اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 99

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
سازمان سنجش امکان مشاهده نتایج نهایی کنکور سراسری 99 را در دوره های روزانه ، شبانه ، پیام نور ، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان در اختیار داوطلبان قرار می دهد داوطلبان نیز به منظور مشاهده نتایج خود می بایست به سایت این سازمان به نشانی sanjesh.org مراجعه کنند .

برای مشاوره اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 99






نتایج اولیه کنکور سراسری 99 احتمالا در مرداد ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد و داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته در دوره های مختلف ( روزانه ، غیر روزانه ) ، فرم انتخاب رشته خود را تکمیل می کنند . داوطلبانی که با توجه به توضیحات کارنامه کنکور سراسری 99 موفق به شرکت در مرحله انتخاب رشته می شوند ، در انتظار اعلام نتایج کنکور سراسری 99 خواهند بود .

 نتایج نهایی کنکور سراسری از قبولی یا عدم قبولی داوطلبان خبر می دهد به طوریکه پذیرفته شدگان این آزمون می توانند برای ثبت نام به دانشگاه محل قبولی مراجعه نمایند . به دلیل اهمیت اطلاع از جزئیات اعلام نتایج نهایی ، در این مقاله به نگارش زمان ، نحوه مشاهده و مرحله بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 99 پرداخته ایم .



زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 99
مسئولان سازمان سنجش بعد از برگزاری هر یک از مراحل کنکور (  انتخاب رشته کنکور سراسری 99 و مرحله اعلام نتایج اولیه ) نتایج نهایی را در دهه سوم شهریور ماه در سایت خود منتشر خواهد کرد  . سال گذشته نتایج نهایی کنکور سراسری روز شنبه مورخ 23 شهریور اعلام شد امسال نیز احتمالا نتایج این آزمون در دهه سوم شهریور ماه منتشر شود .

به محض مشخص شدن زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 99 این مقاله به روز رسانی خواهد شد . برای اطلاع از زمان دقیق اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 99  عضو  کانال تلگرام مشاوره کنکور سراسری هیوا ، صفحه اینستاگرام مشاوره کنکور سراسری هیوا شوید .



به گفته وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری منصور غلامی ، نتایج نهایی کنکور سراسری 99 اواخر شهریور ماه اعلام می ‌شود و زمان شروع به تحصیل پذیرفته ‌شدگان این آزمون نیمه دوم مهرماه سال جاری خواهد بود .

به محض اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 99 ، این مقاله به روزرسانی می شود .

بیشتر بخوانید: زمان اعلام نتایج نهایی دانشگاه آزاد 99










نحوه مشاهده اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 99
نتایج انتخاب رشته کنکور 99 به صورت اینترنتی و از طریق سایت sanjesh.org اعلام می شود . از این رو داوطلبانی که نسبت به انتخاب رشته محل های مورد علاقه خود اقدام کرده اند می بایست در موعد مقرر به سایت مذکور مراجعه کرده و با وارد کردن اطلاعات درخواستی نتایج نهایی کنکور سراسری را مشاهده نمایند . 

داوطلبان بعد از ورود به سایت سازمان سنجش با یکی از دو روش مشخص شده در تصویر می توانند وارد صفحه اعلام نتایج کنکور سراسری شوند .







در این بخش با استفاده از یکی از دو روش موجود می توانید نتایج خود را دریافت نمایید .

روش اول : با وارد کردن شماره داوطلبی و شماره شناسنامه 

روش دوم : با وارد کردن  شماره پرونده و شماره شناسنامه 







در نظر داشته باشید راهنمای تصویری بالا مربوط به سال 98 است در صورت تغییرات در نحوه انتشار کارنامه نهایی مقاله به روز رسانی می شود .



