نحوه گرفتن گرین کارت از طریق ازدواج

نحوه گرفتن گرین کارت از طریق ازدواج
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
simurgh

گرین کارت ازدواج چیست؟ گرین کارت ازدواج به همسر یک شهروند آمریکایی یا دارنده گرین کارت اجازه می دهد تا در هر نقطه از ایالات متحده زندگی و کار کند. دارندگان گرین کارت تا زمانی که تصمیم نگیرند - در صورت تمایل - برای شهروندی ایالات متحده که پس از سه سال واجد شرایط دریافت آن می شوند، وضعیت "مقیم دائم" خواهد داشت.

شرکت بین المللی سیمرغ به شما کمک می کند تا برای هر مرحله از فرآیند، از فرم ها گرفته تا مصاحبه مهاجرت، یک برنامه ویزای مناسب بسازید. امروز شروع کنید!

نحوه گرفتن گرین کارت ازدواج

دریافت گرین کارت از طریق ازدواج به طور کلی یک فرآیند سه مرحله ای است:

برقراری رابطه زناشویی (فرم I-130)

درخواست گرین کارت (فرم I-485 یا فرم DS-260)

در مصاحبه گرین کارت شرکت کنید و منتظر تایید باشید

این راهنما شما را در هر مرحله با پیوندهایی به اطلاعات دقیق تر در طول مسیر راهنمایی می کند. همچنین روند متقاضیان گرین کارت مقیم ایالات متحده در مقابل متقاضیان گرین کارت مقیم خارج از کشور را توضیح خواهیم داد.

همچنین می توانید انواع سؤالاتی را که احتمالاً در برنامه گرین کارت ازدواج با آنها مواجه می شوید، مشاهده کنید.

اما ابتدا، ما به جدول زمانی و هزینه درخواست گرین کارت ازدواج مبتنی بر ازدواج خواهیم پرداخت.

جدول زمانی گرین کارت مبتنی بر ازدواج

کل زمان پردازش گرین کارت مبتنی بر ازدواج به طور متوسط 17.5 ماه است، بسته به این که آیا شما با یک شهروند ایالات متحده ازدواج کرده اید یا یک دارنده گرین کارت ایالات متحده (مقیم دائم قانونی). Boundless یک راهنمای عمیق ارائه کرده است که جزئیات زمان پردازش درخواست گرین کارت ازدواج شما را شرح می دهد.

به روز رسانی مهم برای همسران دارندگان گرین کارت:

رده خانواده محور F-2A که مربوط به همسران و فرزندان مجرد زیر 21 سال دارندگان گرین کارت ایالات متحده است، شاهد تغییر قابل توجهی در بولتن ویزا آوریل 2023 بود. این تغییر احتمالاً منجر به تأخیر قابل توجهی در اخذ گرین کارت برای همسران دارندگان گرین کارت خواهد شد. در گزارش ماهانه ویزا بولتن بیشتر بیاموزید.

هزینه گرین کارت ازدواج مبتنی برهزینه های ثبت نام دولت برای درخواست گرین کارت ازدواج مبتنی بر 1760 دلار برای همسری که در ایالات متحده زندگی می کند یا 1200 دلار برای همسری که در خارج از ایالات متحده زندگی می کند. توجه داشته باشید، این شامل هزینه معاینه پزشکی نمی شود که از حدود 200 تا 500 دلار متغیر است. Boundless راهنمای دقیقی را تهیه کرده است که هزینه های گرین کارت ازدواج را بسته به شرایط شما محاسبه می کند.

بیشتر بخوانید: مهاجرت به آمریکا از طریق سرمایه‌گذاری

افزایش هزینه پیشنهادی USCIS:

در ژانویه 2023، خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) اعلام کرد که قصد دارد هزینه های تشکیل پرونده برای اکثر انواع درخواست ویزا از جمله کارت سبز ازدواج را افزایش دهد. هزینه‌های پیشنهادی هنوز اعمال نشده‌اند، اما Boundless تمام به‌روزرسانی‌های دولتی را از نزدیک دنبال می‌کند. راهنمای هزینه‌های USCIS ما را برای تفکیک کامل هزینه‌های مورد انتظار و هرگونه پیشرفت زنده در مورد پیشنهاد بررسی کنید.

مهم است که درخواست خود را قبل از اجرایی شدن پیشنهاد افزایش هزینه USCIS ثبت کنید تا از بالاترین هزینه جلوگیری کنید. درباره کارهایی که Boundless می تواند برای کمک انجام دهد بیشتر بیاموزید.

