اعتراض به نتایج آزمون سراسری

اعتراض به نتایج آزمون سراسری
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

پس از انتشار کلید سوالات، بررسی پاسخنامه و فرم انتخاب رشته، نتایج نهایی این آزمون از طریق سایت sanjesh.org منتشر می شود. به دنبال هر مرحله از کنکور سراسری 1401 لینک اعتراض به نتایج و یا جواب کنکور سراسری ۱۴۰۱ و ثبت درخواست در بخش سیستم پاسخگویی سنجش فعال می گردد.

 

 

جواب کنکور سراسری در دو مرحله نتایج اولیه و نتایج نهایی از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org منتشر می شود. پس از هر مرحله از اعلام نتایج دسته ای از داوطلبان نسبت به جواب خود معترض هستند. این افراد می توانند اعتراض خود را نسبت به هر یک از بندهای مندرج در کارنامه آزمون پس از مشاهده نتیجه هر مرحله، از طریق سیستم پاسخگویی سایت سنجش ثبت کرده تا سازمان سنجش درخواستشان را بررسی نماید.

ممکن است داوطلبان پس از مشاهده نتایج اولیه کنکور سراسری درباره موارد مختلفی از جمله درصد دروس، رتبه، سوابق تحصیلی و همچنین پس از مشاهده نتایج نهایی این ازمون در مورد جزئیاتی مانند رشته و دانشگاه محل قبولی متن اعتراض داشته و خواستار بررسی مجدد کارنامه خود از سازمان سنجش باشند. به دلیل عدم آگاهی کافی بسیاری از داوطلبان کنکور از جزئیات اعتراض به کنکور سراسری 1401 در ادامه این مقاله توضیحات جامعی پیرامون زمان و نحوه اعتراض به نتایج اولیه و نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۱ در اختیار داوطلبان قرار دادیم.

 

زمان و نحوه اعتراض به کلید سوالات کنکور سراسری 1401

سازمان سنجش هر سال پس از برگزاری کنکور سراسری، دفترچه سوالات و کلید مربوط به تمامی گروه های آزمایشی (ریاضی، ریاضی، انسانی، زبان و هنر) را منتشر کرده و در اختیار داوطلبان این ازمون قرار می دهد. بررسی دفترچه سوالات و کلید سوالات کنکور ۱۴۰۱ به متقاضیان این امکان را می دهد تا پاسخ های خود را بررسی و چنانچه اشتباهی در کلید سوالات مشاهده نمودند، اعتراض خود را به سازمان سنجش اعلام نمایند.

 

داوطلبان کنکور 1401 بعد از انتشار سوالات این آزمون در صورتی که به پاسخ سوالی اعتراض داشتند، می توانند وارد سیستم ارسال درخواست سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org شده و پس از عضویت در این سایت، اعتراض خود را نسبت به کلید سوالات کنکور ثبت کنند. سازمان سنجش پس از بررسی درخواست اعتراض داوطلبان، کلید نهایی سوالات کنکور سراسری را منتشر و بر اساس این کلید، پاسخبرگ داوطلبان هر گروه آزمایشی را تصحیح می کند. معمولا چند روز بعد از زمان برگزاری کنکور سراسری داوطلبان می توانند وارد سایت سنجش شده و اعتراض خود را نسبت به کلید سوالات ثبت کنند.

 

 

اعتراض به کلید سوالات کنکور سراسری ۱۴۰۱، به محض مشخص شدن در این مقاله اطلاع رسانی می شود.

 

 

مراحل اعتراض به کلید سوالات کنکور سراسری 1401​

 

 

مراجعه به سایت سنجش به آدرس sanjesh.org و انتخاب گزینه سیستم پاسخگویی از منوی سمت چپ

عضویت در سایت و ورود به سیستم پاسخگویی با ایمیل و رمز عبور درخواستی و انتخاب گزینه جدید

انتخاب آزمون سراسری ، سال تحصیلی ۱۴۰۱ و کلیک روی گزینه اعتراض به کلید سوالات آزمون

 

راهنمای تصویری نحوه اعتراض به کلید سوالات کنکور سراسری ۱۴۰۱

 

1. به منظور ثبت اعتراض به کلید سوالات کنکور سراسری 1401، می بایست ابتدا به سایت سازمان سنجش به نشانی snjesh.org مراجعه کرده و از منوی بالا سمت چپ، روی گزینه ورود به سیستم پاسخگویی کلیک کنید.

