لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان چیست؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
دکتر علی سجودی

در کشور و در فرهنگ ما مسئله زیبایی صورت بسیار حائز اهمیت است. یکی از مسائلی که امروزه در بحث زیبایی دندان ها زیاد به آن پرداخته می شود مسئله لمینت دندان است. لمينت در واقع يك لايه بسيار نازك سراميكی و يا كامپوزيتی است كه روی سطح جلويی دندانها چسبانده می شود. کاربرد لمينت ها شامل اصلاح بدشكلی، بدرنگی، شكستگی، ترك خوردگی، کجی دندان ها و نيز برطرف كردن فاصله بين دندانها می باشد.

گاهی دیده می شود که از این درمان به عنوان جایگزینی برای درمان ارتودنسی و مرتب نشان دادن دندان ها استفاده می شود، در حالی که لمینت جایگزین مناسبی برای درمان ارتودنسی نیست. زیرا برای لمینت کردن دندان های نامرتب بعضی از دندان ها باید زیاد تراش داده شوند و همین امر در مواردی موجب به عصب رسیدن دندان تراش خورده می شود. پس حتما پیش از اقدام برای انجام لمینت، دندان ها میبایست در جای اصلی خود قرار گیرند.


آیا لمینت دندان چاره ی تمام مشکلات طراحی لبخند است؟
 

در پاسخ به این سوال باید گفت، مجموعه ی یک لبخند زیبا نیازمند هماهنگی لثه ، ظاهر، اندازه، رنگ و موقعیت دندان ها نسبت به لب ها و صورت فرد است. در بسیاری از موارد جراحی های استاتیک لثه جزئی از طراحی لبخند زیباست و در بعضی موارد نیازمند درمان ارتودنسی و یا ترکیبی از درمان ارتودنسی و لمینت هستیم.

 

موارد استفاده از درمان لمینت دندان
 

شاید درمان لمینت، برای همه مناسب نباشد و سبب مشکلات بسیار بیشتری برای فرد شود بنابراین پیش از انجام لمینت لازم است تا به توصیه دندانپزشک خود توجه نموده و بهترین درمان را انتخاب نمایید. در ادامه برخی مشکلات که با درمان لمینت قابل اصلاح بوده ذکر شده است.

افرادی که مینای دندان کافی دارند و شکل و فرم و ساختار دندان‌هایشان نیاز به اصلاح دارد.
اصلاح چرخش دندان‌ها، نامنظمی مختصر در دندان‌ها
بستن فاصله بین دندان‌ها
تغییر رنگ دندان به رنگ‌های بسیار روشن
تغییر رنگ های مقاوم به بلیچینگ
مصرف برخی داروها از جمله آنتی بیوتیک های خانواده تتراسایکلین باعث تغییر رنگ دندان ها می شوند. مخصوصا اگر در سن کمتر از 8 سالگی مصرف شده باشند .

برخی بزرگسالان هم که در سن بالاتر از ماینوسایکلین طولانی مدت برای درمان جوش (آکنه) استفاده می کنند، ممکن است خاکستری شدن دندان ها را مشاهده کنند. معمولا این دسته از تغییر رنگ ها به خوبی به بلیچینگ (سفید کردن دندان ) پاسخ نمی دهد و برای درمان نیاز به لمینت دندان یا کامپوزیت دندان دارند .


قیمت لمینت دندان 1400
 

هزینه لمینت دندان در سال 1400 مطابق معمول بسیار متفاوت هست. متاسفانه امسال هزینه های جانبی لمینت دندان به شدت افزایش داشته و ما در کلینیک دندانپزشکی ایمپلنت دندان تصمیم گرفتیم که تنها این افزایش هزینه های جانبی را اضافه کنیم و چیزی بر دستمزد درمانمان نیفزاییم. به این ترتیب  اما قیمت کامپوزیت دندان 1400 در مرکز دندانپزشکی زیبایی و درمانی ایمپلنت دندان، از 950هزار تومان  برای هر دندان(قیمت هر واحد کامپوزیت 1400) متغیر است. از طرفی قیمت هر واحد لمینت سرامیکی 1400، از حدود سه میلیون و سیصد هزار تومان هست. 
 

منبع:مرکز دندانپزشکی ایمپلنت دندان

 

 

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/zroy
نظرتان را بنویسید