هر واحد لمینت چقدر می باشد؟

هر واحد لمینت چقدر می باشد؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
matinkhanaki

هزینه لمینت دندان چقدر است ؟ از آنجایی که میدانید کارت طلایی دندانپزشکی شامل خدماتی چون لمینت و کامپوزیت دندان میشود، تصمیم گرفتیم موضوع این مقاله را به لمینت دندان اختصاص دهیم. در واقع، زیبایی دندان یکی از آن مواردی است که از دیر باز دغدغه افراد مختلف بوده است چرا که سفیدی و زیبایی دندان تاثیر بسزایی روی ظاهر افراد دارد چه بسا اگر دندان شخصی نامرتب یا بدرنگ باشد میتواند اعتماد به نفس فرد را به شدت کاهش دهد. از این رو همواره متخصصان به دنبال راهی بوده اند تا بتوانند زیبایی دندان های افراد را به آنها هدیه دهند.

یکی از این راه های ترمیم و اصلاح دندان ها لمینت است. احتمالا این روزا این واژه زیاد به گوش تان خورده است. لمینت دندان روشی نو در جهت زیبا سازی دندان ها است و واقعا هم در این کار موفق بوده است و افراد زیادی در سرتاسر دنیا از آن بهره برده اند. حال اگر میخواهید با جزئیات بیشتری در مورد لمینت دندان آشنا شوید در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

 

لمینت دندان چیست

در ادامه به سوال تخفیف لمینت دندان چقدر است نیز پاسخ خواهیم داد. لمینت دندان لایه ای از یک ماده مقاوم است که روی دندان ها قرار میگیرد. در واقع دندان پزشک برای هر یک از دندان ها قطعات کوچکی به اندازه دندان قرار میدهد. این لایه نازک دقیقا همرنگ یا به دلخواه شما سفید تر از دندان معمولی است و میتواند تاثیر فوق العاده از در ظاهر دندان های شما بگذارد. لمنیت علاوه بر اینکه رنگ دندان ها را اصلاح میکند، ظاهر نامرتب دندان هارا نیز اصلاح میکند‌. همچنین به عنوان یک لایه محافظتی قوی روی دندان ها عمل کرده و دندان ها را از پوسیدگی و آسیب محفوظ میدارد.

جنس لمینت دندان چیست؟

لمینت میتواند جنس های متفاوتی اعم از پرسلن(چینی) و یا کامپوزیت یا همان رزین باشد. اما گفتنی است لمینتی که از جنس پرسلن است نسبت به کامپوزیت در برابر تغییر رنگ بسیار مقاوم تر است.
ولی به هرحال شما میتوانید برای انتخاب جنس روکش دندان هایتان از پزشکتان مشورت بگیرید و به نظر من هیچ کاری را بدون مشورت با متخصص انجام ندهید چرا که دندان ها شوخی بردار نیستند و کوچیکترین سهل انگاری باعث آسیب جدی به آنها میشود‌. پس عجله نکنید

فرق لمینت چینی با کامپوزیت چیست ؟

لمینت لایه ای بسیار نازک است و به گونه ای طراحی شده که اصلا روی دندان مشخص نباشد. از این رو لازم است برای استفاده ازاین روکش، لایه ای نازک از مینای دندان برداشته شود، سپس لمینت ها روی آن قرار گیرند. همچنین اگر دندان هایتان نامرتب باشد نیاز است که دندان هایتان تراش بخورند تا مرتب شوند‌. اما در عوض این سبک از لمینت بسیار زیبا است و ظاهری شکیل به دندان ها میدهد.

در لمینت کامپوزیتی لازم نیست دندان ها تراشیده شوند ازاین رو این روش بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است چرا که با برداشتن مینای دندان دیگر این لایه قابل بازگشت نخواهد بود و شما تا همیشه باید لمینت های چینی را روی دندان هایتان داشته باشید و هرچند سال یکبار ترمیم و تمدید کنید. ولی از آنجایی که در این روش دندان ها تراشیده نمیشوند بنابراین باعث برجسته شدن ظاهر دندان ها میشود که ممکن است برای برخی از افراد ناخوشایند باشد.

چه زمانی لمینت لازم است ؟

گاهی دندان های اصلی ما یا به صورت مادرزادی و یا به صورت اکتسابی دوچار تغییر رنگ، نا مرتبی و در کل ظاهری نامناسب میشوند، در این صورت ممکن است فرد احساس بسیار بدی نسبت به خودش داشته باشد. در چنین مواردی لمینت به کمک ما می آید تا با پوشاندن نقص دندان، و بخشیدن زیبایی چند چندان به آنها اعتناد به نفس و حس خوب را به ما هدیه دهد. حال در اینجا به برخی از مشکلات دندانی که نیاز به لمینت دارند اشاره میکنیم