فرآیند گرین کارت ازدواج

مرحله 1: ایجاد رابطه زناشویی (فرم I-130)

اولین گام در فرآیند دریافت گرین کارت از طریق ازدواج، ارائه فرم I-130 (که رسماً "طومار برای خویشاوندان بیگانه" نامیده می شود) به خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) است که بخشی از وزارت میهن ایالات متحده است. امنیت.

هدف اصلی فرم I-130، همراه با اسناد پشتیبان، اثبات وجود ازدواج معتبر است.

همسری که I-130 را ارائه می کند، "خواهان" یا "حامی" نامیده می شود. این همسری است که شهروند ایالات متحده یا دارنده گرین کارت فعلی است. همسری که به دنبال گرین کارت است، "ذینفع" یا "متقاضی گرین کارت" نامیده می شود.

عناصر حیاتی یک بسته بایگانی کامل I-130

هزینه پرونده دولتی 535 دلار

مدرکی مبنی بر اینکه همسر حامی شهروند ایالات متحده است (به عنوان مثال کپی گواهی تولد اسپانسر، گواهی تابعیت یا صفحه عکس پاسپورت معتبر ایالات متحده) یا مقیم دائم (به عنوان مثال کپی کارت سبز اسپانسر)

اثبات وجود ازدواج معتبر (به عنوان مثال، گواهی ازدواج که نام هر دو همسر و همچنین محل و تاریخ ازدواج را نشان می دهد)

اثبات تقلبی نبودن ازدواج (مثلاً اجاره نامه مشترک، صورت حساب بانکی مشترک و تصاویر با هم)

اثبات اینکه ازدواج قبلی هر یک از زوجین فسخ شده است (معمولاً، سند طلاق)

پس از تکمیل بسته بایگانی I-130، باید به آدرس USCIS مناسب پست شود. USCIS سپس یک تأییدیه رسمی (یا "اعلامیه رسید") را معمولاً ظرف دو هفته برای همسر حامی از طریق پست ارسال می کند.

اگر USCIS برای پردازش بسته پرونده به اطلاعات یا اسناد بیشتری نیاز داشته باشد، آنها ظرف 2 تا 3 ماه یک درخواست برای مدرک (RFE) برای همسر حامی ارسال خواهند کرد. زمانی که USCIS همه چیز مورد نیاز خود را در اختیار داشته باشد، بسته به وضعیت زوجین، معمولاً در عرض 15.5 ماه در مورد درخواست I-130 تصمیم می گیرد.

پس از دریافت اخطار مبنی بر تایید فرم I-130، مرحله بعدی تعیین اینکه آیا همسر متقاضی گرین کارت واجد شرایط است یا خیر.

بیشتر بخوانید: بهترین فرانچایز های کانادا

مرحله 2: درخواست گرین کارت (فرم I-485 یا فرم DS-260)

دولت ایالات متحده دو فرآیند متفاوت را برای تعیین صلاحیت همسر برای دریافت کارت سبز مبتنی بر ازدواج دنبال می کند. روند صحیح بستگی به محل زندگی آن همسر در حال حاضر دارد:

برای متقاضیان گرین کارت مقیم ایالات متحده

اگر همسری که به دنبال گرین کارت است به طور فیزیکی در ایالات متحده زندگی می کند، گام بعدی این است که فرم I-485 (که رسماً برنامه "تعدیل وضعیت" نامیده می شود) را ارسال کنید. I-485 در USCIS ثبت شده است و هدف اصلی آن این است که مشخص کند که همسر واجد شرایط دریافت گرین کارت است.

تنظیم وضعیت فرآیند مهاجرت برای انواع ویزای ازدواج زیر است:

همسر IR6/CR6 و فرزند همراه IR7/CR7 وقتی اسپانسر شهروند ایالات متحده باشد

دسته F2A (همسر F26؛ فرزند F27) زمانی که اسپانسر مقیم دائم قانونی باشد (با نام مستعار دارنده گرین کارت)

CF1 همسر؛ فرزند CF2 زمانی که اسپانسر یک شهروند ایالات متحده است و همسر خارجی در حال تنظیم وضعیت از ویزای نامزد K است.

نوک بی حد و حصر

تنظیم وضعیت همچنین می تواند برای درخواست گرین کارت های بخت آزمایی ویزای مبتنی بر اشتغال، بشردوستانه و تنوع استفاده شود.

