همه چیز درباره دانشگاه پیام نور 1402

همه چیز درباره دانشگاه پیام نور 1402
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
جواد قانع

اطلاع از همه چیز درباره دانشگاه پیام نور به دغدغه بسیار مهمی برای افراد و داوطلبان به خصوص افراد جدیدالورود به این دانشگاه جامع است. در واقع، این قبیل از افراد مدام از خود می پرسند که در دانشگاه پیام نور چند ترم میتوان مشروط شد ؟ و یا در دانشگاه پیام نور چند واحد میتوان برداشت ؟

حتی برخی نیز به دنبال اطلاع از این موضوع هستند که در دانشگاه پیام نور چند ترم میتوان مرخصی گرفت ؟ و یا در دانشگاه پیام نور چه معدلی مشروط است ؟ با مطالعه این نوشته می توانید به پاسخ سؤالاتی از جمله این که در دانشگاه پیام نور چند واحد میتوان برداشت و یا این که در دانشگاه پیام نور چند ترم میتوان مرخصی گرفت دست پیدا کنید.

آشنایی با دانشگاه پیام نور

👈 دانشگاه پیام نور در سال ۶۷ تحت نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با هدف آموزش نیمه حضوری تاسیس شد. این دانشگاه یک سازمان مرکزی در شهر تهران دارد و واحدهای تحت پوشش آن در سراسر کشور وجود دارند که تعداد آن‌ها بسیار زیاد است و هر ساله دانشجویان زیادی را در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا پذیرش می‌دهد.

دانشجویان این دانشگاه به دو دسته رسمی و فراگیر تقسیم می‌شوند. دانشجویان رسمی از طریق آزمون سراسری به پیام نور وارد می‌شوند. البته در چند سال اخیر امکان پذیرش بدون آزمون نیز وجود دارد و با شرط معدل دانشجو پذیرفته می‌شوند. دانشجویان فراگیر پیام نور در مقطع کارشناسی ارشد می‌توانند با انتخاب خود در یکی از مراکز پیام نور به عنوان دانش‌پذیر ثبت‌نام کنند. سپس واحدهای ترم اول را به آن‌ها ارائه می‌دهند و اگر قبول شدند، می‌توانند در دانشگاه به تحصیل بپردازند. و در مدرک فارغ التحصیلی آن‌ها عنوان فراگیر ذکر نمی‌شود.

پیام نور نسبت به دانشگاه‌های دیگر مزایای زیادی دارد و به همین دلیل مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. از این مزایا می‌توان به عدم اجبار برای حضور در کلاس‌های تئوری، شهریه کمتر نسبت به دانشگاه‌های غیرانتفاعی و آزاد، وام ۲ درصدی برای شهریه، متنوع بودن رشته‌های بدون آزمون در این دانشگاه، امکان آسان تغییر رشته و… اشاره کرد.

چرا اطلاع از همه چیز درباره دانشگاه پیام نور مهم است؟

👈 دانشگاه پیام نور از جمله بهترین دانشگاه های نیمه دولتی است که هر فرد مایل به داشتن تحصیلات دانشگاهی می تواند برای ادامه تحصیل در آن اقدام کند.

در این زمان اطلاع از همه چیز درباره دانشگاه پیام نور از جمله این که در دانشگاه پیام نور چند ترم میتوان مشروط شد و یا این که در دانشگاه پیام نور چند واحد میتوان برداشت و یا در دانشگاه پیام نور چند ترم میتوان مرخصی گرفت ؟ برای هر فرد ضروری به نظر می رسد.

در واقع، هر فرد باید با نحوه ادامه تحصیل در این دانشگاه و اصول و قوانین گذراندن تحصیلات دانشگاهی در پیام نور آشنایی لازم را پیدا کند.

چرا دانشجویان جدیدالورود باید همه چیز درباره دانشگاه پیام نور بدانند؟

👈 افرادی که به تازگی در دانشگاه پیام نور پذیرفته شده اند اطلاع دقیقی از شرایط تحصیل در این دانشگاه، نحوه مطالعه و موارد دیگر ندارند.

بعلاوه، حتی نمی دانند که معدل لازم برای قبولی در هر ترم تحصیل در دانشگاه پیام نور چند است و یا این که در هر ترم چند واحد میتوان برداشت.

اینجاست که باید بگوییم که این قبیل از افراد نیاز به اطلاع از همه چیز درباره دانشگاه پیام نور دارند و الزاماً باید در این رابطه اطلاعاتی مفید و کاربردی را بدست آورند.

در دانشگاه پیام نور چند ترم میتوان مشروط شد ؟

👈در این نوشته، سعی داریم همه چیز درباره دانشگاه پیام نور را به شما دوستان و عزیزان همیشه همراه عرض کنیم.

از جمله این موارد می توان به این موضوع اشاره کرد که در دانشگاه پیام نور چند ترم میتوان مشروط شد ؟

شاید شما هم قصد ادامه تحصیل در دانشگاه پیام نور را داشته باشید و بابت این موضوع که در دانشگاه پیام نور چند ترم میتوان مشروط شد ؟ نگرانی داشته باشید و اطلاعی از این موضوع نداشته باشید.

ما اینجاییم تا پاسخ این سؤال یعنی در دانشگاه پیام نور چند ترم میتوان مشروط شد ؟ را به شما دوستان عزیز بدهیم.

در پاسخ به این سؤال که در دانشگاه پیام نور چند ترم میتوان مشروط شد ؟

باید عرض کنیم که هیچ محدودیتی در این رابطه وجود ندارد و این گونه نیست که فرد در صورت مشروط شدن در چند ترم تحصیلی مختلف از دانشگاه اخراج شود.

تنها محدودیتی که مشروط شدن برای دانشجو ایجاد می کند این است که به علت محدودیت در انتخاب واحد در مقایسه با ترم هایی که شخص مشروط نشده است طول دوران تحصیل فرد دانشجو در دانشگاه پیام نور طولانی می شود.

در این صورت، امکان دارد فرد از جهت سنوات تحصیلی و گرفتن معافیت تحصیلی با مشکلاتی مواجه شود.

منبع: همه چیز درباره دانشگاه پیام نور

نظرتان را بنویسید
موارد بیشتر