زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 1401

زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 1401
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

سازمان سنجش پس از بررسی فرم انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱، وضعیت قبولی یا عدم قبولی متقاضیان این مرحله از آزمون سراسری را تحت عنوان نتایج نهایی کنکور سراسری 1401 معمولا یک ماه بعد از برگزاری آزمون از طریق سایت خود به نشانی sanjesh.org اعلام می کند.

 

 

پس از به پایان رسیدن مهلت انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱، داوطلبان منتظر مرحله اعلام نتایج نهایی این آزمون می باشند. سازمان سنجش بعد از بررسی فرم مذکور و کارنامه اولیه کنکور سراسری داوطلبان، وضعیت قبولی یا عدم قبولی آن ها را مشخص نموده و در سایت sanjesh.org منتشر می کند. داوطلبانی که در انتخاب رشته دانشگاه های سراسری اعم از روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پیام نور، غیرانتفاعی، پردیس خودگردان و 4 رشته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد شرکت کردند، می توانند از طریق سایت مذکور برای مشاهده نتایج اقدام کنند.

این دسته از داوطلبان با وارد کردن اطلاعات خواسته شده مانند (شماره پرونده، داوطلبی و ...) می توانند نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۱ را مشاهده نمایند و در صورتی که جزو پذیرفته شدگان این مرحله باشند، می بایست به دانشگاه محل قبولی مراجعه کرده و فرایند ثبت نام خود را تکمیل نمایند. برای اطلاع از تاریخ اعلام نتیجه نهایی کنکور 1401 تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید!

 

زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 1401

بعد از انتشار کارنامه اولیه کنکور سراسری، داوطلبانی که نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته اینترنتی این آزمون اقدام کردند، بی صبرانه منتظر زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۱ می باشند تا از رشته و دانشگاه محل قبولی خود مطلع گردند.

 

نتایج نهایی کنکور سراسری، هر سال در هفته آخر شهریور ماه در اختیار داوطلبان قرار می گرفت. سال گذشته به دلیل تعویق در زمان برگزاری کنکور سراسری، نتایج نهایی این آزمون با تاخیر و در تاریخ چهارم مهر ماه اعلام شد. پیش بینی می کنیم امسال در صورت برگزاری کنکور سراسری در موعد مقرر خود شاهد اعلام نتایج نهایی در اواخر شهریور ماه باشیم.

 

با عضویت در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام کنکور سراسری هیوا می توانید از تمامی اخبار مربوط به کنکور سراسری ۱۴۰۱ مطلع شوید. همچنین به محض اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 1401 وارد سایت سنجش شده و جواب خود را مشاهده کنید.

 

 

نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۱، به محض مشخص شدن در این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

 

داوطلبان می توانند جواب کنکور سراسری را نیز در مقاله زیر پیدا و با کلیک روی این مقاله از زمان دقیق و نحوه دریافت جواب کنکور سراسری مطلع گردند.

بیشتر بخوانید : جواب کنکور سراسری

 

 

مشاوره اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 1401

بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری با چند دسته داوطلب روبرو می شویم: دسته اول داوطلبانی هستند که در یکی از رشته محل های انتخاب خود قبول شده و از این قبولی راضی می باشند و تصمیم به ادامه تحصیل در این رشته دارند. این دسته از افراد باید وارد سایت دانشگاه محل قبولی خود شده و پیگیر اطلاعیه های مربوط به زمان و نحوه ثبت نام باشند.

 

دسته دوم افرادی هستند که متوجه وجود اشتباهی در کارنامه اولیه خود اعم از اعمال نشدن سهمیه کنکور، اشتباه در محاسبه درصد و ... شدن و یا در زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری از نتیجه خود راضی نبودند، می توانند از طریق سیستم پاسخگویی سنجش اقدام به ثبت درخواست اشتباه در انتخاب رشته کنکور سراسری کنند. البته این ثبت درخواست در سنجش، باید در زمان تعیین شده توسط سازمان سنجش صورت گیرد.

 

آن دسته از پذیرفته شدگان دوره روزانه که تمایلی به ثبت نام در رشته محل قبولی خود را ندارند، مشمول شرایط محرومیت از انتخاب رشته دوره های روزانه کنکور سال بعد خواهند شد، برای اطلاع از جزئیات امکان درخواست رفع محرومیت از کنکور 1401 مطالعه مقاله زیر پیشنهاد می گردد.

در ادامه بخوانید: درخواست رفع محرومیت از کنکور سراسری

 

 

 

 

 

دسته سوم افرادی هستند که مجاز به انتخاب رشته در کنکور سراسری شدند اما پس از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 1401، قبولی را کسب نکرده اند یا از قبولی خود راضی نیستند. این دسته از افراد در صورت تمایل می توانند در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری شرکت کرده و شانس خود را در این مرحله از پذیرش نیز امتحان نمایند.

 

پس از مطالعه این مقاله، در صورت داشتن هر گونه سوال و یا ابهامی در خصوص زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 1401 می توانند از طریق خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا با مشاوران مجرب این مرکز مشاوره در ارتباط بوده و از تجربیات این کارشناسان در زمبنه مورد نظر خود بهرمند گردید.

در ادامه بخوانید: ثبت نام پذیرفته شدگان کنکور سراسری

 

 

 




 

سوالات متداول

 

1- ✔️ نتایج نهایی انتخاب رشته کنکور سراسری چه زمانی منتشر می شود؟

✔️ این نتایج احتمالا اواخر شهریور ماه اعلام می شود که در این مقاله تاریخ دقیق آن اعلام شده است.



 

2- ✔️ نتایج انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان چه زمانی اعلام می شود؟

✔️ نتایج کلیه رشته های متمرکز با شرایط خاص مانند فرهنگیان همزمان با نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری اعلام می شود که به محض اعلام در این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.



 

3- ✔️ نتایج نهایی کنکور سراسری از چه طریقی قابل دسترسی است؟

✔️ این نتایج به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش منتشر می شود که آدرس دقیق این سایت در این مقاله گفته شده است.

منبع : زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 1401

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/8Zm2
نظرتان را بنویسید