لیست رشته های کنکور کاردانی به کارشناسی 

لیست رشته های کنکور کاردانی به کارشناسی 
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
جواد قانع

لیست رشته های کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۲ اعلام شد. داوطلبانی که قصد نام نویسی در رشته های آزمون کارشناسی ناپیوسته سراسری سال جاری را دارند، می توانند پس از دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام و مطالعه شرایط درج شده در آن برای انتخاب رشته های مورد نظر خود اقدام نمایند. گفتنی است که ثبت نام و انتخاب رشته های با آزمون کاردانی به کارشناسی در یک زمان انجام می شود و متقاضیان بایستی از میان کد رشته محل های موجود در دفترچه، رشته مورد نظر را برگزینند.

رشته های کاردانی به کارشناسی دانشگاه سراسری

گرچه هر ساله افراد بسیار زیادی در مقطع کاردانی تحصیل می کنند. اما همانند بسیاری از مقاطع دیگر، فارغ التحصیلان آن مایل به ادامه تحصیل در مدارج بالاتر هستند. بدین منظور، چندین سال است که شرایطی فراهم شد تا علاقه مندان بتوانند از دو طریق بدون کنکور و با کنکور با مقطع کارشناسی ناپیوسته وارد شوند. در شیوه بدون آزمون، ملاک پذیرش بر اساس معدل داوطلب می باشد. روش با کنکور هم همانطور که از نام آن بر می آید مستلزم عبور از سد آزمون ورودی خواهد بود.

از این میان رشته های با آزمون که عمدتا در گروه پزشکی جای دارند، علاقه مندان خاص خود را داشته و دانشگاه های مختلفی اعم از روزانه ، شبانه، دانشگاه غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد به این طریق دانشجو می پذیرند. از این رو، برای متقاضیان بسیار مهم است که لیست رشته های کنکور کاردانی به کارشناسی مطلع شوند. برای آگاهی از این رشته ها، بایستی هر کدام از داوطلبان در زمان مقرر با مراجعه به سایت سازمان سنجش و دانلود دفترچه، رشته های آزمون کاردانی به کارشناسی سراسری و آزاد را مشاهده کنند.

البته این دفترچه حاوی رشته های بدون آزمون نیز می باشد. اما کد رشته محل های با آزمون در جداول جداگانه ایی ذکر شده اند که چنانچه علاقه مند به نام نویسی در این رشته ها هستید، بایستی کد آن ها را در فرم مربوطه وارد کنید. علاوه بر این، مطالعه شرایط ورود نیز الزامی است، چرا که در صورت عدم رعایت نکات قید شده، فرد با مشکل مواجه خواهد شد.

جدول لیست رشته های کنکور کاردانی به کارشناسی

کنکور کاردانی به کارشناسی یک آزمون سالانه است که دانشگاه‌های دولتی برای جذب دانشجویان در مقطع کارشناسی ناپیوسته برگزار می‌کنند. داوطلبان باید با مدرک کاردانی (فوق دیپلم) و سایر مدارک لازم به سایت سنجش مراجعه و ثبت نام کنند. این فرصت برای علاقه مندان به تحصیل در رشته‌های گروه پزشکی نیز فراهم است. لیستی از رشته‌های موجود در کنکور کاردانی به کارشناسی دولتی ۱۴۰۲ نیز ارائه‌شده‌است.

رشته های آزمون کارشناسی ناپیوسته سراسری که مستلزم عبور موفقیت آمیز از کنکور است، بیشتر در گروه پزشکی و پیراپزشکی جای دارند. البته تنوع این رشته ها چندان بالا نبوده و تعداد معدودی را شامل می شود که بر اساس دفترچه راهنمای ثبت نام کاردانی به کارشناسی امسال، به طور کلی شش رشته را شامل می شود.

 

رشته های آزمون کارشناسی ناپیوسته

 

 

تكنولوژی اتاق عمل

 

بهداشت عمومی

 

 

تكنولوژی پرتوشناسی

 

 

علوم آزمايشگاهی

 

 

مامايی

 

 

فوريت‌های پزشكی پيش‌ بيمارستانی

 

 

متقاضیان کنکور کاردانی به کارشناسی می‌توانند هنگام ثبت نام، رشته‌های مورد علاقه خود را از بین رشته‌های کارشناسی ناپیوسته انتخاب و تا ۵۰ کد رشته محل را در فرم اینترنتی وارد کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر، دفترچه کنکور کاردانی به کارشناسی سال گذشته در اختیار داوطلبان قرار داده‌شده‌است.

شرایط ثبت نام در رشته های کاردانی به کارشناسی

از آنجا که مطابق با لیست رشته های کنکور کاردانی به کارشناسی ، رشته های با آزمون در گروه پزشکی جای دارند، شرایطی که در دفترچه امسال برای ثبت نام در نظر گرفته شده است به این رشته ها اختصاص دارد. در زیر مهم ترین این شرایط را می خوانیم:

  • برخورداری از مدرک کاردانی که مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
  • رشته فارغ التحصیلی متقاضی باید با مجموعه ایی که در آن نام نویسی می کند، تناسب داشته باشد. البته این قانون تنها مختص به رشته های گروه پزشکی بوده و سایر گروه ها مشمول آن نمی شوند.
  • اگر داوطلب در مقطع کاردانی یکی از رشته های گروه پزشکی فارغ التحصیل شده یا در ترم آخر مشغول به تحصیل باشد، برای شرکت در مجموعه های علوم پزشکی تنها می توانند مجموعه هایی را انتخاب نمایند که اسم رشته فارغ التحصیلی آن در لیست رشته های کاردانی مجاز مرتبط وجود داشته باشد. عدم رعایت چنین امری به منزله تخلف خواهد بود و عواقب متوجه داوطلب خواهد بود.
  • افرادی که در گروه های پزشکی پذیرفته می شوند بایستی بعد از فراغت از تحصیل بر حسب نوع سهمیه قبولی خود، تعهدات قانونی را انجام دهد.
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/XjQm
نظرتان را بنویسید