اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۱

اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۱
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

داوطلبانی که در هر مرحله از اعلام نتایج کنکور سراسری 1401 از نتیجه خود ناراضی بوده و به دنبال راهی برای ثبت اعتراضات خود هستند، می توانند در زمان معین شده توسط سیستم پاسخگویی این سازمان اعتراض خود را به کارنامه این آزمون اعلام نمایند.

 

 

بعد از انتشار کلید سوالات کنکور سراسری ۱۴۰۱ و اعلام نتایج اولیه و نهایی این آزمون، داوطلبانی هستند که به دلایل مختلف به نتیجه خود اعتراض دارند و به دنبال راهی برای اعلام اعتراض خود به سازمان سنجش می باشند. به همین جهت سازمان هر سال پس از انتشار کلید سوالات، نتایج اولیه و نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری، امکانی را فراهم می کند تا داوطلبان بتوانند اعتراضات خود را با این سازمان در میان بگذارند.

سازمان سنجش کشور برای بررسی اعتراضات این داوطلبان، سیستم ارسال درخواست را در سایت خود یعنی sanjesh.org راه اندازی کرده تا متقاضیان بتوانند بعد از عضویت در سایت مذکور، اعتراض به جواب کنکور را ثبت کرده و از طریق همین پورتال پاسخ سازمان سنجش را دریافت نمایند. با توجه به اهمیت این اعتراض برای بررسی مجدد نمره و فرم انتخاب رشته کنکور سراسری، در ادامه نحوه اعتراض به کلید اولیه سوالات، نتایج اولیه و نهایی کنکور 1401 ارائه شده است.

 

زمان و نحوه اعتراض به کلید اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۱

سازمان سنجش هر سال بعد از برگزاری کنکور سراسری، دفترچه سوالات کنکور هر 5 گروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، زبان و هنر را به همراه کلید سوالات مربوطه در سایت خود به نشانی sanjesh.org منتشر کرده و در اختیار داوطلبان قرار می دهد.

 

بررسی دفترچه سوالات و پاسخنامه آزمون سراسری 1401 این امکان را برای داوطلبان فراهم کرده تا جواب ها را بررسی و قبل از اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۱، چنانچه اشتباهی در کلید سوالات مشاهده نمودند، به سازمان سنجش اعلام کنند. 

 

 

زمان ثبت اعتراض به کلید اولیه سوالات کنکور 1401 به محض باز شدن سایت در این مقاله اطلاع رسانی می شود.

 

راهنمای تصویری نحوه اعتراض به کلید سوالات کنکور سراسری ۱۴۰۱

1. داوطلبان به منظور ثبت اعتراض به کلید سوالات کنکور سراسری 1401، می بایست به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و از منوی بالا سمت چپ، روی گزینه ورود به سیستم پاسخگویی کلیک کنند و با استفاده از نام کاربردی و رمز عبور خود وارد صفحه ثبت درخواست شوند.

 

اعتراض به کلید سوالات اولیه کنکور سراسری

 

2. توجه داشته باشید به منظور استفاده از این سیستم ملزم به ثبت نام و عضویت در سایت می باشید. برای اطلاع از نحوه عضویت و ثبت درخواست در سایت سازمان سنجش مقاله نحوه ثبت درخواست درسایت سازمان سنجش مطالعه کنید.

 

سایت اعتراض به کنکور سراسری 1401


3. در صورتی که قبلا عضو سایت سازمان سنجش بودید، در این بخش نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نمایید تا به صفحه ثبت درخواست هدایت شوید.

 

نحوه اعتراض به کلید سوالات کنکور

 

4. بعد از ورود به صفحه ثبت درخواست روی گزینه ثبت درخواست جدید کلیک کنید.


 

سایت نحوه اعتراض به کلید سوالات کنکور



 


5. نوع آزمون را سراسری و سال 1401 را انتخاب کنید سپس از میان گزینه های موجود اعتراض به کلید سوالات آزمون را انتخاب نموده و در نهایت اقدام به ثبت متن اعتراض خود کنید.

 

زمان و نحوه اعتراض به کنکور سراسری

 

 

این تصاویر مربوط به سال گذشته می باشد به محض فعال شدن لینک اعتراض به نتایج اولیه کنکور سراسری 1401، این مقاله بروز رسانی شده و لینک دریافت در این قسمت قرار داده می شود.

 

بیشتر بخوانید: دفترچه سوالات و پاسخنامه کنکور سراسری

 

 

زمان و نحوه اعتراض به نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۱

هر سال بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری، تعدادی از داوطلبان به دلایل مختلف نسبت به نتیجه آزمون خود معترض هستند، این گروه از داوطلبان در صورت ارائه دلایل قانع کننده، می توانند از طریق لینک " اعتراض به نتایج اولیه کنکور سراسری 1401"، درخواست " بررسی مجدد نمره آزمون " را ثبت و از طریق پورتال خود پاسخ کارشناسان سازمان سنجش را دریافت نمایند.

