منابع آزمون YOS

منابع آزمون YOS
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

منابع آزمون YOS یکی از مهم ترین مقوله هایی است که داوطلبان متقاضی شرکت در این آزمون باید از آن اطلاع داشته باشند. متقاضیان شرکت در آزمون یوس و تحصیل در دانشگاه های ترکیه می بایست با تهیه بهترین منابع مربوط به دروس تعیین شده و مطالعه آن ها، برای شرکت و پذیرش در آزمون YOS اقدام کنند.

 

 

یکی از مقاصدی که علاقه مندان به تحصیل رشته های پزشکی و پیراپزشکی یا سایر گروه در خارج از کشور در نظر دارند کشور ترکیه است. کشور ترکیه در کنار هزینه های معقول و متناسب، کیفیت آموزشی و دانشگاه های خوب و مورد تایید بسیاری داشته و از این رو طرفداران زیادی دارد.

آزمون YOS ترکیه یکی از مراحلی است که علاقه مندان به تحصیل در دانشگاه های این کشور، لازم است تا در آن شرکت کرده و نمره مورد نیاز را کسب کنند. با واگذاری برگزاری آزمون یوس به دانشگاه ها، منابع این آزمون در هاله ای از ابهام فرو رفته و منابع سوالات بصورت جداگانه از سوی هر دانشگاه تعیین می شود.

به منظور تسهیل فرآیند آمادگی داوطلبان آزمون یوس دانشگاه های کشور ترکیه در سال جاری، در ادامه این مقاله جزئیات منابع آزمون YOS و بهترین منابع دروس آزمون یوس ترکیه را ارائه داده ایم.

 

منابع آزمون YOS

آزمون YOS یک نوع آزمون جامع و کلی برای سنجش عیار علمی دانشجویان خارجی متقاضی برای حضور در دانشگاه های ترکیه است. این آزمون تا سال 2010 به صورت متمرکز برگزار می شد، اما از سال 2012 هر دانشگاه بر اساس سطح علمی و بر اساس نیازی که دارد این آزمون را برگزار می کند.

 

توجه داشته باشید که داشتن حداقل نمره آزمون YOS برای ورود به دانشگاه های ترکیه لازم است. از این رو داشتن بهترین منابع YOS می تواند کمک بزرگی برای دریافت پذیرش دانشگاه های ترکیه محسوب شود. توجه داشته باشید که آزمون و منابع YOS تنها مختص به ترکیه است و در کشورهای دیگر اعتباری ندارد.

 

همانطور که بیان کردیم آزمون YOS یکی از مهمترین مراحلی است که هر دانشجوی خارجی متقاضی مهاجرت به ترکیه و تحصیل در آنجا و برای دریافت پذیرش از دانشگاه های ترکیه باید آن را بگذراند. افراد زیر 16 سال و کسانی که تابعیت ترکیه را دارند عملا نمی توانند در این آزمون شرکت کنند.

 

به طور کلی منابع آزمون YOS  کشور ترکیه را 3 گروه تشکیل می دهد. در کلام ساده تر آزمون YOS دارای سه بخش هوش، ریاضی و هندسه و زبان ترکی است. پس می توان انتظار داشت که منابع YOS معرفی شده توسط هر دانشگاه در حیطه همین سه بخش باشد.

 

مبهم ترین بخش آزمون YOS مربوط به آزمون هوش و شاید مشخص ترین بخش این آزمون نیز مربوط به ریاضی و هندسه است. البته بر اساس این که از سال 2012 آزمون YOS از حالت متمرکز خارج شده است و هر دانشگاه خودش این ازمون را برگزار می کند. بسته به خود دانشگاه سختی آزمون و منابع YOS می تواند متغیر باشد.

 

متقاضیان تحصیل در ترکیه باید دقت داشته باشند چیزی که مشخص است این است که بخش ریاضی آزمون YOS از مجموعه آموزش های دبیرستان است و اگر بخواهیم از نظر سختی سوالات ریاضی این آزمون صحبت کنیم می توانیم آن را با کنکور سراسری ایران به خصوص کنکور ریاضی مقایسه کنیم.

 

در مورد آزمون زبان ترکی نیز باید گفت که مسلما این آزمون ساده تر از ازمون های تافل و ... است و حداقل در آن بخش های خواندن و حرف زدن حذف شده است. اما با این حال کسانی که متقاضی دریافت پذیرش از دانشگاه های خوب ترکیه هستند باید در مجموع نمره خوبی از YOS دریافت کنند.

