اعلام نتایج آزمون تافل

اعلام نتایج آزمون تافل
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

نتایج نهایی آزمون مدرک زبان تافل هر ساله مدتی پس از برگزاری این آزمون اعلام می شود. معمولا کارنامه نتیجه آزمون زبان TOEFL حدود 6 الی 10 روز بعد از برگزاری این آزمون منتشر می شود. موسسه ETS به عنوان مجری نام نویسی و برگزاری این آزمون وظیفه اعلام نتیجه آزمون تافل 1400 را بر عهده دارد.

 

 

در صورت آشنایی با دوره‌ های آموزشی زبان انگلیسی، به طور قطع با چیستی آزمون تافل و کاربردهای این مدرک برای پذیرش در دانشگاه های خارج از ایران و یا مهاجرت آشنایی دارید. این آزمون مرحله آخری است که برای تکمیل دوره و کسب تخصص در حوزه زبان انگلیسی باید پشت سر گذاشته شود.

مدرک تخصصی تافل اخذ شده پس از اعلام نتایج آزمون TOEFL سال ۱۴۰۰، حداکثر به مدت 2 سال اعتبار دارد. شما می‌ توانید از این مدرک برای اخذ پذیرش دانشگاه‌ ها در کشورهای مختلف و همچنین اقامت این کشورها بهره ببرید و یا برای استخدام در برخی مشاغل استفاده کنید.

با توجه به اهمیت اطلاع به موقع داوطلبان از نتایج آزمون تافل 1400 در ادامه این مقاله جزئیات زمان و نحوه اعلام نتایج آزمون تافل ۱۴۰۰ را به همراه مراحل بعد از اعلام نتایج آزمون TOEFL سال جاری ارائه داده ایم.

 

زمان اعلام نتایج آزمون تافل 1400

مورد مهمی که باید به آن اشاره کنیم جزئیات مرتبط با اعلام نتایج آزمون TOEFL می‌ باشد. به طور کلی نتایج آزمون تافل در هر سال، حداکثر 10 روز پس از زمان برگزاری آزمون تافل اعلام خواهد شد. داوطلبان می‌ توانند اخبار مرتبط با اعلام نتایج آزمون تافل را از طریق ایمیل ارسال شده از جانب سازمان ETS دنبال کنند.

 

 می‌ دانید که مجری اصلی برگزاری این آزمون نیز همین سازمان بوده و از این رو به روزترین اخبار در رابطه با نتایج آزمون، از طرف همین سازمان منتشر می‌ شود و در دسترس شما قرار می‌ گیرد. بعد از مشخص شدن زمان اعلام نتایج این آزمون، داوطلبان می‌ توانند کارنامه خود را به شکل یک فایل پی دی اف از سایت اصلی اعلام نتایج تافل دریافت کنند.

 

زمان اعلام نتایج آزمون تافل 1400

 

با توجه به عدم انتشار جزئیات زمانبندی برگزاری آزمون تافل سال جاری، هنوز زمان اعلام نتایج آزمون تافل سال ۱۴۰۰ نیز مشخص نشده است اما همانطور که پیش از این نیز اشاره شده، نتایج آزمون TOEFL امسال هم احتمالا 6 الی 10 روز بعد از برگزاری این آزمون اعلام می شود.

 

 

زمان اعلام نتایج آزمون تافل 1400 هنوز مشخص نشده است.

 

به محض انتشار زمانبندی اعلام نتایج آزمون تافل سال ۱۴۰۰ علاوه بر این مقاله در کانال تلگرام آزمون های زبان خارجی هیوا نیز اطلاع رسانی خواهد شد. همچنین داوطلبانی علاقمند به شرکت در آزمون GMAT هستند، می توانند با مطالعه مقاله زیر از جزئیات این آزمون مطلع شوند.

حتما بخوانید: آزمون GMAT

 

 

نحوه اعلام نتایج آزمون تافل 1400

نحوه مشاهده نتایج TOEFL سال ۱۴۰۰، موضوع مهم دیگری است که لازم است تحت بررسی قرار گیرد. همانطور که گفته شد مجری اصلی برگزار کننده آزمون تافل، سازمان جهانی ETS می‌ باشد و هر یک از داوطلبان برای ثبت نام و شرکت در این آزمون، باید از طریق سامانه آنلاین این سازمان به آدرس ets.org اقدام کنند.

 

پس از اعلام نتایج آزمون TOEFL، هر یک از داوطلبان می‌ توانند به همین سامانه مراجعه کرده و نتایج امتحان خود را مشاهده کرده و برای دریافت کارنامه خود اقدام کنند. پس از ارسال ایمیلی در رابطه با اعلام نتایج آزمون TOEFL توسط سازمان ETS، هر یک از داوطلبان می‌ توانند به حساب کاربری خود در سامانه آنلاین این سازمان به نشانی ets.org مراجعه کنند.

 

در نهایت داوطلبان با ورود به این سامانه می توانند در جریان نتیجه آزمون خود قرار گیرند. امکان اخذ PDF مربوط به نتیجه آزمون تافل سال 1400 برای شرکت کنندگان در بعضی از کشورها وجود دارد که ایران در زمره‌ این کشورها قرار دارد. در ادامه مقاله راهنمای مشاهده نتایج تافل را ارائه داده ایم.

