همان طور که یک وبلاگ شخصی، نماینده شخصیت یک فرد به حساب میآید، وبلاگ یک کمپانی هم کاملا فرهنگ آن را نشان میدهد. پس لازم است که همواره به بهبود آن بپردازیم و رویکردی داشته باشیم که این کانال، برای کمپانی ما سوددهی مطلوبی داشتهباشد. در ادامه به 3 نکته میپردازیم که شما را در مسیر افزایش تعامل در یک وبلاگ و بازاریابی محتوا همراهی میکنند:
– استفاده از SlideShare:
اسلاید یکی از شیوههای ارائه محتوا است که معمولا برای سخنرانیها و ارائه یک پروپوزال از آن استفاده میشود. معمولا در اسلایدها محتوا به صورت مصور و نوشتاری در کنار هم قرار میگیرند. برقراری ارتباط با اسلایدها بسیار راحتتر است و به خاطر همین است که سرویسی به نام SlideShare بوجود آمده که این امکان را به کاربرانش میدهد تا راحت بتوانند اسلایدهای خود را به اشتراک بگذارند.
در حال حاضر خیلی از کسبوکارها هستند که از SlideShare برای اشتراکگذاری اسلایدها استفاده میکنند و خیلی از محتواهای خود را در قالب اسلاید به صورت embed، در وبلاگهای خود میآورند. این شیوه ارائه محتوا در بازاریابی محتوا ، بیشتر از یک محتوا در قالب نوشته روی مخاطب تاثیر میگذارد و با آوردن تصاویر مشخصا فرد راحتتر جذب میگردد.
– درست کردن GIF:
بر اساس چهارچوبهایی که برای تولید محتوای وبلاگ یک کمپانی تعریف میکنیم، شیوه ارائه محتواهای مصور میتوانند تغییر کنند. GIF یکی از انواع محتواهای مصور است که اخیرا مورد توجه وبلاگنویسها قرار گرفته و توانسته با ایجاد یک حس سرگرمکننده، افراد وبلاگخوان را بیشتر سرگرم کند.
جالب اینجاست که خیلی از وبلاگها که لحنی جدی دارند از GIFها نیز استفاده میکنند و نهایت سعی بر این است تا GIFهای آورده شده با محتوای منتشر شده در وبلاگشان ارتباط داشتهباشد.
– پادکستها:
مدت طولانیای است که پادکستها در وبلاگهای مختلفی ارایه میشود و خیلی از افرادی که میانه بهتری با محتوای شنیداری دارند، به شنیدن آنها روی آوردهاند. پادکستها مورد توجه افراد وبلاگخوان و علاقمند به رسانههای جدید هستند؛ زیرا در مدت زمان مناسبی، اطلاعات زیادی را به آنها ارائه میدهد و از سوی دیگر به خاطر اینکه با صوت سر و کار دارند، برقراری ارتباط به آسانی صورت میگیرد.
پادکستها خود انواعی دارند که باید بر اساس هدف خود یکی از این انواع را برای کسبوکار و وبلاگ خود انتخاب کنید. مثلا میتوانند به صورت مصاحبهای یا آموزشی باشند. فراموش نکنید که در صورت آپلود پادکست خود در Sound Cloud، میتوانید به صورت embed، پادکست مورد نظرتان را به عنوان یک مطلب در وبلاگتان منتشر کنید.
نتیجهگیری:
همیشه در نظر داشته باشید که محتوای وبلاگ شما باید به اندازه کافی جذاب باشد تا افراد بتوانند با آنها ارتباط برقرار کنند. پس لازم است که مجموعهی از انواع محتواهایی که در چارچوب استراتژی بازاریابی محتوا شما قرار میگیرند، بهره ببرید.
3 راهکار بازاریابی محتوا برای افزایش تعامل در یک وبلاگ

ذخیره سازی
0
0
اشتراکگذاری
گزارش تخلف
نظرتان را بنویسید
موارد بیشتر