تحصیل دندانپزشکی در آلمان

تحصیل دندانپزشکی در آلمان
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
شرایط تحصیل دندانپزشکی در آلمان به دلیل پیشرفته بودن و کیفیت بالای دانشگاه های آن برای متقاضیان تحصیل در خارج از کشور بسیار مناسب بوده و همچنین رایگان بودن دانشگاه های دولتی آلمان مزیت بزرگی به شمار می آید. داوطلبان برای اخذ پذیرش می بایست معدل بالا و تسلط نسبی به زبان آلمانی داشته و در آزمون ورودی قبول شوند.




بسیاری از افراد خواهان تحصیل در رشته دندانپزشکی هستند تا بتوانند پس از فارغ التحصیلی وارد حرفه پردرآمد و احترام برانگیز دندانپزشکی و تخصص های مربوط به آن شوند. دانشگاه های آلمان یکی از بهترین انتخاب ها به عنوان محل تحصیل برای علاقمندان به تحصیل دندانپزشکی در خارج از کشور هستند، چرا که این کشور علاوه بر داشتن رفاه اجتماعی بالا و فرهنگ غنی، سیستم آموزش عالی بسیار موفق و پیشرفته ای دارد و رشته های مرتبط با بهداشت و علوم پزشکی با کیفیتی بسیار بالایی در دانشگاه های این کشور تدریس می شود.

در صورتی که کشور آلمان را برای تحصیل دندانپزشکی انتخاب کرده باشید، احتمالا سوالاتی برای شما پیش می آید. نظیر اینکه شرایط تحصیل دندانپزشکی در آلمان چیست؟ آیا برای تحصیل این رشته باید هزینه زیادی پرداخت کرد؟ برای گرفتن پذیرش از دانشکده های دندانپزشکی باید چه مدارکی را آماده نمود؟ جهت اطلاع رسانی و افزایش آگاهی خوانندگان، در این مقاله به سوالات فوق پاسخ داده و به بررسی تحصیل دندانپزشکی در آلمان، شرایط، هزینه و دانشگاه های برتر آن پرداخته ایم.



تحصیل دندانپزشکی در آلمان
تحصیل دندانپزشکی در آلمان حدودا 5.5 سال طول می کشد که در طول این دوران دانشجویان سه مرحله را طی می کنند. در مرحله اول که 5 ترم (حدودا دو سال و نیم) طول می کشد و به آن دوره pre-clinical گفته می شود، دانشجویان دروس پایه را عموما به صورت تئوری می گذرانند. در این مرحله تاکید بر آموختن دروسی نظیر زیست شناسی، فیوزیولوژی، بیوشیمی بوده و در کنار آن اصول اولیه دندانپزشکی و ساختار مواد مورد استفاده در دندانپزشکی تدریس می شود.



در صورتی که دانشجویان بتوانند با موفقیت درس های خود را گذرانده و نمره قابل قبولی در اولین امتحان جامع دندانپزشکی کسب کنند، می توانند وارد مرحله دوم که مرحله clinical نامیده می شود شرکت کنند. طول مدت مرحله دوم تحصیل دندانپزشکی در آلمان نیز 5 ترم بوده و در این مرحله دانشجویان در سمینارها و سخنرانی های استادان دانشگاه شرکت کرده و همچنین دوره آموزشی عملی دندانپزشکی را آغاز می کنند تا تجربه لازم را برای وارد شدن به این حرفه کسب کنند.



در آخرین مرحله نیز دومین امتحان جامع دندانپزشکی برای دانشجویان برگزار می شود و قبول شدگان گواهی حرفه ای خود را دریافت می نمایند و می توانند به عنوان دندانپزشک عمومی مشغول به کار شده و یا وارد دوره فلوشیپ دندانپزشکی شوند و یکی از تخصص های دندانپزشکی نظیر جراحی فک و دهان، ارتودنسی، زیبایی و ... را به مدت 3 تا 4 سال دنبال کنند.

بیشتر بخوانید: تحصیل پزشکی در آلمان





شرایط تحصیل دندانپزشکی در آلمان
متقاضیان باید پیش از اقدام برای گرفتن پذیرش از دانشگاه ها، از شرایط تحصیل دندانپزشکی در آلمان مطلع شوند که از مهمترین این شرایط می توان به معدل دیپلم اشاره کرد. داوطلبانی که معدل دیپلم حداقل 17 داشته باشند، در صورت دارا بودن سایر شرایطی که در ادامه مقاله توضیح داده شده، شانس قبول شدن در دانشگاه های دولتی پزشکی آلمان را دارند.

فرآیند گرفتن پذیرش دندانپزشکی در آلمان کمی طولانی است، چرا که اکثر داوطلبان ابتدا باید دوره کالج یا Studienkolleg را بگذرانند. این دوره که دوره فاندیشن هم نامیده می شود، شامل آموزش زبان آلمانی و دروس مرتبط با آزمون ورودی دندانپزشکی (FSP) می باشد و داوطلبان را برای شرکت در آزمون ورودی آماده می کند. شرکت در دوره فاندیشن به هیچ وجه به معنای تحصیل دندانپزشکی در آلمان نیست، بلکه داوطلبان باید پس از به اتمام رساندن این دوره در آزمون ورودی دندانپزشکی شرکت کرده و نمره بالایی به دست آورند تا بتوانند برای تحصیل این رشته وارد دانشگاه شوند.

