحبه شده در دانشگاه های سراسری می باشد .  طبق مصوبه مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی هدف از تکمیل فرم صلاحیت عمومی دکتری جلوگیری از ورود افراد معاند نظام به مقطع دکتری است .

در واقع هر فرد پس از اتمام مرحله انتخاب رشته دکتری 1400 و قبل از پرداخت هزینه مصاحبه دکتری می بایست ابتدا از طریق سایت سازمان سنجش فرم مذکور را تکمیل کرده و سپس خود را برای شرکت در مصاحبه حاضر نمایند . در این مقاله توضیحاتی در مورد مشمولان ، زمان و جزئیات تکمیل فرم بررسی صلاحیت عمومی دکتری 1400 ارائه می دهیم .



زمان تکمیل فرم بررسی صلاحیت عمومی دکتری 1400
زمان تکمیل فرم بررسی صلاحیت عمومی آزمون سراسری 1400 همزمان با انتشار کارنامه انتخاب رشته دکتری و تنها برای داوطلبانی که به مصاحبه حداقل یک دانشگاه دعوت شدند ، آغاز می شود . سازمان سنجش زمان انتشار کارنامه انتخاب رشته دکتری 1400 را از طریق سایت خود به نشانی sanjesh.org اعلام می کند . می توانید برای اطلاع از زمان دقیق تکمیل فرم اینترنتی بررسی صلاحیت عمومی دکتری 1400 عضو کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام دکتری تخصصی هیوا شوید .




به محض اعلام زمان تکمیل فرم صلاحیت عمومی دکتری 1400 این مقاله به روز رسانی می شود.



بیشتر بخوانید: زمان دریافت کارنامه انتخاب رشته دکتری 1400





نحوه تکمیل فرم بررسی صلاحیت عمومی دکتری 1400
تنها داوطلبانی که سر جلسه کنکور حاضر بودند ، در مرحله انتخاب رشته دکتری شرکت کردند و دارای حدنصاب لازم به منظور شرکت در جلسات مصاحبه دکتری 1400 و بررسی سوابق علمی و پژوهشی توسط دانشگاه ها بوده  ، لازم است از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org فرم بررسی صلاحیت عمومی دکتری 1400 را تکمیل کنند . نحوه دسترسی به این فرم به شرح زیر است:



1. مراجعه به سایت سازمان سنجش از طریق آدرس sanjesh.org و انتخاب لینک دکتری تخصصی از منوی سمت راست






2. انتخاب گزینه (( کارنامه انتخاب رشته کنندگان آزمون دکتری سال 1400 ))






3. ورود به صفحه اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری وارد شده و مشاهده کارنامه را با استفاده از روش های جستجو (( جستجو بر اساس مشخصات فردی یا جستجو بر اساس  شماره پرونده و شماره داوطلبی ؟))







4. حال از طریق لینک (( فرم بررسی صلاحیت عمومی دکتری 1400 )) می توانید هزینه بررسی این فرم را پردخت کرده و به تکمیل آن بپردازید .






در صورتی که فرم مذکور با دقت و به صورت کامل تکمیل شود ، سامانه یک کد پیگیری به داوطلب خواهد داد و داوطلب موظف به نگه داری آن تا پایان اتمام مراحل آزمون دکتری 1400 می باشد . گزینش نهایی داوطلبان در هر کدرشته‌ محل بر اساس شرایط مندرج در دفترچه انتخاب رشته دکتری 1400 و حدنصاب تعیین شده و اولویت کدرشته‌ محل هایی که برای مرحله مصاحبه معرفی شده‌ اند ، صورت خواهد گرفت .



 آن دسته از داوطلبانی که صرفا متقاضی تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه آزاد هستند ملزم به تکمیل فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری 1400 نیستند و تکمیل این فرم صرفا برای داوطلبان دکتری دانشگاه های سراسری الزامی می باشد .

حتما بخوانید: مصاحبه دکتری 1400









جزئیات فرم بررسی صلاحیت عمومی دکتری 1400
فرم بررسی صلاحیت عمومی دکتری سراسری شامل 15 قسمت نحوه پذیرش ، آپلود عکس ، رشته امتحانی ، نام دانشگاه ، مقطع تحصیلی ، مشخصات فردی ، سوابق تحصیلی ، وضعیت شغلی ، آدرس محل سکونت ، شماره تلفن ، مشخصات همسر ، مشخصات آزمون های 2 سال اخیر ، مشخصات آشنایان ، سوابق فعالیت های سیاسی و تائید صحت اطلاعات درج شده می باشد که در هر قسمت باید اطلاعات به درستی و با صحت کامل درج شود . در ادامه این قسمت از مقاله به بررسی نحوه تکمیل هر قسمت می پردازیم :


نحوه پذیرش :

در بالاترین قسمت فرم صلاحیت عمومی دکتری نحوه پذیرش داوطلب در این مرحله مشخص می شود . (( تمامی داوطلبانی که از طریق ثبت نام آزمون دکتری و یا ثبت نام دکتری بدون آزمون به مصاحبه دکتری یک یا چند دانشگاه سراسری دعوت شدند می بایست این فرم را تکمیل نمایند . ))






آپلود عکس :

در این قسمت داوطلب باید یک عکس 3*4 با پوشش کامل برای بانوان و بدون هیچ مهری بارگزاری کند .







رشته امتحانی :

داوطلب باید نام رشته امتحانی خود را دقیقا مطابق آنچه در دفترچه ثبت نام دکتری 1400 نوشته شده درج کند .


نام دانشگاه :

در این قسمت داوطلب باید نام دانشگاه یا دانشگاه هایی که به مصاحبه دعوت شده است را بنویسد .