 

سایت اعتراض نمونه سوالات سراسری

 

داوطلبان جهت استفاده از سیستم پاسخگویی سازمان سنجش، ملزم به ثبت نام و عضویت در این سایت می باشند . برای اطلاع از نحوه عضویت و ثبت درخواست در سایت سازمان سنجش مطالعه مقاله زیر پیشنهاد می شود.

بیشتر بخوانید: نحوه ثبت درخواست در سایت سازمان سنجش

2. در این بخش مطابق تصویر، نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نموده تا به صفحه ثبت درخواست هدایت شوید.


 

سایت اعتراض سراسری

 

3. بعد از ورود به صفحه ثبت درخواست از منوی سمت راست مطابق تصویر روی گزینه ثبت درخواست جدید کلیک کنید.


 

سایت اعتراض به نمونه سوالات سراسری


4. نوع آزمون سراسری و سال ۱۴۰۱ را انتخاب کرده و سپس از میان گزینه های نمایش داده شده، اعتراض به کلید سوالات آزمون را انتخاب نموده و در نهایت اقدام به ثبت متن اعتراض خود کنید.

 

اعتراض به نمونه سوالات کنکور سراسری

 

 

این تصاویر مربوط به سال گذشته می باشد به محض فعال شدن لینک اعتراض به کلید سوالات کنکور سراسری، این مقاله بروز رسانی شده و لینک دریافت در این قسمت قرار داده می شود.

 

بیشتر بخوانید: دفترچه سوالات و پاسخنامه کنکور سراسری

 

 

زمان و نحوه اعتراض به نتایج اولیه کنکور سراسری و درخواست بررسی مجدد نمره آزمون سراسری 1401

بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری، آن دسته از داوطلبانی که نسبت به کارنامه اولیه خود متن اعتراض دارند، به منظور ثبت اعتراض به رتبه و نمره این آزمون می بایست به صورت اینترنتی و از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org اقدام کنند.

 

به این منظور سازمان سنجش، زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری در سیستم پاسخگویی خود گزینه ای تحت عنوان تقاضای بررسی مجدد نمره به بخش موضوعات درخواست داوطلبان اضافه می کند که متقاضیان در صورت مواجه با مشکلات ذکر شده در جدول زیر می توانند اعتراضات خود را از این طریق ثبت و پیگیری نمایند. داوطلبان در صورت مشاهده هر یک از موارد زیر در کارنامه اولیه کنکور سراسری خود می توانند نسبت به ثبت اعتراض به نتایج اولیه کنکور سراسری 1401 اقدام نمایند.

 

موارد قابل قبول جهت اعتراض به نتایج کنکور سراسری
1مشکلات مربوط به اعمال سوابق تحصیلی
2مشکلات مربوط به اعمال سهمیه رزمندگان و ایثارگری
3جابجا شدن تصویر پاسخ برگ داوطلبان
4مسائل مربوط به نظام وظیفه داوطلبان آقا
5سایر موارد

 

 

اعتراض به نتایج اولیه کنکور سراسری 1401، به محض مشخص شدن در این مقاله اطلاع رسانی می شود.

 

راهنمای تصویری نحوه اعتراض به نتایج اولیه کنکور سراسری و درخواست بررسی مجدد نمره آزمون سراسری ۱۴۰۱

 

1. داوطلبان به منظور ثبت اعتراض به نتایج اولیه کنکور 1401، میبایست به سایت سنجش مراجعه کرده و از منوی سمت چپ، روی گزینه ورود به سیستم پاسخگویی سنجش کلیک کنند و با استفاده از نام کاربردی و رمز عبور خود وارد صفحه ثبت درخواست شوند.

 

سایت اعتراض به کنکور

 

2. به منظور استفاده از این سیستم ملزم به ثبت نام و عضویت در سایت می باشید. برای اطلاع از نحوه عضویت و ثبت درخواست در سایت سازمان سنجش مقاله نحوه ثبت درخواست درسایت سازمان سنجش مطالعه کنید.

 

سایت سازمان سنجش


3. پس از عضویت در سایت سنجش، نام کاربری (ایمیل) و رمز عبور خود را وارد نمایید تا به صفحه ثبت درخواست هدایت شوید.