بیشتر بخوانید: صفر تا صد تحصیل در آلمان







پس از اعلام نتایج آزمون ورودی دندانپزشکی آلمان، داوطلبان می توانند درخواست خود را برای گرفتن پذیرش به دانشگاه مورد نظر خود ارسال نمایند. ممکن است مدارک مورد نیاز برای اپلای در هر دانشگاه متفاوت باشد، بنابراین توصیه می کنیم ابتدا تحقیقات لازم را در این زمینه انجام دهید. اما به طور کلی علاوه بر مدرک نتایج آزمون ورودی، نسخه ترجمه شده گواهی دیپلم و ریز نمرات، واحدهای درسی گذرانده شده در دانشگاه در صورتی که داوطلب در دانشگاه تحصیل کرده باشد، پاسپورت و مدرک زبان را باید ارائه کرد.

داوطلبان تحصیل دندانپزشکی در آلمان با توجه به زبان تدریس دوره مورد نظر، می بایست آشنایی خود را به یکی از دو زبان انگلیسی یا آلمانی ثابت نمایند. مدرک زبان آیلتس 6.5 به بالا و مدرک زبان تافل 80 به بالا برای قبولی در دانشگاه های انگلیسی زبان و مدرک زبان آلمانی B2 به بالا برای پذیرفته شدن در دانشگاه های آلمانی زبان مناسب است.

بیشتر بخوانید: مدرک زبان آلمانی


هزینه تحصیل دندانپزشکی در آلمان
در حالی که تحصیل دندان پزشکی در کشورهای خارجی معمولا هزینه بسیار زیادی را به خود اختصاص می دهد، تحصیل این رشته در دانشگاه های دولتی آلمان رایگان بوده که این ویژگی یکی از بزرگترین مزیت های تحصیل دندانپزشکی در این کشور به حساب می آید. البته دانشگاه ها هزینه کمی را در هر ترم بابت امور اجرایی و دانشجویی دریافت می کنند. این هزینه به طور متوسط 500 یورو در هر ترم است و ممکن است هر دانشگاه مبلغ متفاوتی را از دانشجویان دریافت کند.

داوطلبان تحصیل دندانپزشکی در آلمان باید توجه داشته باشند که در کنار دانشگاه های دولتی، دانشگاه های پزشکی غیردولتی نیز در آلمان وجود دارند که دارای کیفیت بسیار بالایی هستند. این دانشگاه بابت تحصیل دندانپزشکی از دانشجویان شهریه دریافت می کنند که میزان آن بسته به دانشگاه رقم متفاوتی داشته و مبلغ آن حداکثر 30 هزار یورو در سال است.

بیشتر بخوانید: هزینه تحصیل در آلمان







بهترین دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی در آلمان
کشور آلمان دانشگاه های درجه اولی در زمینه پزشکی و دندان پزشکی دارد که در میان آن ها، دانشگاه های بزرگ و شناخته شده ای مانند مونیخ و برلین و همچنین دانشگاه های کوچکی مثل Essen و Greifswald جای دارند. اگر به دنبال دانشگاه هایی با پیشینه تاریخی طولانی هستید، دانشگاه های Heidelberg و Göttingen گزینه های مناسبی برای شما هستند و در صورت علاقه به دانشگاه های مدرن و تازه تاسیس می توانید دانشگاه های Düsseldorf و Regensburg را در نظر بگیرید. در هر حال در میان 30 دانشگاه آلمان که دوره های دندانپزشکی را ارائه می دهند، تنوع زیادی برای انتخاب وجود دارد و تمام آن ها کیفیت بسیار بالایی دارند. در ادامه تعدادی از دانشگاه های ممتاز دندانپزشکی آلمان را برشمرده ایم.



برترین دانشگاه های دندانپزشکی آلمان
1 University of Heidelberg
2 Goethe University Frankfurt
3 University of Gottingen
4 University of Munich
5 University of ZU Koln
6 Charite Medical University
7 MH Hannover
8 University of Bonn
9 University of Leipzig
10 University of Wurzburg


مشاوران مرکز مشاوره هیوا آماده اند که توضیحات لازم را در مورد تحصیل در آلمان در اختیار شما قرار دهند. اگر پس از مطالعه جزئیات تحصیل دندانپزشکی در آلمان و شرایط آن سوالی در خصوص نحوه پذیرش از دانشگاه های آلمان دارید، می توانید پاسخ سوالات خود را از طریق تماس تلفنی با کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا دریافت کنید

در ادامه بخوانید: انتخاب دانشگاه مناسب برای تحصیل در خارج از کشور



سوالات متداول


1- برای تحصیل دندانپزشکی در آلمان چه شرایطی باید داشت؟
برای پذیرفته شدن در رشته دندانپزشکی در آلمان داوطلبان باید علاوه بر داشتن مدرک دیپلم با معدل بالا و مدرک زبان، در آزمون ورودی نیز قبول شوند که توضیحات تکمیلی در متن مقاله ارائه شده است.




2- تحصیل دندانپزشکی در آلمان چقدر هزینه دارد؟
تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های دولتی آلمان رایگان بوده و هزینه مختصری بابت امور دانشجویی دارد، اما در دانشگاه های خصوصی شهریه دریافت می شود که اطلاعات کامل تر در این زمینه در متن مقاله موجود است.




3-  کدام دانشگاه ها بهترین دانشگاه های رشته دندانپزشکی در آلمان هستند؟
تمام دانشگاه های دندانپزشکی آلمان دارای سطح بالایی هستند که در متن مقاله تعدادی از دانشگاه های ممتاز نام برده شده است.

منبع : تحصیل دندانپزشکی در آلمان
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/vE38
نظرتان را بنویسید