اعتراض به نتایج نهایی کنکور سراسری 99
هر سال سازمان سنجش چند روز بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری مرحله ای را به منظور رسیدگی و بررسی اعتراض داوطلبان نسبت به نتایج دریافتی اختصاص می دهد که این مرحله را اعتراض به نتایج کنکور سراسری می نامند تا داوطلبان بتوانند اعتراضات خود را از طریق ارسال درخواست به سیستم پاسخگویی سازمان سنجش اعلام کنند .

بیشتر بخوانید: نحوه ثبت در خواست در سایت سازمان سنجش

همچنین چند روز بعد از اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری با انتشار کارنامه نهایی کنکور سراسری 99 امکان درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کنکور سراسری و تقاضای الویت بعدی نیز از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش برای داوطلبان فراهم می شود ، هر چند اعتراضات اکثر داوطلبان به دلیل اشتباهات رایج در انتخاب رشته کنکور سراسری می باشد اما سازمان سنجش این قابلیت ها را در اختیار داوطلبان قرار داده تا بتوانند از این طریق به اصلاح برخی اشتباهات خود بپردازند . 

بیشتر بخوانید: اعتراض به نتایج کنکور سراسری








مشاوره پذیرفته شدگان کنکور سراسری 99
داوطلبانی که بر اساس اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور 99 در ردیف پذیرفته شدگان این آزمون قرار می گیرند می بایست در موعد مقرر نسبت به ثبت نام در دانشگاه محل قبولی خود اقدام نمایند . با توجه به این که دانشگاه ها زمان و نحوه ثبت نام را در سایت اینترنتی خود اعلام می کنند ، پذیرفته شدگان پیش از مراجعه حضوری به دانشگاه ملزم به مراجعه به سایت دانشگاه محل قبولی خود می باشند .





نکات قابل توجه بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 99
داوطلبان می بایست در زمان مراجعه به دانشگاه محل قبولی مدارک لازم برای ثبت نام را که در سایت هر دانشگاه اعلام شده به همراه داشته باشند .
عدم مراجعه و ثبت نام پذیرفته شدگان در تاریخ های مقرر به منزله انصراف بوده و هیچ گونه اعتراضی پذیرفته نخواهد شد .
پذیرفته شدگان دوره روزانه کنکور سراسری 99 در صورت عدم ثبت نام یا انصراف از دانشگاه ، از انتخاب رشته دوره روزانه کنکور 1400 محروم می باشند .
داوطلبانی که علاوه بر قبولی در این آزمون جزو پذیرفته شدگان مرحله اعلام نتایج نهایی دانشگاه آزاد 99 نیز می باشند می توانند در یکی از دو دانشگاه محل قبولی دلخواه ثبت نام خود را انجام دهند .


در ادامه بخوانید: اعلام نتایج دانشگاه آزاد

در نظر داشته باشید مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا می توانند از طریق خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی شما را در انجام تمامی مراحل کنکور سراسری یاری دهند .






سوالات متداول


1- در زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 99 فقط رشته محل قبولی داوطلبان مشخص می شود ؟
بله ، داوطلبان در زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 99 فقط می توانند از وضعیت قبولی خود مطلع شوند اما جزئیات این نتایج در کارنامه نهایی کنکور سراسری درج می شود . 




2- آیا امکان اعتراض به نتایج نهایی کنکور سراسری 99 وجود دارد ؟
مطابق متن مقاله در زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 99 لینک اعتراض به نتایج در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش فعال می شود برای اطلاعات بیشتر مقاله را مطالعه کنید .




3-  آیا داوطلبان در زمان اعلام نتایج نهایی سراسری 99 می توانند از رتبه اکتسابی خود در تمامی رشته محل های انتخابی مطلع شوند ؟
در زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 99 تنها وضعیت قبولی یا عدم قبولی داوطلب منتشر می شود و متقاضیان برای اطلاع از رتبه اکتسابی در هر رشته محل باید کارنامه سبز خود را دریافت کنند . 

منبع : اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 99
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/qB5k
نظرتان را بنویسید