 

سایت سازمان سنجش اعتراض

 

3. بعد از ورود به صفحه ثبت درخواست، مطابق تصویر روی گزینه ثبت درخواست جدید کلیک کنید.


 


 

 

4. آزمون را سراسری و سال را 1401 انتخاب کرده، سپس از میان گزینه های موجود تقاضای بررسی مجدد نمره را انتخاب نمایید و در نهایت اقدام به ثبت متن اعتراض خود کنید.

 

سایت ثبت متن اعتراض

 

5. در این بخش در صورت درست بودن اطلاعات فردی، شماره پرونده و داوطلبی آزمون خود را وارد و بر روی جست و جو کلیک کنید.

 

سایت ثبت اعتراض

 

 

این تصاویر مربوط به سال گذشته می باشد به محض فعال شدن لینک اعتراض به نتایج اولیه کنکور، این مقاله بروز رسانی شده و لینک دریافت در این قسمت قرار داده می شود.

 

مقاله زیر می تواند راهنمای شما در راستای داشتن انتخاب رشته ای جامع و اصولی باشد.

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری

 

 

 

 

 

زمان و نحوه اعتراض به نتایج نهایی کنکور سراسری 1401

سازمان سنجش هر سال، پس از اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری برای آن دسته از شرکت‌ کنندگان کنکور سراسری که نسبت به صحت نتیجه آزمون خود اطمینان ندارند یا در کارنامه خود با عدم قبولی مواجه شدند و یا بر اساس پیش بینی خود ممکن است در رشته محل بهتری قبول شوند، حق اعتراض به نتایج نهایی کنکور و بررسی مجدد انتخاب رشته را قائل می شود.

 

 

اعتراض به نتایج نهایی کنکور سراسری 1401 به محض مشخص شدن در این مقاله اطلاع رسانی می شود.

 

داوطلبان به منظور ثبت اعتراض به نتایج نهایی کنکور سراسری می بایست در زمان مقرر به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه کرده و از منوی سمت چپ سیستم پاسخگویی را انتخاب کرده و اعتراض خود را وارد نمایند.

 

مراحل اعتراض به نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۱

 

  1. ورود به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org
  2. انتخاب گزینه سیستم پاسخگویی از منوی سمت چپ
  3. عضویت در سایت
  4. وارد کردن اطلاعات خواسته شده
  5. انتخاب گزینه اعتراض به نتایج نهایی کنکور
  6. وارد کردن شماره داوطلبی و شماره پرونده
  7. انتخاب گزینه مورد نظر و ثبت اعتراض

راهنمای تصویری نحوه اعتراض به نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۱

 

1. ورود به سایت سنجش به آدرس sanjesh.org و کلیک روی لینک سیستم پاسخگویی از منوی سمت چپ

 

سایت اعتراض نتایج نهایی

 

2. انتخاب گزینه عضویت در سایت مطابق تصویر و وارد کردن اطلاعات خواسته شده، پس از اتمام مراحل عضویت به منوی قبلی بازگشته و روی گزینه ورود به سیستم کلیک کنید.

 

سایت نتایج نهایی

 

3. وارد کردن پست الکترونیک (ایمیل) و رمز عبور همانند تصویر قرار داده شده در این قسمت

 

سایت نتایج نهایی کنکور

 

3. کلیک روی گزینه درخواست جدید از منوی سمت راست، مطابق تصویر زیر نوع آزمون را سراسری و سال تحصیلی 1401 را انتخاب کرده و سپس بر روی گزینه اعتراض به نتیجه قبولی کلیک کنید.

 

سایت اعتراض نتایج نهایی سراسری

 

4. در این صفحه اطلاعات فردی و شناسنامه ای شما نمایش داده شده است، پس از تایید اطلاعات، شماره پرونده و شماره داوطلبی کنکور سراسری خود را وارد نمایید.

 

سایت اعتراض سراسری

 

5. در این بخش باید نوع اعتراض خود همانند شکل زیر مشخص کرده و بر روی آیکون مورد نظر کلیک کنید.

 

سایت نتایج نهایی

 

 

این تصاویر مربوط به سال گذشته می باشد به محض فعال شدن لینک اعتراض به نتایج نهایی کنکور سراسری، این مقاله بروز رسانی شده و لینک دریافت در این قسمت قرار داده می شود.