 

اما در منابع YOS self study مهمترین و مبهم ترین بخشی که وجود دارد مربوط به آزمون هوش است. تقریبا نمی توان به صورت مشخص در مورد این آزمون نظر داد. اما به هر حال سوالات و نمونه تست های بسیاری برای هوش وجود دارد که می توان از آن ها به عنوان منابع YOS استفاده کرد.

حتما بخوانید: منابع آزمون GMAT

 

 

منابع اینترنتی آزمون YOS

نکته مهمی که در مورد منابع YOS امروز وجود دارد این است که بسیاری از افراد متقاضی تحصیل پزشکی در ترکیه یا سایر رشته ها برای شرکت در این آزمون در خارج از ترکیه هستند و عملا دسترسی مستقیم به منابع لازم و حضوری ندارند. از طرف دیگر برای موفقیت در این آزمون عملا لازم است که افراد با آموزش دبیرستان های ترکیه آشنا باشند. از این رو بهترین منابع آزمون یوس ترکیه آن هایی است که به صورت اینترنتی و مستقیم در اختیار کاربران قرار دارد.

 

معمولا هر دانشگاه بر اساس نیاز و سطح علمی که دارد منبع مختلفی را به دانشجویان و متقاضیان خود اعلام می کند، این منابع YOS معمولا در سایت همین دانشگاه ها موجود است و شما می توانید به صورت آنلاین از این منابع استفاده کنید. اما سایت های داخلی و برخی از موسسات آموزشی در ایران نیز نمونه سوالات مختلفی را تحت عنوان منابع یوس self study در اختیار کاربران و متقاضیان مختلف قرار می دهد.

 

توجه داشته باشید که در مقاطع بالاتر یعنی فوق لیسانس و دکتری سطح سوالات YOS سخت تر و منابع آن نیز گسترده تر می شود. در این حالت می توان دروس دانشگاهی را نیز جزو منابع YOS به حساب آورد.

بیشتر بخوانید: ثبت نام بورسیه دولتی ترکیه

 

مشاوره منابع آزمون YOS

به طور کلی آزمون YOS یک آزمون کلی در کنار سایر آزمون هایی است که ممکن است دانشگاه های مورد تایید ترکیه از آن استفاده کند. در کلام ساده تر بر اساس قوانین ترکیه هر دانشگاهی موظف به برگزاری آزمون YOS بر اساس منابع مشخص است. اما این که هر دانشگاهی بر اساس سطح علمی خود به ازمون ها و نتایج دیگری نیز احتیاج داشته باشد بستگی به خود دانشگاه دارد.

 

شما برای این که بتوانید در دانشگاه های خوب ترکیه ادامه تحصیل دهید احتمالا باید نمره بالای 90 تا 95 در YOS را به دست بیاورید. این درصد بالا و این امتیاز بالا در ساده ترین آزمون ها هم می تواند کار سختی باشد. از این رو پیشنهاد ما این است که حتما منابع YOS را جدی بگیرید. بهترین منابع آزمون YOS self study همان هایی است که سایت دانشگاه ها برای مقاطع مختلف اعلام می کنند.

 

به این نکته نیز توجه داشته باشید که آزمون YOS معمولا سالانه یک بار توسط هر دانشگاه برگزار می شود. پس برای حضور در دانشگاه مورد نظر خود تنها سالانه یک بار فرصت آزمون دارید. سعی کنید از این فرصت به بهترین شکل استفاده کنید.

در ادامه بخوانید: شرایط تحصیل در ترکیه

 

 

 

 

اگر پس از مطالعه مقاله منابع آزمون YOS سوالی در خصوص نام نویسی یا شرکت در این آزمون دارید می توانید از طریق تماس تلفنی با کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا پاسخ سوالات و ابهامات خود را از ایشان دریافت کنید.



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ سوالات آزمون یوس از کدام دروس طرح می شود؟

✔️ همانطور که در این مقاله نیز اشاره شده است، سوالات آزمون یوس از دروس هوش، هندسه و ریاضی و زبان ترکی مطرح می شود.



 

2- ✔️ آیا سوالات آزمون YOS برای گرفتن پذیرش تمامی دانشگاه های ترکیه یکسان است؟

✔️ خیر. به دلیل لغو برگزاری متمرکز آزمون یوس و واگذاری آن به دانشگاه ها سوالات و سطح دشواری آزمون یوس دانشگاه های مختلف با هم متفاوت است.



 

3- ✔️ منابع آزمون YOS از چه طریقی مشخص می شود؟

✔️ همانطور که در این مقاله توضیح داده شده، منابع آزمون YOS از سوی هر دانشگاه برای مقاطع مختلف تعیین و اعلام می شود.

منبع : منابع آزمون YOS

برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/5BnK
نظرتان را بنویسید