  • اگر دندان هایتان توسط ماده ای خاص مانند قطره آهن یا تتراسایکلین و یا داروی خاصی تغییر رنگ داد و این رنگ غیر قابل برگشت بود لازم است که برای پوشاندن این تغییر رنگ از لمینت استفاده کنید
  • گاهی دندان ها بر اثر تصادف و یا گرمی و سردی شکسته یا ترک میخورند. در چنین شرایطی هم لازم است از لمینت استفاده کنید.
  • دندان هایی که از ابتدا به شکل نامرتب و ناهموار و یا خیلی ریز و سوزنی رشد کرده اند
  • دندان هایی که با فاصله زیاد از هم رشد کرده اند هم با لمینت به شکل باور نکردنی زیبا و ترمیم میشوند‌

چه کسانی نباید لمینت انجام دهند ؟

  • برخی افراد دندان ها و مینای دندانشان نازک است، این افراد نمیتواند لمینت انجام دهند
  • برخی افراد از بیماری لثه رنج میبرند، این دسته افراد هم نمیتوانند از لمینت استفاده کنند
  • برخی افراد عادت های بد مانند دندان قروچه دارند. این دسته افراد به مرور باعث کندن لمینت دندانشان میشوند و ممکن است به دندان های شان آسیب برسانند.
  • گاهی افراد به دلیل پوسیدگی ها و آسیب های زیاد به دندانشان، دندان هایی ضعیف و سست دارند. این دسته افراد نیز لمینت برایشان مناسب نخواهد بود.

مزایای لمینت

  1. لمینت برای افرادی که از نازیبایی دندان هایشان رنج میبرده اند بسیار مناسب است. در واقع این روش طرح لبخند شما را اصلاح میکند و زیبایی بی نظیری به دندان های شما میبخشد.
    بنابراین هدف اولیه این نوآوری زیبا کردن طرج لبخند افراد است
  2. لمینت ها در مقابل تغییر رنگ بسیار مقاوم هستند و در صورتی که بهداشت دهان و دندان روزمره خود را رعایت کنید، اصلا زرد نمیشوند و این برخلاف ذات دندان های اصلی ما است پس این یک مزیت محسوب میشود
  3. لمینت ها در طیف رنگی مختلف ارائه میشوند و میتواند نزدیک ترین رنگ به دندانتان را انتخاب کنید تا اصلا این اصلاح مشخص نباشد. مگر اینکه خودتان بخواهید لمینت دندان هایتان مشخص باشد ک رنگ خیلی سفید تری را انتخاب کنید.

معایت لمینت

  1. درواقع این روش روشی غیر قابل برگشت است. از آنجایی که برای کار گذاشتن لمینت لازم است مینای دندان تراشیده شود پس اگر شخص تصمیم ندارد تا همیشه از لمینت استفاده کند برایش مناسب نخواهد بود
  2. هزینه زیاد این روش هم میتواند یکی از معایت آن باشد که بسیاری از افراد توان پرداخت آن را نخواهند داشت
  3. متاسفانه اگر لمینت دندانتان را نزد فرد باتجربه ای انجام ندهید ممکن است این لایه ها را به خوبی به دندانتان نچسباند، در این صورت ذرات غذا میتوانند در زیر لمینت نفوذ کنند و موجب پوسیدگی دندان هایتان شود.

هزینه لمینت دندان چقدر است

همانطور که در مطالب بالا گفته شد هزینه لمینت دندان بالا است و طی آخرین اخبار هزینه هر دانه لمینت دندان چیزی بین ۲تا ۴میلیون تومان است. این هزینه میتواند بسته به مهارت دندان پزشک، شهری که درآن اقدام کرده اید و مواد لمینت انتخابیتان متغیر باشد. ولی چیزی که واضح است، لمینت هزینه کمی ندارد. اگر چه گاهی افراد فقط به جنبه زیبایی دست به اقدام میزنند و ضرورتی برایشان ندارد ولی برخی دیگر هستند که نیاز به ترمیم دندان دارند ولی هزینه پرداخت آن را ندارند و با مشکل مواجه میشوند. اما بازهم جای نگرانی نیست در واقع بیمه های دندان پزشکی مختلفی مانند #بیمه_کارت_طلایی_دندان_پزشکی میتواند در این جهت به شما کمک کند. اگر میخواهید از جزئیات این بیمه آگاه شوید، در ادامه مقاله با ما باشید.

کارت طلایی دندانپزشکی و هزینه لمینت دندان

بله همانطور که گفته شد هزینه لمینت دندان بسیار زیاد و در واقع سرسام آور است و اگر فردی نیاز فوری به این خدمات داشته باشد و هزینه آن را نداشته باشد باید چکار کند؟ در چنین شرایطی #کارت_طلایی_دندان پزشکی و برای عمل بینی هم از کارت تخفیف عمل بینی بهترین گزینه شما خواهد بود. در واقع با داشتن این کارت میتوانید بین ۳۰تا ۷۰درصد تخفیف بگیرد و با کمترین هزینه از خدمات بهره‌مند شوید.

درواقع این بیمه شامل تمامی همه افراد جامعه فارغ از هرر سن و جنسیتی میشود. و ما تمامی تلاشمان را کرده میکنیم تا به شما مردم عزیزمان کمک کنیم تا زیبا ترین لبخند هارا داشته باشید.

لینک مرجع https://kartetalaee.com/
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/BDl2
نظرتان را بنویسید