 

هر سال با دسته ای از داوطلبان روبرو هستیم که پس از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری و انتشار کارنامه سبز کنکور سراسری اعتراضی به نتایج اعلام شده ندارند اما به دلیل اشتباه در انتخاب رشته کنکور سراسری، تقاضای بررسی انتخاب رشته اشتباه و درخواست رفع محرومیت از کنکور 1401 و یا تغییر رشته با کارنامه سبز را دارند، که مطالعه مقاله زیر کمک شایانی به این دسته از داوطلبان می کند .

بیشتر بخوانید: اشتباه در انتخاب رشته کنکور سراسری

 

 

 

 

آیا اعتراض به نتایج کنکور تاثیری دارد؟

همانطور که پیش تر اشاره شد، بعد از هر مرحله کنکور سراسری، انتشار سوالات، نتایج اولیه و نتایج انتخاب رشته کنکور، سازمان سنجش به عنوان مجری برگزار کننده این آزمون امکان اعتراض را برای داوطلبان از طریق سیستم پاسخگویی سنجش فراهم نموده است. داوطلبانی که در هر یک از مراحل گفته شده اعتراضی نسبت به این آزمون دارند می توانند وارد سایت سنجش شده و متن اعتراض خود را وارد نمایند.

 

یکی از سوالاتی که در این خصوص ذهن داوطلبان را به خود مشغول کرده این است که آیا اعتراض به نتایج کنکور تاثیری دارد؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم در صورتی سازمان سنجش به این اعتراضات ترتیب اثر می دهد که فرد معترض برای اعتراض خود دلیل محکم و قاطعی داشته باشد.

 

به طور مثال اگر فردی هنگام اعتراض به کلید سوالات در سوالی اشتباهی مشاهده کرد، می تواند در زمان در نظر گرفته شده برای ثبت درخواست اعتراض اقدام نماید. اگر داوطلبی پس از زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری اعتراضی نسبت به محاسبه درصد یا کارنامه اولیه داشته باشد، می تواند درخواست خود را ثبت کند. در این صورت سازمان سنجش کارنامه داوطلب مذکور را بررسی کرده و اگر اشتباهی رخ داده باشد، آن را تصحیح می کند. در خصوص نتایج نهایی نیز اگر داوطلبی به دلایلی مثل اشتباه در انتخاب رشته قصد تغییر رشته را داشته باشد، در صورت فراهم بودن شرایط می تواند از امکان جابه جایی رشته و یا سایر امکانات از قبل تعیین شده به شرط ارائه دلایل محکم، قاطع و درست اقدام نماید.

در ادامه بخوانید: سیستم پاسخگویی سازمان سنجش

 

در صورت داشتن هر گونه سوال یا ابهامی در خصوص اعتراض به اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۱ می توانید از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا از کارشناسان مجرب این مرکز مشاوره تحصیلی کمک گرفته و حتی اعتراض خود را از این طریق ثبت نمایید. با عضویت در کانال تلگرام و اینستاگرام کنکور سراسری هیوا از تمامی اخبار و اطلاعیه های مربوط به کنکور 1401 مطلع شوید.



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ آیا امکان اعتراض به نتایج نهایی کنکور سراسری برای تمامی داوطلبان کنکور سراسری وجود دارد؟

✔️ بله، این امکان برای تمامی داوطلبان وجود دارد البته در این مقاله نحوه اعتراض به صورت کامل شرح داده شده است. 



 

2- ✔️ آیا داوطلبان زمان انتشار کارنامه سبز کنکور سراسری می توانند نسبت به بررسی اولویت بعدی اقدام نمایند؟

✔️ بله، همانطور که در این مقاله بطور کامل توضیح داده شده است، زمان انتشار کارنامه سبز کنکور سراسری لینک درخواست بررسی اولویت بعدی در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش فعال می شود.

 

3- ✔️ داوطلبانی که بر اساس کارنامه سبز کنکور در اولویت بعدی خود پذیرفته شدند، ورودی مهر محسوب می شوند یا بهمن ماه؟

✔️ این دسته از داوطلبان معمولا ورودی بهمن ماه می باشند البته توضیحات تکمیلی در این مقاله ارائه شده است.

منبع : اعتراض به نتایج آزمون سراسری

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/p4ny
نظرتان را بنویسید