شهریه مقطع دکتری پیام نور

شهریه مقطع دکتری پیام نور
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
وبلاگ سایت تحصیلیکو

شهریه مقطع دکتری دانشگاه پیام نور 1401 - 1402 شامل شهریه ثابت و شهریه متغیر است که نسبت به واحدهای اخذ شده حساب میشه. داوطلبایی که قصد ادامه تحصیل در این دانشگاه را دارن باید هر ترم شهریه مقطع دکتری دانشگاه پیام نور ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ را که طبق مصوبات دانشگاه تعیین شده پرداخت کنن.

 

 

داوطلبایی که پس از اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری 1401 - 1402​ در یکی از شعبه های دانشگاه پیام نور، قبول شدن باید در تاریخ اعلام شده از جانب دانشگاه با در دست داشتن مدارک لازم در بازه زمانی اعلام شده به ساختمان اصلی دانشگاه مراجعه کنن و پس از پرداخت شهریه دانشگاه پیام نور با توجه به تقویم آموزشی مشغول به تحصیل بشن.

اما خیلی از داوطلبایی که در دانشگاه پیام نور پذیرش شدن از میزان شهریه دکتری دانشگاه پیام نور اطلاع ندارن و نمی دونن برای ادامه تحصیل در این دانشگاه هر ترم چقدر باید شهریه ثابت و متغیر پرداخت کنن. برای همین در ادامه این مقاله در مورد شهریه دکتری پیام نور 1401 - 1402 توضیح داده و جدول شهریه های دکتری این دانشگاه را قرار دادیم.

 

شهریه دکتری دانشگاه پیام نور ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

هزینه مقطع دکتری دانشگاه پیام نور 1401 - 1402 توسط این دانشگاه در وب سایت رسمی پیام نور به صورت شفاف اعلام میشه. هر داوطلب باید با توجه به گروه آموزشی خودش نسبت به پرداخت شهریه از طریق سایت گلستان پیام نور reg.pnu.ac.ir​ اقدام کنه. شهریه پیام نور در مقطع دکتری شامل شهریه ثابت و شهریه متغیر میشه.

 

شهریه ثابت بر اساس نیمسال ورودی هر دانشجو تعیین میشه و تا پایان اتمام دوره تحصیل هر فرد در سنوات مجاز بدون افزایش است اما شهریه متغیر با توجه به تعداد واحدهای اخذ شده توسط دانشجو تعیین میشه و در طول دوره تحصیل دانشجو افزایش پیدا می کنه. شهریه یک ترم تحصیلی بر اساس تعداد واحدهایی که هر دانشجو در ترم تحصیلی اخذ کرده به همراه شهریه ثابت محاسبه میشه.

 

میزان شهریه های مقطع دکتری دانشگاه پیام نور 1401 - 1402 هم مثل شهریه دکتری پریس خودگردان اعلام نشده. در ادامه جدول شهریه دکتری دانشگاه پیام نور سال گذشته را برای آشنایی شما عزیزان گذاشتیم. به محض اعلام میزان شهریه ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ این مقاله را بروزرسانی می کنیم.

 

شهریه پیام نور مقطع دکتری سال تحصیلی 1400 - 1401
گروه آموزشیشهریه ثابت (ریال)شهریه دروس متغییر به ازای یک واحد درسی (ریال)شهریه هر واحد رساله (ریال)
حداقلحداکثرحداقلحداکثرحداقلحداکثر
علوم انسانی، ریاضی و آمار33,895,43335,436,1348,289,3328,666,1207,703,3178,053,468
فنی مهندسی علوم پایه و کشاورزی33,012,03034,512,57710,898,59611,393,9878,729,3329,126,120

 

 

این میزان شهریه به طور تقریبی نسبت به افزایش 10 تا 15 درصدی سال گذشته تخمین زده شده به محض اینکه میزان دقیق شهریه دکتری دانشگاه پیام نور مشخص بشه این جدول به روز رسانی میشه.

 

اگه شما دوست دارید که علاوه بر میزان شهریه مقطع دکتری دانشگاه پیام نور، از شهریه های دانشگاه مجازی نیز مطلع بشید، می تونین به لینک زیر سر بزنین.

بیشتر بخوانید: شهریه دانشگاه مجازی

 

 

 

 

 

شهریه یک ترم دکتری دانشگاه پیام نور ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

شهریه یک ترم تحصیلی دکتری پیام نور بر اساس تعداد واحدهایی که هر دانشجو در ترم تحصیلی برداشته به همراه شهریه ثابت محاسبه میشه تا الان هزینه قطعی دکتری پیام نور 1401 - 1402 اعلام نشده به همین دلیل در جدول زیر محدوده شهریه یک ترم دانشگاه های ارائه دهنده مقطع دکتری دانشگاه پیام نور سال گذشته با احتساب 8 واحد درسی را گفتیم.

 

شهریه ترم یک = شهریه ثابت + ( شهریه متغیر * 8 )

 

حداقل و حداکثر شهریه یک دکتری دانشگاه پیام نور 1400 با احتساب 8 واحد درسی
حداقل شهریه دکتری دانشگاه پیام نور علوم انسانی، ریاضی و آمار100,207,089 ریال
حداکثر شهریه دکتری دانشگاه پیام نور علوم انسانی، ریاضی و آمار104,765,094 ریال
حداقل شهریه دکتری دانشگاه پیام نور گروه علوم پایه و مهندسی صنایع120,176,798 ریال
حداکثر شهریه دکتری دانشگاه پیام نور گروه علوم پایه و مهندسی صنایع125,664,473 ریال

 

داوطلبایی که در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد شرکت کردن و به مصاحبه این دانشگاه دعوت شدن، یکی از عواملی که باید در نظر بگیرن شهریه دکتری دانشگاه آزاده که با مطالعه مقاله زیر می تونن توضیحات کاملی در این مورد بدست بیارن.