 

برای مشاهده نتایج آزمون خود در ابتدا لازم است به حساب کاربری خود در سایت ETS مراجعه کنید و با وارد کردن اطلاعاتی مثل نام کاربری و رمز عبور، وارد حساب خود شوید.

 

در گام بعد باید به بخش اطلاعات پذیرندگان گزارش بروید. برای این کار باید گزینه order score reports را در حساب خود انتخاب کنید.

 

پس از آن باید برای انتخاب سرویس‌ های تافل اقدام کنید. برای این کار باید گزینه TOEFL Services را انتخاب کنید.

 

در گام بعدی باید سرویس مورد نظر خود برای اعلام نتایج آزمون را انتخاب کنید. در صورتی که قصد دارید نتیجه آزمون خود را برای دانشگاه خاصی ارسال کنید، باید گزینه send additional score report(s) to Institutions را انتخاب کنید. اما در صورتی که می‌ خواهید کارنامه خود را دریافت کنید، باید گزینه send Additional Paper Score Report to me را انتخاب کنید.

 

در گام بعدی باید در قسمت Test Dates، آزمون مورد نظر خود را انتخاب کرده و به این ترتیب از نتیجه آن آگاهی پیدا کنید.

 

نحوه اعلام نتایج آزمون تافل 1400

 

پس از دریافت نتیجه آزمون خود، می‌ توانید جهت ارسال آن به دانشگاه مورد نظر خود که قصد دارید از آن پذیرش بگیرید ارسال کنید. همانطور که پیش‌ تر گفتیم، با استفاده از مدرک تافل شرایط لازم برای دریافت ویزا و اقامت بعضی از کشورها را پیدا خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: ثبت نام کانون زبان ایران

 

 

 

 

 

مراحل بعد از اعلام نتایج آزمون تافل 1400

مورد مهم دیگری که پس از اعلام نتایج آزمون TOEFL سال ۱۴۰۰ و سایر آزمون های زبان مانند آزمون IELTS باید در نظر داشته باشید، این است که از اقدامات لازم پس از کسب نمره قبولی و موفقیت در آزمون تافل سال جاری اطلاعات کافی و دقیق داشته باشید.

 

پیش از این نیز به این موضوع اشاره شده که مدرک تافل به مدت 2 سال اعتبار دارد و در صورت نیاز می‌ توانید در این مدت تعیین شده برای اخذ پذیرش دانشگاه‌ های خارج از کشور و مراکز آموزشی معتبر در کشورهای مختلف جهان از آن بهره ببرید.

 

اگر تمایل دارید تا نتیجه آزمون خود را برای این مراکز آموزشی یا دانشگاه ها ارسال کنید، پیش از این که تاریخ برگزاری آزمون فرا برسد، می‌ توانید به حساب کاربری خود در سامانه آنلاین ets.org مراجعه کنید و نام دانشگاه‌ های مورد نظر خود که تمایل دارید از نمره شما آگاهی پیدا کنند را ثبت نمایید.

 

بعد از اعلام نتایج آزمون TOEFL در این سامانه و پس از گذشت حداکثر سه روز هر یک از داوطلبان می‌ توانند کارنامه نهایی خود را به شکل یک فایل pdf دریافت کنند. در صورتی که نمره قبولی را کسب نکرده و رد شوید، می‌ توانید برای بازنگری آزمون خود درخواست دهید.

 

مراحل بعد از اعلام نتایج آزمون تافل 1400

 

با ورود به پنل کاربری خود در سامانه TOEFL Scoring Services، می‌ توانید برای بازنگری آزمون خود درخواست دهید. البته برای ثبت درخواست بازنگری لازم است هزینه‌ ای مشخص را بپردازید. داوطلبان علاقه مند به شرکت در آزمون تولیمو نیز می توانند با مطالعه مقاله زیر از جزئیات زمان و نحوه ثبت نام این آزمون مطلع شوند.

در ادامه بخوانید: آزمون TOLIMO

 

 

 

 

اگر پس از مطالعه مقاله اعلام نتایج آزمون تافل سال 1400 سوالی در خصوص زمان و نحوه انتشار جواب این آزمون دارید، می توانید از طریق تماس تلفنی با کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا پاسخ سوالات و ابهامات خود را از ایشان دریافت کنید.



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ نتایج آزمون تافل چه زمانی اعلام می شود؟

✔️ نتایج آزمون تافل معمولا 6 الی 10 روز بعد از برگزاری این آزمون اعلام می شود که به محض مشخص شدن تاریخ دقیق اعلام نتایج این آزمون در این مقاله نیز اطلاع رسانی می شود.



 

2- ✔️ نتایج آزمون تافل از چه طریقی اعلام می شود؟

✔️ نتایج آزمون تافل بصورت اینترنتی اعلام می شود که مراحل و نحوه مشاهده کارنامه آزمون تافل در این مقاله توضیح داده شده است.



 

3- ✔️ آیا امکان اعتراض به نتایج آزمون تافل وجود دارد؟

✔️ بله. همانطور که در این مقاله نیز اشاره شده است، داوطلبان پس از اعلام شدن نتایج آزمون تافل می توانند درخواست بررسی مجدد نمرات و نتایج این آزمون را ثبت کنند.

منبع : اعلام نتایج آزمون تافل

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/6DoV
نظرتان را بنویسید