همه چیز درباره گرفتن دیپلم

همه چیز درباره گرفتن دیپلم
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مهسا علیزاده

معرفی سایت ساهت جهت تایید دیپلم
ثبت نام کنکور سراسری 1402 برای نوبت دی ماه از آبان ماه و برای نوبت تیرماه از فروردین ماه آغاز می گردد و به داوطلبان حدود یک هفته الی ده روز فرصت داده می شود از طریق مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور و واریز هزینه ، ثبت نام خود را انجام دهند. داوطلبان برای ثبت نام کنکور به یکسری اطلاعات نیاز دارند که از جمله این اطلاعات ، کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی است.

در واقع داوطلبانی که مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی نظام قدیم دارند باید کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی و همچنین داوطلبانی که مدرک دیپلم نظام جدید دارند باید کد سوابق تحصیلی دیپلم خود را در فرم ثبت نام کنکور درج نمایند و در صورت عدم وارد کردن این کد در فرم ثبت نام ، نه تنها سوابق تحصیلی برای داوطلب اعمال نخواهد شد ، بلکه برای پذیرش در دانشگاه نیز با مشکل مواجه خواهد شد.

احتمالا این را هم بپسندید  ایجاد سابقه تحصیلی 1402 - دانش آموزان و داوطلبان کنکور
مشخصات و سوابق تحصیلی تمام دانش آموزان و داوطلبان کنکوری در سایت های dipcode.medu.ir و sahat.medu.ir موجود است و هر داوطلب با وارد کردن کد ملی ، شماره تلفن همراه و … می تواند به کد سوابق تحصیلی و همچنین نمراتی که در امتحانات کتبی کسب کرده است ، دسترسی پیدا کند.

مرتبط بخوانید : کد سوابق تحصیلی – دریافت کد سوابق تحصیلی از سایت دیپ کد – dipcode.medu.ir

راهنمای ورود به سایت ساهت جهت تایید دیپلم
با توجه به اهمیت جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی دانش آموزان ، وزارت آموزش و پرورش برای نظم دهی بیشتر و انجام هر چه بهتر و دقیق تر جمع آوری اطلاعات ، سامانه ساهت را به تازگی راه اندازی کرده است تا گردآورنده سوابق تحصیلی دانش آموزان باشد. در این سامانه ، مدیران و کارشناسان آموزش و پرورش نیز به سوابق تحصیلی دانش آموزان دسترسی خواهند داشت. بخش ثبت نام دانش آموز نیز بخش جدید این سامانه است و قابلیت اینکه خود دانش آموز بتواند سوابق تحصیلیش را دریافت نماید ، فراهم کرده است.

ثبت نام در سامانه
برای دریافت کد سوابق تحصیلی از سایت ساهت ، ابتدا باید در این سامانه عضو شوید. بدین منظور وارد سایت به نشانی sahat.medu.ir شده و گزینه “ثبت نام دانش آموزان ایرانی” و در صورت اتباع بودن گزینه “ثبت نام دانش آموز اتباع” را انتخاب کنید.

سایت ساهت جهت تایید دیپلم

برای ثبت نام در سایت ساهت لازم است که کد ملی و شماره تلفن همراه دانش آموز درج شده و سپس کد امنیتی را وارد کنید. پس از وارد کردن اطلاعات دکمه ثبت نام را بزنید.

سایت ساهت جهت تایید دیپلم

پس از مرحله فوق ، پیامی مبنی بر موفقیت آمیز بودن ثبت نام دریافت خواهید کرد و نام کاربری (کدملی) و رمز عبور به شماره همراه شما ارسال خواهد شد.

احتمالا این را هم بپسندید  دریافت سوابق تحصیلی – مشاهده سوابق تحصیلی با کد ملی در سایت سنجش
ورود به سامانه و مشاهده سوابق تحصیلی
پس از ارسال پیامک و دریافت نام کاربری و رمز عبور ، به صفحه اول سامانه برگردید و مطابق تصویر زیر گزینه “ورود به سامانه” را انتخاب کنید.

سایت ساهت جهت تایید دیپلم

در مرحله بعد باید در بخش نام کاربری کد ملی و در بخش رمز عبور نیز رمز ارسالی توسط سامانه را درج کرده و دکمه ورود به سیستم را بزنید. اگر اطلاعات را به درستی درج کرده باشید ، پیام خوشامدگویی سامانه را دریافت خواهید کرد. با انتخاب گزینه “بستن” وارد کارنامه دانش آموز خواهید شد.

پس از ثبت نام در سایت ، برای ورود به کارنامه و دریافت کد سوابق تحصیلی ، ابتدا باید نظام آموزشی خود را که نظام قدیم با نظام جدید هستید ، تعیین نمایید و سپس کد دانش آموزی را درج کنید. در نهایت با کلیک بر روی گزینه “کارنامه” برای شما نمایش داده خواهد شد.

با وارد شدن به کارنامه ، اطلاعاتی همچون نمرات و … نمایش داده می شود و می توانید کد سوابق تحصیلی را نیز در کارنامه مشاهده کنید. اما در صورتی که اطلاعاتتان مشکلی داشت و کارنامه برای شما نمایش داده نشد ، بر روی گزینه مربوطه کلیک کرده و اقدامات لازم را انجام دهید.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/oEAL
نظرتان را بنویسید
موارد بیشتر