 

 

به محض مشخص شدن زمان اعتراض به نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۱ اطلاع رسانی لازم از طریق این مقاله صورت می گیرد.

 

در جدول زیر دلایل قانع کننده جهت اعتراض به نتایج اولیه کنکور سراسری ارائه شده تا چنانچه داوطلبی بعد از مشاهده نتیجه کنکور خود با هر یک از این موارد مواجه شد، بتواند اعتراض خود را اعلام کند.

 

دلایل قانع کننده برای اعتراض به نتایج اولیه کنکور 
اشتباه در محاسبه درصد هر درس با توجه به پاسخبرگ پاسخبرگ امتحانی هر داوطلب چند روز بعد از اعلام نتایج کنکور منتشر می شود، داوطلبان می توانند با مقایسه تصویر پاسخبرگ خود و پاسخنامه کلیدی کنکور، درصدهای خود در هر درس را محاسبه کرده و با درصدهایی که در کارنامه نشان داده شده مقایسه کنند. چنانچه اشتباهی در نحوه محاسبه درصد صورت گرفته باشد، می توانند نسبت به ثبت اعتراض اقدام کنند.
اشتباه در قرارگیری تصویر پاسخبرگبعد از انتشار پاسخبرگ کنکور آن را با پاسخبرگ خود (که قاعدتا باید اطلاعات شخصی شما روی آن درج شده باشد) مطابقت دهید.
اشتباه در اطلاعات سهمیه کنکوراین اتفاق عمدتا برای افرادی رخ می دهد که سهمیه ای غیر از مناطق (مثل ایثارگران) دارند و بعد از اعلام نتایج کنکور متوجه می شوند که سهمیه شان به درستی درج نشده است.

 

راهنمای نحوه اعتراض به نتایج اولیه و درخواست بررسی مجدد نمره در کنکور سراسری ۱۴۰۱


1. داوطلبان برای ثبت اعتراض خود نسبت به نتایج اولیه کنکور سراسری 1401، باید وارد سیستم پاسخگویی سنجش شده و نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نمایند.

 

اعتراض به نتایج اولیه کنکور سراسری 1401

 

2. در این مرحله از منوی سمت راست گزینه درخواست جدید را انتخاب کرده و نام آمون را سراسری، سال را ۱۴۰۱ انتخاب کرده و در نهایت روی کلمه جستجو کلیک کنید.

 

سایت اعتراض به نتایج اولیه کنکور


3. در این بخش گزینه ای تحت عنوان بررسی مجدد نمره قرار گرفته که شما با کلیک بر روی آن می توانید وارد مراحل بعدی ثبت اعتراض خود شوید.

 

سایت اعتراض به نتایج اولیه کنکور سراسری

 

4. در این بخش در صورت درست بودن اطلاعات فردی، شماره پرونده و داوطلبی خود را وارد و بر روی جست و جو کلیک کنید.

 

اعتراض به نتایج اولیه کنکور2

 

 

این تصاویر مربوط به سال گذشته می باشد به محض فعال شدن لینک اعتراض به نتایج اولیه کنکور سراسری 1401، این مقاله بروز رسانی شده و لینک دریافت در این قسمت قرار داده می شود.

 

داوطلبان می توانند با مطالعه مقاله زیر از زمان دقیق، تمامی مراحل انتخاب رشته کنکور سراسری و نحوه انتخاب رشته در این آزمون سراسری اطلاعات زیادی کسب کرده و اقدامات لازم را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور سراسری

 

 

 

 

 

زمان و نحوه اعتراض به نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۱

سازمان سنجش هر سال همزمان با انتشار نتایج نهایی کنکور به منظور ضایع نشدن حق داوطلبان، امکان اعتراض به نتایج نهایی کنکور را قائل شده است. چنانچه داوطلبی به هر دلیلی از نتیجه خود راضی نیست یا بر اساس پیش بینی خود در رشته محل بهتری می توانسته قبول شود، بتواند از طریق ثبت اعتراض به نتایج کنکور سراسری در سایت سازمان سنجش، اعتراض خود را اعلام کند.

 

این گروه از داوطلبان می توانند از طریق ارسال درخواست به سازمان سنجش، اعتراض به نتایج کنکور سراسری را ثبت کنند. این شکایت می تواند شامل یکی از دو مورد زیر باشد:

  1. اعتراض به قبول نشدن در رشته محل های انتخابی
  2. اعتراض به قبول نشدن در رشته محل های بالاتر

 

 

زمان اعتراض به نتایج نهایی کنکور سراسری 1401، به محض مشخص شدن در این مقاله اطلاع رسانی می شود.

 

راهنمای تصویری نحوه اعتراض به نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۱

 

1. پس از وارد شدن در سایت سنجش و ورود به سیستم پاسخگویی سازمان سنجش، روی گزینه درخواست جدید از منوی سمت راست کلیک کنید و مطابق تصویر زیر نوع آزمون را سراسری و سال تحصیلی 1401 را انتخاب کرده و سپس بر روی گزینه اعتراض به نتیجه قبولی کلیک کنید.

