تاثیر بومی گزینی در انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 99

تاثیر بومی گزینی در انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 99
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
تو انتخاب رشته کنکور سراسری علاوه بر رتبه و تراز ، بومی گزینی هم تو محل قبولی داوطلب موثر است و داوطلبان تو بوم مربوطه شانس قبولی بیشتری نسبت به داوطلبای خارج از بوم دارند . بر اساس اعلام مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد چنین سهمیه ای در انتخاب رشته دانشگاه آزاد وجود ندارد و تنها ملاک قبولی داوطلبان نمره کل یا همان تراز اکتسابی است .

برای مشاوره تاثیر بومی گزینی در انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 99






یکی از مواردی که هر ساله مورد توجه متقاضیان ورود به دانشگاه آزاد قرار می گیرد ، نحوه تاثیر بومی گزینی انتخاب رشته دانشگاه آزاد می باشد . با توجه به این که بومی گزینی تاثیر مثبتی در قبولی و انتخاب رشته کنکور سراسری 99 دارند ، از اهمیت بالایی در بین داوطلبان کنکور برخوردار است . 

اما سوال بسیار متداولی که ذهن بسیاری از داوطلبان آزاد را به خود مشغول ساخته این است که آیا میزان تاثیر بومی گزینی در دانشگاه آزاد مانند تاثیر آن در انتخاب رشته کنکور سراسری 99 است ؟ ما در این مقاله سعی کرده ایم تا اطلاعات مورد نیاز شما درباره سهمیه بومی گزینی در انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 را در اختیارتان قرار دهیم .



تاثیر بومی گزینی در انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 99
بومی گزینی نیز از دیگر مفاهیمی است که در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری مشاهده می کنید ولی در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 چنین اصطلاحی مطرح نیست و همه داوطلبان برای انتخاب رشته محل های دانشگاه ازاد از اولویت یکسانی برخوردار هستند ، بنابراین بومی گزینی در قبولی دانشگاه آزاد تاثیری ندارد .

منظور از بومی گزینی این است که داوطلبان در بوم خود ، شانس بیشتری در قبولی رشته و دانشگاه مورد نظر نسبت به داوطلبان سایر بوم ها در همان رشته و دانشگاه دارند یعنی دانشگاه ها بر اساس این سهمیه در رشته های کم طرفدار 80 درصد ظرفیت کد رشته ها را به داوطلبان بومی و 20 درصد دیگر ظرفیت کد رشته ها را به داوطلبان غیر بومی اختصاص می دهند .

در رشته های پر طرفدار این میزان به 60 درصد کاهش میابد و 40 درصد از داوطلبان غیر بومی پذیرش می شود اما این سهمیه در انتخاب رشته دانشگاه آزاد تاثیری ندارد و سهمیه های موثر در دانشگاه آزاد تنها سهمیه ایثارگران و سهمیه خانواده شهدا است و داوطلبانی که از این سه سهمیه استفاده نمی کنند در سهمیه مناطق قرار می گیرند . 




بیشتر بخوانید: انتخاب رشته دانشگاه آزاد

بنابراین تنها ملاک قبولی و پذیرش متقاضیان تحصیل در دانشگاه آزاد تراز ( نمره کل ) می باشد . 

بدین صورت که شانس قبولی در رشته پزشکی دانشگاه آزاد شیراز یا پزشکی تهران برای کلیه داوطلبان سراسر کشور یکسان است هرچه تراز یک داوطلب بیشتر باشد شانس قبولی اش  برای کلیه رشته محل های سراسر کشور بیشتر می شود .










 داوطلبان می توانند در صورت داشتن هر گونه سوال در خصوص انتخاب رشته دانشگاه آزاد می توانند با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تماس بگیرند . راه ارتباطی داوطلبان با کارشناسان این مرکز سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا می باشد .  

در ادامه بخوانید: تاثیر سهمیه مناطق در انتخاب رشته دانشگاه آزاد












سوالات متداول


1- هدف از ایجاد سهمیه بومی گزینی چیست ؟
سازمان سنجش آموزش کشور جهت کاهش مشکلات اقامتی و همچنین برای حل مشکل رفت و آمد داوطلبان گزینش بومی برای برخی از رشته محل­ ها در نظر گرفت که البته این بومی گزینی برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد اعمال نمی شود برای اطلاعات بیشتر مقاله را مطالعه کنید .




2- بومی گزینی در انتخاب رشته دانشگاه آزاد موثر است ؟
طبق متن مقاله بومی گزینی تاثیری در انتخاب رشته دانشگاه آزاد ندارد برای اطلاعات بیشتر می توانید به متن مقاله مراجعه کنید .




3- آیا بومی گزینی برای رشته های پرطرفدار دانشگاه آزاد اعمال می شود ؟
مطابق متن مقاله بومی گزینه در هیچ یک از رشته های دانشگاه آزاد اعمال نمی شود و شانس قبولی برای کلیه داوطلبان سراسر کشور یکسان است به طوریکه هرچه تراز یک داوطلب بیشتر باشد شانس قبولی اش برای کلیه رشته محل های سراسر کشور بیشتر می شود .

منبع : تاثیر بومی گزینی در انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 99
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/pAKm
نظرتان را بنویسید