عناصر مهم یک بسته بایگانی I-485 عبارتند از:

هزینه پرونده دولتی 1225 دلار (شامل 1140 دلار برای درخواست گرین کارت و 85 دلار برای بیومتریک)

اثبات ملیت همسر متقاضی گرین کارت (کپی شناسنامه و صفحه عکس پاسپورت)

مدرک ورود قانونی به ایالات متحده توسط همسر متقاضی گرین کارت (کپی سوابق سفر I-94 و ویزای قبلی ایالات متحده)

معاینه پزشکی توسط پزشک مورد تایید USCIS انجام می شود

اثبات توانایی همسر حامی برای حمایت مالی از همسری که به دنبال گرین کارت است (شامل فرم I-864، یا «سوگندنامه پشتیبانی» و شواهدی مانند اظهارنامه مالیاتی و فیش حقوقی)

برای همسران شهروندان ایالات متحده، این بسته بایگانی I-485 معمولاً می تواند با فرم I-130 و اسناد پشتیبان شرح داده شده در مرحله 1 در بالا ترکیب شود (فرآیندی که به عنوان "پرونده همزمان" شناخته می شود). USCIS معمولاً این پرونده همزمان را در عرض 12.5 تا 22.5 ماه پردازش می کند.

با این حال، برای همسران دارندگان گرین کارت ایالات متحده، بسته بایگانی I-485 را نمی توان تا زمانی که وزارت امور خارجه ایالات متحده تشخیص دهد که گرین کارت در بولتن ویزا در دسترس است، با توجه به محدودیت های سالانه مختلف، ارسال نمی شود. زمان انتظار در حال حاضر حدود یک سال و نیم است، اما بسته به کشور محل اقامت همسر که به دنبال گرین کارت است، این زمان می تواند چند ماه متفاوت باشد. هنگامی که بسته بایگانی I-485 ارسال شد، USCIS معمولاً آن را ظرف 12.5 تا 22.5 ماه پردازش می کند (اگرچه بسته به دفتر محلی شما ممکن است طولانی تر باشد).

 

Boundless می تواند به شهروندان ایالات متحده و دارندگان گرین کارت ایالات متحده کمک کند که همسران خود را برای کارت سبز ازدواج از طریق تنظیم روند وضعیت حمایت کنند. بیشتر بدانید.

برای متقاضیان گرین کارت مقیم خارج از کشور

فرآیند متفاوتی برای حمایت از گرین کارت (ویزای همسر) برای همسری که در خارج از کشور زندگی می کند وجود دارد. مرحله بعدی این است که یک بسته درخواست را در مرکز ملی ویزا (NVC) که توسط وزارت امور خارجه اداره می شود، تشکیل دهید. NVC فرم‌ها و مدارک لازم را جمع‌آوری می‌کند و تصمیم می‌گیرد که آیا همسر برای مصاحبه در سفارت یا کنسولگری ایالات متحده در خارج از کشور آماده است یا خیر (روشی که به عنوان «پرونده کنسولی» شناخته می‌شود).

پردازش کنسولی فرآیند مهاجرت برای انواع ویزاهای زیر است:

همسر CR1/IR1 و فرزند همراه CR2/IR2 زمانی که اسپانسر شهروند ایالات متحده باشد.

دسته F2A (همسر F21؛ فرزند F22) زمانی که اسپانسر مقیم دائم قانونی باشد (با نام مستعار دارنده گرین کارت)

نوک بی حد و حصر

پردازش کنسولی همچنین می تواند برای درخواست گرین کارت های بخت آزمایی ویزای مبتنی بر اشتغال، بشردوستانه و تنوع استفاده شود.

عناصر حیاتی یک بسته فایل NVC عبارتند از:

هزینه پرونده دولتی 445 دلار (شامل 120 دلار برای فرم حمایت مالی و 325 دلار برای هزینه پردازش وزارت امور خارجه)

فرم DS-260 (برنامه کارت سبز ثبت شده به صورت آنلاین)

اثبات ملیت همسر متقاضی گرین کارت (کپی شناسنامه و صفحه عکس پاسپورت)

کپی گواهی ترخیص پلیس برای همسری که به دنبال گرین کارت است (که نشان دهنده تعاملات قبلی با مجریان قانون است، در صورت وجود)

اثبات توانایی همسر حامی برای حمایت مالی از همسری که به دنبال گرین کارت است (شامل فرم I-864، یا «سوگندنامه پشتیبانی» و شواهدی مانند اظهارنامه مالیاتی و فیش حقوقی)

برای همسران شهروندان ایالات متحده، NVC معمولاً یک بسته درخواست را ظرف 1-2 ماه پردازش می کند.