مقطع تحصیلی :

در این قسمت داوطلب باید عبارت (( دکتری )) را انتخاب کند .







مشخصات فردی :

داوطلب باید در این قسمت نام ، نام خانوادگی ، نام پدر ، شماره ملی ، شماره شناسنامه ، تاریخ و محل تولد ، شغل پدر ، مذهب ، تابعیت ، وضعیت تاهل ، تعداد فرزند و وضعیت نظام وظیفه ( برای داوطلبان ذکور ) را درج نماید .







سوابق تحصیلی :

در این قسمت از فرم بررسی صلاحیت عمومی داوطلب باید رشته ، دانشگاه ، موسسه یا مرکز تحصیل ، شهر محل تحصیل ، سال شروع و پایان و آدرس و تلفن محل تحصیل تمامی مقاطع قبلی از جمله (( دیپلم ، کاردانی ( در صورت ناپیوسته بودن ) ، کارشناسی و کارشناسی ارشد )) را بنویسد .

نکات مهم :

1.    نوع دانشگاه شامل : آزاد ، غیرانتفاعی ، پیام نور ، علمی کاربردی ، مجازی و ...


2.    نحوه پذیرش : روزانه ، شبانه ، پاره وقت و ...


3.    آدرس محل تحصیل باید به صورت كامل و دقیق نوشته شود .







وضعیت شغلی :

در این قسمت داوطلب باید نام سازمان یا نهاد ، پست سازمانی ، نوع استخدام ، استان ، شهرستان ، شروع و پایان و آدرس و تلفن محل کار فعلی و قبلی خود را وارد کند .







آدرس محل سکونت :

داوطلب باید در این قسمت آدرس محل سکونت فعلی و قبلی خود را به تفکیک استان و شهر وارد نماید .






شماره تلفن :

در این قسمت باید 3 شماره تلفن درج شود یکی شماره منزل ، دیگری شماره تلفن همراه داوطلب و یکی از بستگان وی .






مشخصات همسر :

داوطلب در این قسمت از فرم باید نام ، نام خانوادگی ، نام پدر ، شماره ملی ، تاریخ و محل تولد ، شماره شناسنامه ، تابعیت ، مذهب و آدرس و تلفن محل کار همسر خود را درج کند .







مشخصات آزمون های 2 سال اخیر :

چنانچه داوطلب تا قبل از این آزمون در آزمون ورودی دانشگاه ها یا سایر موسسات آموزش عالی در 2 سال گذشته شركت نموده ، باید این قسمت از فرم را که شامل نوع و نام آزمون ، استان ، شهرستان ، نتیجه آزمون و ملاحضات لازم است ، تکمیل نماید .






مشخصات آشنایان :

در این قسمت داوطلب باید مشخصات 4 نفر از افراد مورد اعتماد غیر فامیل و قابل دسترس از محل کار یا تحصیل که نسب به وی شناخت کافی دارند را وارد نماید . ((حتی المقدور كارمند دولت یا فرهنگی بوده و در یک استان ساكن یا شاغل باشند )) . اطلاعات مورد نیاز این قسمت نام و نام خانوادگی ، نوع رابطه ، مدت آشنایی ، شغل و آدرس و تلفن شخص معرفی شده می باشد .







سوابق فعالیت های سیاسی :

اگر داوطلب در طول زندگی خود فعالیت سیاسی ، اجتماعی یا فرهنگی داشته باشد باید به صورت خلاصه در این قسمت توضیحاتی درج کند .







تائید صحت اطلاعات درج شده :

در این قسمت که آخرین بخش فرم بررسی صلاحیت عمومی دکتری 1400 است داوطلب باید صحت اطلاعات درج شده را تائید نماید .








از آنجایی که معمولا به شکل های مختلفی مانند ملاقات حضوری ، تلفنی یا استعلام اداری با افرادی که به عنوان مورد اعتماد خود معرفی کرده اید ارتباط برقرار می شود پس توصیه می شود محتویات این فرم در کمال صداقت تکمیل شود . نگران تایید صلاحیت خود نباشید چون بیش از 99.9 درصد داوطلبان بدون هیچ مشکلی در مرحله بررسی صلاحیت عمومی دکتری پذیرفته می شوند . برای تکمیل صحیح فرم بررسی صلاحیت عمومی دکتری 1400 می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا به وسیله خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی در ارتباط باشید .

در ادامه بخوانید: هزینه بررسی فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری 1400









سوالات متداول


1- داوطلبان از طریق چه سایتی می توانند فرم صلاحیت عمومی دکتری را تکمیل کنند ؟
داوطلبان می توانند از طریق سایت سازمان سنجش فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری را تکمیل نمایند . در متن مقاله لینک و آدرس سایت تکمیل فرم صلاحیت عمومی دکتری قرار گرفته است .




2- آیا برای تکمیل فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری نیازی به پرداخت هزینه می باشد ؟
بله . داوطلبان باید قبل از تکمیل فرم ، هزینه ثبت نام فرم صلاحیت عمومی دکتری را پرداخت کنند . جزئیات این موضوع در متن مقاله شرح داده شده است .




3- داوطلبان برای تکمیل فرم بررسی صلاحیت عمومی آزمون دکتری به چه اطلاعاتی نیاز دارند ؟
داوطلبان برای تکمیل فرم صلاحیت عمومی کنکور دکترا باید اطلاعات فردی و تحصیلی را نزد خود داشته باشند . در متن مقاله جزئیات کامل در مورد اطلاعات مورد نیاز گفته شده است .

منبع : فرم بررسی صلاحیت عمومی آزمون دکتری 1400
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/lrkJ
نظرتان را بنویسید