 

اعتراض به نتایج نهایی کنکور

 

2. در این صفحه اطلاعات شما به نمایش در می آید در صورت تایید اطلاعات، شماره داوطلبی و شماره پرونده خود را وارد نمایید و در نهایت بر روی کلید جستجو کلیک نمایید.

 

نحوه اعتراض به نتایج کنکور

 

3. در این بخش دو گزینه انتخابی برای شما قرار داده شده است و شما با توجه به نوع اعتراضی که دارید، می توانید کلید مورد نظر را انتخاب نمایید.

 

نتایج نهایی و اعتراض به آن

 

 

این تصاویر مربوط به سال گذشته می باشد به محض فعال شدن لینک اعتراض به نتایج نهایی کنکور سراسری، این مقاله بروز رسانی شده و لینک دریافت در این قسمت قرار داده می شود.

 

افرادی که بعد از اعلام نتایج نهایی متوجه شدند در هیچ یک از انتخاب رشته هایشان پذیرفته نشدن می توانند در صورت برگزاری تکمیل ظرفیت کنکور سراسری در این مرحله از پذیرش دانشگاه ها شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: تکمیل ظرفیت کنکور 1401

 

 

 

 

کارنامه سبز و تغییر رشته محل قبولی به دلیل اشتباه در انتخاب رشته ۱۴۰۱

بعد از انتشار کارنامه نهایی کنکور 1401، داوطلبان می توانند با توجه به مواردی که سازمان سنجش در اختیار متقاضیان قرار داده، خواسته خود را مطرح و پیگیری کنند که این موارد به قرار زیر است:

  1. تقاضای بررسی اولویت بعدی
  2. تغییر دوره
  3. به حد نصاب نرسیدن ظرفیت دانشگاه قبولی
  4. لغو محرومیت از روزانه کنکور سال بعد

 

بنابراین اگر داوطلبی بر اساس کارنامه سبز کنکور سراسری 1401، کد رشته محلی را مد نظر دارد که در اولویت های پایین تر از قبولی نهایی است، می توانند بعد از بررسی وضعیت قبولی در آن رشته محل، وارد سایت سازمان سنجش شده و از طریق سیستم ارسال درخواست سازمان سنجش، درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کنکور سراسری را به این سازمان ارسال کنند و پیگیر جواب سنجش باشند.

 

 

به محض آغاز فرایند اعتراض به کارنامه سبز کنکور سراسری 1401، راهنمای تصویری نحوه ثبت این اعتراض و همچنین لینک مستقیم جهت ورود به سامانه قرار داده خواهد شد.

 

داوطلبانی هم که در یکی از کد رشته محل های دوره روزانه پذیرفته شدند و قصد ثبت نام و تحصیل در آن رشته محل را ندارند، می توانند از طریق درخواست اشتباه در انتخاب رشته به این سازمان، لغو محرومیت و مجوز انتخاب رشته روزانه کنکور سراسری سال آینده را خواستار شوند. همچنین می توانند با توجه به شرایط موجود درخواست های تغییر دوره قبولی، به حد نصاب نرسیدن محل قبولی را هم با سازمان سنجش در میان بگذارند.

در ادامه بخوانید: اشتباه در انتخاب رشته کنکور سراسری 1401

 

در صورت داشتن هر گونه سوال یا ابهامی در خصوص اعتراض به اعلام نتایج کنکور 1401 و یا قصد اعتراض به نتایج دانشگاه آزاد 1401 می توانید از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا از کارشناسان مجرب این مرکز مشاوره تحصیلی کمک گرفته و حتی اعتراض خود را از این طریق ثبت نمایید. با عضویت در کانال تلگرام و اینستاگرام کنکور سراسری هیوا از تمامی اخبار و اطلاعیه های مربوط به کنکور ۱۴۰۱ مطلع شوید.



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ پس از برگزاری کنکور سراسری، به چه مواردی می توان اعتراض کرد؟

✔️ سازمان سنجش در این زمان امکان اعتراض به کلید سوالات را فراهم ساخته است که در این مقاله راهنمای تصویری نحوه اعتراض به کلید سوالات آزمون ارائه شده است.



 

2- ✔️ پس از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری، اعتراض به چه مواردی امکان پذیر می باشد؟  

✔️ سازمان سنجش در این زمان امکان اعتراض به قبول نشدن در رشته محل های انتخابی را برای داوطلب فراهم ساخته است که در این مقاله راهنمای تصویری نحوه اعتراض به نتایج نهایی ارائه شده است.



 

3- ✔️ داوطلبان می توانند نسبت به محاسبه درصد دروس مندرج در کارنامه اولیه اعتراض داشته باشند؟

✔️ چنانچه اشتباهی در نحوه محاسبه درصد صورت گرفته باشد، داوطلبان می توانند تقاضای بررسی مجدد نمره را از سازمان سنجش داشته باشند که در این مقاله راهنمای تصویری نحوه ثبت درخواست ارائه شده است.

منبع : اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۱

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/qgoy
نظرتان را بنویسید