برای همسران دارندگان گرین کارت ایالات متحده، NVC معمولاً یک درخواست را ظرف 1 تا 2 ماه پردازش می کند.

پس از پردازش، NVC سپس آن را به سفارت یا کنسولگری ایالات متحده در کشور اصلی همسری که به دنبال گرین کارت است، ارسال می کند.

مرحله 3: در مصاحبه گرین کارت شرکت کنید و منتظر تایید باشید

آخرین مرحله در فرآیند ازدواج مبتنی بر کارت سبز، مصاحبه گرین کارت است. هدف اصلی افسر مصاحبه کننده ارزیابی صحت ازدواج است. سوالات می توانند بر تاریخچه روابط زوجین و همچنین فعالیت های روزانه و برنامه های آینده آنها متمرکز شوند. اگر افسر مصاحبه کننده کافی باشد. با اطمینان از اینکه ازدواج تقلبی نیست، همسر را برای دریافت گرین کارت تایید می کنند.

محل مصاحبه - علاوه بر اینکه آیا همسر حامی نیز باید شرکت کند - بستگی به محل زندگی همسر متقاضی گرین کارت دارد:

آیا همسر شما در ایالات متحده زندگی می کند؟

همسری که از داخل ایالات متحده برای دریافت گرین کارت درخواست می کند، در یک مصاحبه با همسر حامی در دفتر محلی USCIS شرکت خواهد کرد. گرین کارت فیزیکی معمولاً طی 2 تا 3 هفته پس از تأیید پرونده از طریق پست به دست شما می رسد.

آیا همسر شما خارج از کشور زندگی می کند؟

همسر متقاضی گرین کارت از خارج از کشور در مصاحبه ای در سفارت یا کنسولگری ایالات متحده در کشور خود شرکت خواهد کرد. همسر حامی در این مصاحبه شرکت نمی کند.

همسری که به دنبال گرین کارت است، مهر ویزا را در پاسپورت خود دریافت می کند که اجازه سفر به ایالات متحده را می دهد. هزینه مهاجرت (220 دلار) باید قبل از صدور کارت سبز فیزیکی به صورت آنلاین پرداخت شود. (USCIS پرداخت این هزینه را قبل از عزیمت همسر به ایالات متحده توصیه می کند.) گرین کارت معمولاً در عرض 2 تا 3 هفته پس از ورود همسر به آدرس ایالات متحده پست می شود.

سیمرغ پشتیبانی نامحدودی را از تیم کارشناسان مهاجرت ما ارائه می دهد، بنابراین می توانید با اطمینان درخواست کنید و بر روی آنچه مهم است، زندگی خود در ایالات متحده تمرکز کنید بیشتر بدانید.

بعدی چیه؟

آنچه بعدا اتفاق می افتد به مدت زمان ازدواج در زمان تأیید کارت سبز بستگی دارد:

اگر کمتر از دو سال است که ازدواج کرده اید

همسر یک کارت سبز CR1 (یا "مشروط") دریافت می کند. گرین کارت های مشروط فقط دو سال اعتبار دارند. زوجین با هم باید فرم I-751 (که رسماً "دادخواست حذف شرایط اقامت" نامیده می شود) را در دوره 90 روزه بلافاصله قبل از انقضای گرین کارت مشروط به منظور "حذف شرایط" و دریافت گرین کارت دائمی ارسال کنند. . پس از دریافت این فرم، USCIS ازدواج زوجین را مجددا ارزیابی می کند تا مطمئن شود که این ازدواج معتبر است و این زوج فقط برای مقاصد مهاجرت ازدواج نکرده اند.

 

اگر بیش از دو سال است که ازدواج کرده اید

همسر یک کارت سبز IR1 (یا "بسته نزدیک") دریافت می کند - یک کارت سبز "دائمی" که 10 سال اعتبار دارد. در اغلب موارد، تمدید این گرین کارت 10 ساله فرآیندی ساده است و نیازی به اثبات مجدد صحت ازدواج از سوی زوج نیست.

 

نظرتان را بنویسید