بیشتر بخوانید: شهریه دکتری دانشگاه آزاد

 

مشاوره شهریه دکتری دانشگاه پیام نور ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

شهریه متغیر دانشگاه پیام نور طبق مصوبات دانشگاه، سالانه افزایش می یابد و افزایش شهریه شامل دانشجویان ورودی ترم های قبل نیز می شود. حداکثر مدت مجاز تحصیل مقطع دکتری 5 سال می باشد و در صورتی که دانشجو در این مدت تحصیلات خود را به اتمام نرساند، می تواند با پرداخت مجدد شهریه ثابت و شهریه متغیر دروس باقی مانده را طی حداکثر 2 نیمسال تحصیلی بگذراند.

 

حدنصاب نمره قبولی در هریک از دروس عمومی، تخصصی، اصلی و… 14 از 20 است و در صورت کسب نمره ای پایین تر از 14 در هر یک از دروس باید با پرداخت مجدد شهریه متغیر، دوباره آن درس را بگذراند.

 

میانگین نمره قابل قبول در همه دروس 16 از 20 است و در صورتی که کمتر از این باشد دانشجو باید حداکثر در یک نیمسال تحصیلی، دروسی علاوه بر سقف واحدهای دوره را برای جبران میانگین کل بگذراند. (شهریه دروس جبرانی به طور جداگانه باید پرداخت شود.)

 

شهریه متغیر هر واحد رساله چنانچه نیازمند انجام تحقیقات میدانی، عملیاتی و آزمایشگاهی باشد بنا به تشخیص کمیته علمی رشته مربوطه تا میزان 2 برابر نیز قابل افزایش می باشد.

 

نمره آزمون جامع دکتری در هر درس 14 و میانگین حداقل 16 قابل قبول می باشد و این نمره به صورت مردود یا قبول در کارنامه ثبت می شود و دانشجو می تواند حداکثر دوبار در آزمون جامع شرکت نماید که در این صورت باید مجددا شهریه آن را پرداخت نماید.

 

چنانچه دانشجویی معدل 16 را کسب نموده و در یکی از دروس نمره کم تر از 14 داشته باشد، می تواند آن درس را مجددا با پرداخت شهریه تکرار نماید.

 

دانشجویان موظف هستند تا در زمان اعلام شده برای ثبت نام حضوری و انتخاب واحد اقدام نمایند و عدم مراجعه تا یک ماه پس از آخرین مهلت ثبت نام، به منزله انصراف از تحصیل محسوب می شود. در زمان ثبت نام حضوری، دانشجویان باید بخشی از هزینه مصوب را در سایت دانشگاه مورد نظر پرداخت نموده و باقی آن را تا زمان امتحانات پایان ترم تسویه کنند.

 

دانشجویانی که توان پرداخت شهریه را ندارند، می توانند از تسهیلاتی که دانشگاه پیام نور به این منظور اختصاص می دهد استفاده نمایند. یکی از این تسهیلات وام دانشجویی می باشد که واجدین شرایط می توانند در موعد مقرر با مراجعه به سامانه وام دانشجویی نسبت به ثبت نام وام دانشجویی پیام نور اقدام کنند.

 

اگه شما می خواهید از تسهیلاتی مثل وام دانشجویی در مقطع دکتری دانشگاه پیام نور استفاده کنید، می تونید به لینک زیر سر بزنید تا از نحوه باز پرداخت اون اطلاعات کاملی رو بدست بیارید.

در ادامه بخوانید: نحوه بازپرداخت اقساط وام دانشجویی

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلیکو آمادن تا به تموم سوالای شما درباره جزییات شهریه دکتری دانشگاه پیام نور ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ پاسخ بدن. شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین و تمام سوالای خودتون رو از کارشناسای این مرکز مشاوره بپرسین. همچنین می تونین با عضویت در کانال تلگرامی تحصیلیکو اخبار مربوط به دکتری رو دریافت کنین.

 

 

 

 


 

سوالات متداول


 

1- ✔️ شهریه دکتری پیام نور برای هر ترم چقدر محاسبه شده؟

✔️ شهریه دکتری دانشگاه پیام نور هر ترم با توجه به تعداد واحدهای پذیرش شده متفاوته که در این مقاله جدول شهریه دانشگاه پیام نور گذاشته شده.

 

2- ✔️ شهریه دکترای پیام نور در هر ترم چقدر افزایش پیدا می کنه؟

✔️ شهریه ثابت این دانشگاه در طول ترم افزایشی نداره ولی شهریه متغییر اون در هر سال 10 تا 15 درصد افزایش پیدا می کنه.

 

3- ✔️ شهریه ثابت دکتری پیام نور چقدره؟

✔️ شهریه ثابت دکتری پیام نور برای گروه آزمایشی مختلف متفاوته که در این مقاله مقدار شهریه ثابت گروه های آزمایشی مختلف را گفتیم.

منبع : شهریه مقطع دکتری پیام نور

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/KPQY
نظرتان را بنویسید