انصراف از تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
دانشجویان کارشناسی ارشد که قصد انصراف از تحصیل دارند می توانند در هر زمان از تحصیل با پرداخت هزینه انصراف درخواست خود را به ثبت برسانند . اما دانشجویانی که به علت ثبت نام مجدد در کنکور کارشناسی ارشد قصد انصراف دارند می بایست در بازه زمانی مشخص که تقریبا تا اواخر بهمن ماه می باشد از دانشگاه خود انصراف دهند . 




گاهی دانشجویان به دلایل مختلفی مانند عدم توانایی در پرداخت شهریه و یا شرکت مجدد در کنکور کارشناسی ارشد قصد ارائه درخواست انصراف از تحصیل را دارند . دانشجویان دوره های روزانه ای که سال گذشته پذیرفته شده اند در صورت انصراف از دانشگاه از شرکت در آزمون ارشد سال بعد محروم می شوند ولی دانشجویان دوره های غیر روزانه امکان ثبت نام مجدد در کنکور سال بعد را خواهند داشت .

زمان انصراف از تحصیل کارشناسی ارشد و تحصیل مجدد در دانشگاه ها تا تاریخ مشخصی صورت گرفته و دارای شرایطی برای انصراف از دانشگاه های سراسری و آزاد می باشد . همچنین دانشجویان انصرافی می بایست مبلغی را به عنوان جریمه انصراف از تحصیل به دانشگاه خود پرداخت نمایند . به همین دلیل قصد داریم در ادامه مقاله به بررسی زمان ، شرایط و جریمه انصراف از تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد 99 بپردازیم .



زمان انصراف از تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد 99
دانشجویان کارشناسی ارشد در هر زمانی که بخواهند می توانند از تحصیل انصراف داده و جریمه آن را پرداخت نمایند . اما دانشجویانی که قصد تحصیل مجدد در مقطع کارشناسی ارشد یا کنکور سراسری را دارند می بایست تا زمان خاصی درخواست انصراف را به ثبت برسانند . مهلت انصراف از تحصیل توسط سازمان سنجش مشخص و به دانشگاه های سراسر کشور ابلاغ می شود .

به طور کلی می توان گفت دانشجویانی که قصد انصراف از تحصیل و شرکت مجدد در آزمون کارشناسی ارشد را دارند می بایست قبل از ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد از دانشگاه خود انصراف داده تا در صورت قبولی مشکلی برای پذیرش در دانشگاه جدید نداشته باشند .



 آخرین مهلت انصراف از دانشگاه های مقطع کارشناسی ارشد برای دانشجویان متقاضی تحصیل مجدد در کنکور ارشد تا 30 بهمن ماه و در کنکور سراسری 20 اسفند می باشد .



داوطلبان برای اطلاع از اخبار انصراف از تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد 99 می توانند در کانال تلگرامی کارشناسی ارشد هیوا عضو شده و یا صفحه اینستاگرامی کارشناسی ارشد هیوا را دنبال نمایند .

بیشتر بخوانید: زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد









شرایط انصراف برای تحصیل مجدد کارشناسی ارشد
انصراف از ادامه تحصیل در دانشگاه ها برای آن دسته از متقاضیانی که قصد ثبت نام مجدد در کارشناسی ارشد سال بعد را دارند دارای شرایط و ضوابط خاصی بوده که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم .



 دانشجویان ارشد دوره های روزانه سال گذشته در صورت عدم ثبت نام یا انصراف از تحصیل ، مجاز به ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد سال بعد نیستند .



 دانشجویان دوره های غیر روزانه سال گذشته اعم از ( شبانه ، غیرانتفاعی ، پیام نور ، پردیس خودگردان ) و دانشگاه آزاد امکان ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد سال بعد را دارند اما قبل از ثبت نام می بایست از محل تحصیل خود انصراف دهند .



 دانشجویان کارشناسی ارشد دوره روزانه که پذیرفته سال گذشته نیستند و از زمان ورود آنها به دانشگاه بیش از یک سال گذشته در صورت ثبت انصراف ، امکان شرکت در آزمون کارشناسی ارشد سال بعد را دارند .



 در صورت عدم انصراف از دانشگاه محل تحصیل ، حتی در صورت قبولی در اعلام نتایج ارشد ، پذیرش شما مورد قبول نبوده و مردود می شود . هر چند گاهی دیده می شود که پذیرش در دانشگاه های آزاد احتیاج به انصراف قطعی نداشته ولی با توجه به ضوابط گفته شده بهتر است قبل از ثبت نام کنکور ارشد از دانشگاه محل تحصیل فعلی انصراف داد .



علاوه بر شرایط ذکر شده ، داوطلبان انصرافی کارشناسی ارشد دانشگاه های غیر انتفاعی 99 دارای شرایط دیگری نیز هستند که در مقاله زیر به شرح آن ها پرداخته شده است .

بیشتر بخوانید: شرایط انصراف از دانشگاه های غیرانتفاعی


جریمه انصراف از تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد
دانشجویان انصرافی با توجه به نوع دانشگاه و زمان ارائه درخواست شان می بایست هزینه ای را به عنوان جریمه انصراف از تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد چه در دانشگاه های سراسری و چه آزاد پرداخت نمایند . در جدول زیر هزینه انصراف از دانشگاه های روزانه ، غیر روزانه و آزاد نوشته شده است .



میزان جریمه انصراف از دانشگاه های مقطع کارشناسی ارشد
 نوع دانشگاه ** میزان جریمه **
روزانه قبولی در دوره روزانه : رایگان
قبولی در سایر دوره ها : با توجه به قوانین دانشگاه : ( معادل با هزینه تعهد خدمت رایگان که تقریبا برابر با شهریه شبانه یا 10 تا 15 درصد بیشتر از آن است ) .
شبانه  تا 1/5 برابر شهریه ثابت
پیام نور تا 1/5 برابر شهریه ثابت
غیر انتفاعی شهریه ثابت 1 ترم با شهریه متغیر 7 واحد درسی
آزاد قبولی در دانشگاه آزاد : رایگان
قبولی در سایر دوره ها : ( تعداد نیمسال های ثبت نام شده - 4 ) × ( نصف شهریه ثابت ) 


پیشنهاد می شود برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره هزینه انصراف از دانشگاه آزاد به مقاله زیر مراجعه نمایید . همچنین کارشناسان سامانه مشاوره هیوا پاسخگوی سوالات شما درباره انصراف از تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد 99 بوده و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا شما را راهنمایی می نمایند .

در ادامه بخوانید: هزینه انصراف از دانشگاه آزاد









سوالات متداول


1- انصراف از تحصیل در کارشناسی ارشد برای تحصیل مجدد تا چه زمانی مهلت دارد ؟
زمان انصراف از تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد از سوی سازمان سنجش اعلام می شود که در متن مقاله نیز موجود است .




2- شرایط انصراف از تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد برای ثبت نام مجدد در کنکور ارشد چیست ؟
شرایط انصراف از تحصیل کارشناسی ارشد با توجه به دانشگاه محل پذیرش در دوره های روزانه و غیر روزانه متفاوت است که در متن مقاله توضیح داده شده است .




3- جریمه انصراف از تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد چقدر است ؟
جریمه انصراف از تحصیل در دانشگاه های روزانه ، غیر روزانه و آزاد متفاوت بوده که جدول هزینه آن در متن مقاله موجود است .

منبع : انصراف از تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/5PNv
نظرتان را بنویسید