گرفتن ابلاغیه با رمز شخصی

گرفتن ابلاغیه با رمز شخصی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
دریافت ابلاغیه های الکترونیکی در سایت سامانه ثنا امکان پذیر است که برای گرفتن این ابلاغیه ها باید مراحل ثبت نام در سامانه ابلاغیه ها و سپس ورود به این سامانه با استفاده از کد ملی و رمز شخصی طی شود. برای باز کردن ابلاغیه ها حتما باید از مرورگر گوگل کروم استفاده و آن را به آخرین نسخه بروز رسانی نمایید. 

برای مشاوره دریافت ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا



سابقا ، ابلاغیه اوراق دادگاه از طریق ماموران ابلاغ دادگستری انجام می شد ؛ اما با الکترونیکی شدن روند  صدور و گرفتن ابلاغ، در حال حاضر گرفتن ابلاغ اوراق قضایی صرفا از طریق سامانه ای تحت عنوان " سامانه ثنا " امکان پذیر می باشد . به منظور مشاهده و دریافت ابلاغیه از طریق این سامانه نخست پیش از بهره وری از امکانات این سایت باید در آن ثبت نام کرد .

پس از ثبت نام در این سامانه باید مراحل خاصی طی بشود مانند این که متقاضی ثبت نام برای انجام این فرآیند باید به سایت های مربوطه مراجعه کند تا احراز هویت شود و دریافت ابلاغیه به شیوه الکترونیک امکان پذیر شود و شخص اعم از حقیقی و حقوقی بتواند ابلاغیه های خود را دریافت کند.

در این مقاله به این پرسش پاسخ داده خواهد شد که دریافت ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا چگونه است و سپس نحوه ثبت نام در سامانه ثنا و دریافت ابلاغیه الکترونیکی از سامانه ثنا را توضیح داده خواهد شد و در آخر هم به دریافت ابلاغیه با رمز شخصی و باز کردن ابلاغیه ها  خواهیم پرداخت .

 .




ثبت نام در سامانه ثنا اولین گام برای دریافت ابلاغیه با رمز شخصی
در سال 1395 قوه قضاییه اقدام به طراحی سامانه ای برای گرفتن ابلاغ الکترونیکی برگه های قضایی نمود که تحت عنوان سامانه ثنا شناخته می شود . در حال حاضر ، دریافت ابلاغیه تنها از طریق سامانه ثنا انجام می شود و برخلاف گذشته ، دریافت ابلاغیه ها از طریق نشانی منزل امکان پذیر نمی باشد . به همین منظور ، دارنده ابلاغیه در درجه نخست باید ثبت نام انجام بدهد . ثبت نام در سامانه ثنا به روش امکانپذیر است :

 در گذشته متقاضی ثبت نام باید با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ، کلیه مراحل مربوط به ثبت نام را به صورت حضوری انجام می داد . در حال حاضر مرحله ثبت نام به صورت غیر حضوری و  هم از طریق سامانه ثنا فراهم است  و برای ثبت نام لازم نیست حتما به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه شود .



بیشتر بخوانید: راهنمای ثبت نام در سامانه ثنا







دریافت ابلاغیه الکترونیکی
پس از ثبت نام در سامانه ثنا و دریافت رمز شخصی، برای ورود به سامانه از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ، می توانید با مراجعه به سایت ثنا ، وارد سامانه شده و اقدام به گرفتن ابلاغیه نمایید . دریافت ابلاغیه الکترونیکی از سامانه ثنا از طریق مراجعه به سایت www.adliran.ir امکانپذیر است . در قسمت خدمات ویژه ، بر روی لینک سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی کلیک کنید .







پس از کلیک بر روی سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی صفحه زیر برای شما نمایش داده خواهد شد .







با کلیک بر هر یک از دو لینک سامانه ی اصلی و یا سامانه پشتیبان ابلاغ الکترونیک صفحه زیر نشان داده می شود :





در این مرحله ، با وارد کردن " شماره ملی " و " رمز شخصی " ، وارد صفحه جدیدی می شوید . سپس رمز عبور موقتی " که به گوشی شما پیامک می شود را وارد نمایید . در صفحه جدیدی که باز شده است ، ابلاغیه های جدید " قابل مشاهده و دریافت هستند .







ابلاغیه هایی که قبلا مشاهده نموده اید هم از طریق " ابلاغیه های مشاهده شده " در دسترس هستند . در اینجا ، لیستی از ابلاغیه هایی که برای شما ارسال شده است در دسترس می باشد که با انتخاب هریک از آنها و انتخاب گزینه " مشاهده " ، می توانید جزئیات آن را مشاهده نموده و در صورت تمایل ، با انتخاب گزینه " دریافت نسخه چاپی ابلاغیه " آن را ذخیره و چاپ نمایید .







برای ورود مستقیم به صفحه دریافت ابلاغیه الکترونیکی کلیک کنید .



علاوه بر این ، اگر مامور ابلاغ اوراق قضایی را تحویل داده است ، می توانید با" شماره ابلاغیه و تاریخ صدور ابلاغیه " اقدام به دریافت ابلاغیه تان نمایید . در پایان ، عنایت داشته باشید که اگر در مکان های عمومی به این سامانه وارد شده اید، با انتخاب گزینه " خروج " ، از سامانه خارج شوید تا از سوء استفاده های احتمالی پیش گیری شود .



بیشتر بخوانید: سامانه هدایت الکترونیک سها


دریافت ابلاغیه با رمز شخصی
رمز شخصی یا همان کد ثنا رمزی است که افرادپس از ثبت نام در سامانه به آن ها داده می شود تا از آن طریق روند پرونده ها و امور قضایی خود را پیگیری کنند. برای دریافت رمز شخصی، باید ابتدا در سامانه ثنا ثبت نام نموده و سپس با احراز هویت به صورت حضوری یا غیر حضوری اقدام کنید.  این رمز برای گرفتن ابلاغیه ها لازم است و باید آن را به خاطر داشته باشید. 

پس از اینکه پرونده به شعبه ارجاع داده شد، فقط در صورتی اشخاص می توانند اتفاقات، خلاصه و روند پرونده را ببینند که رمز شخصی داشته باشند. برای اطلاع پیدا کردن از این موارد حتما باید رمز شخصی داشته باشید و بدون رمز شخصی نمی توانید از پرونده ها اطلاع داشته باشید. از دو طریق می توان رمز شخصی را دریافت کرد: 

1مراجعه حضوری به دفاتر خدمات قضایی

2مراجعه و ثبت نام در سایت ثنا sana.adliran.ir و سپس طی کردن مراحل احراز هویت برای دریافت کد ثنا

بیشتر بخوانید: بازیابی رمز عبور سامانه ثنا
باز کردن ابلاغیه الکترونیکی
پس از ثبت نام در در سامانه ابلاغ ثنا و گرفتن ابلاغیه ها، نوبت به باز کردن ابلاغیه های الکترونیکی می رسد. برای باز کردن ابلاغیه ها ابتدا وارد سامانه ثنا شوید و سپس در آن قسمت می توانید مطابق تصویر زیر،  به قسمت گرفتن ابلاغیه های جدید مراجعه کنید تا مشاهده ابلاغیه های الکترونیکی سامانه ثنا ممکن شود. همچنین برای باز کردن ابلاغیه هایی که قبلا دریافت کرده اید می توانید به قسمت مربوطه در ابلاغیه های باز شده آن را ملاحظه بفرمایید.



برای باز کردن ابلاغیه های الکترونیکی در سامانه حتما باید از مرورگر گوگل کروم استفاده شود و مرورگر باید به آخرین نسخه آن به روز رسانی شود تا سایت پیغام خطا و ارور ندهد.



در ادامه بخوانید: ابلاغیه الکترونیکی شورای حل اختلاف
برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد دریافت ابلاغیه الکترونیکی از سامانه ثنا​ به کانال تلگرام آیین دادرسی و ادله اثبات دعوا مراجعه کنید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون دریافت ابلاغیه الکترونیکی از سامانه ثنا​ پاسخ دهند .










سوالات متداول


1- چگونه می توانیم برای دریافت ابلاغیه با رمز شخصی در سامانه ثنا ثبت نام کنیم ؟
ثبت نام سامانه ثنا به دو صورت حضوری و اینترنتی انجام می شود که در این مقاله هر دو مورد توضیح داده شده است .


2- چگونه می توانیم بعد از دریافت ابلاغیه با رمز شخصی ابلاغیه های خود را ببینیم ؟
مشاهده ابلاغیه از طریق سامانه ثنا صورت می گیرد که چگونگی گرفتن آن در این مقاله مرحله به مرحله توضیح داده شده است .


3- آیا پس از دریافت ابلاغیه با رمز شخصی در سامانه ثنا ابلاغیه های قدیمی هم قابل مشاهده است ؟
بله در این سامانه ابلاغیه های مشاهده شده از ابلاغیه های جدید تفکیک شده و قابل مشاهده هستند که در این مقاله توضیح داده شده است .

منبع : گرفتن ابلاغیه با رمز شخصی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/2Y8P
نظرتان را بنویسید