نحوه ثبت نام دانش آموزان در سامانه سناد

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
سامانه سناد دانش آموزی محلی برای ثبت ، نگه داری و مدیریت اطلاعات دانش آموزان مقاطع ابتدایی و متوسطه دوره اول و دوم است . مدیران محترم مدارس می بایست پس از ورود به پنل خود در سامانه سناد نسبت به ثبت نام دانش آموزان در این سامانه اقدام نمایند . 

برای مشاوره ثبت نام دانش آموزان در سامانه سناد






سامانه نام نویسی الکترونیکی دانش آموزان که به اختصار سناد نامیده می شود ، بانک اطلاعاتی حاوی اطلاعات تمام دانش آموزان مدارس مختلف کشور می باشد . این سامانه امکانات مختلفی برای مقاطع مختلف دوره های مختلف ابتدایی و متوسطه دوره اول و دوم دارد . این امکانات شامل ثبت نام دانش آموزان ، تعریف رشته پایه ، ایجاد و مدیریت کلاس ها ، ثبت نمره و دریافت کارنامه و غیره می باشد  که انجام دادن هر کدام از این موارد نیازمند انجام مراحل مختلفی است . 

از اولین اقداماتی که مدیران محترم مدارس می بایست پس از ورود به سامانه سناد دانش آموزی انجام دهند ثبت نام دانش آموزان است . به دلیل امکانات مختلف سامانه سناد ، استفاده از پنل کاربری ممکن است کمی گیج کننده به نظر برسد . به همین دلیل برای راحتی بیشتر مدیران محترم ، نحوه ثبت نام دانش آموزان در سامانه سناد دانش آموزی همراه با راهنمای تصویری در ادامه مقاله آمده است . 



راهنمای ثبت نام دانش آموزان ابتدایی در سامانه سناد
اولین اقدام مدیران در سامانه سناد ، ثبت نام مدارس می باشد که به منظور ثبت نام دانش آموز جدید در مدرسه ابتدایی می بایست بر روی پنجره ثبت نام دانش آموز جدید در منوی امور دفترداری در سامانه سناد کلیک کرده و با ثبت کد ملی دانش آموز اطلاعات دانش آموز جدید را ثبت نمود . هم چنین به منظور ثبت اطلاعات والدین دانش آموز در همان صفحه برروی علامت ذره بین که در کنار کد ملی پدر و مادر وجود دارد کلیک کرده و در صفحه باز شده اطلاعات والدین را وارد نمود .

اگر دانش آموز جدید الورود باشد در آخر صفحه همانند تصویر ترم تحصیلی جدید را وارد و بر روی دکمه ثبت نام کلیک کرده تا اطلاعات دانش آموز در سامانه سناد ثبت شود ولی اگر دانش آموز ثبت نامی مدرسه باشد به همین روش می توان اطلاعات شناسنامه ای دانش آموز را اصلاح نمود . 



 فرآیند ثبت نام دانش آموزان در دوره ابتدایی :











بعد از ثبت نام تمامی مشخصات دانش آموز و والدین همانند تصویر نمایش داده میشود :









حتما بخوانید: سامانه سناد ابتدایی









راهنمای ثبت نام دانش آموزان متوسطه در سامانه سناد
به منظور ثبت نام دانش آموزان دبیرستانی در سامانه سناد از منوی ثبت نام و سازماندهی وارد پنجره ثبت نام دانش آموز جدید شوید . در این صفحه می توانید دانش آموزان ورودی جدید به مدرسه را در سامانه سناد ثبت نام نمایید . ثبت نام دانش آموزان در این مرحله با وضعیت " ثبت نام اولیه " در " لیست دانش آموزان مدرسه " نمایش داده می شود . 

به منظور ثبت نام ، کد ملی دانش آموز را وارد کرده تا اطلاعات دانش آموز جهت نمایش و تغییر ( در صورت وجود داشتن اطلاعات دانش آموز در سیستم ) نمایش داده شود و یا در صورت نبود اطلاعات دانش آموز می توان اطلاعات را در سامانه وارد کرده و در انتها سال تحصیلی دانش آموز را انتخاب نمود . 

راهنمای تصویری ثبت نام دانش آموز جدید :















حتما بخوانید: سامانه سناد متوسطه


ثبت نام دانش آموزان اتباع
بدین منظور می توان از قسمت ثبت نام دانش آموز اتباع ، کد اتباع را وارد کرده و پس از مشاهده اطلاعات شناسایی ثبت شده و حداقل یکی از اطلاعات مدارک هویتی ( در صورتی که برای شخص وارد نشده باشد ، اطلاعات وارد می شود ) سال تحصیلی را انتخاب و ثبت نمود ، دانش آموزان اتباع نیز با وضعیت ثبت اولیه در لیست دانش آموزان قابل مشاهده می باشند . 

پذیرش گروهی در سامانه سناد
پذیرش گروهی تنها برای مدارس منحل شده ای که ثبت نامی دارند کاربرد دارد . روند انتقال گروهی به این صورت است که ابتدا منطقه از سایت یونیت یک کد مدرسه جدید دریافت نموده ، سپس از منوی انتقال گروهی ، کد مدرسه منحل و کد مدرسه جدید را وارد کرده و در انتها کاربر منطقه دانش آموزان ثبت نام شده را وارد مدرسه جدید در سامانه سناد می کند :







کمیسیون های مختلف موجود در سامانه سناد
دانش آموزانی که در هنگام ثبت نام با خطای دانش آموز دارای معلولیت می باشد یا پایه رشته انتخابی صحیح نمی باشد یا سن دانش آموز مجاز نیست و یا ثبت نام جهشی می توان از گزینه کمیسیون موجود در سامانه سناد استفاده نمود :







 انواع کمیسیون های موجود در سامانه سناد



 کمیسیون کبرسن : کبر سن برای دانش آموزانی است که سن آن ها بیشتر از حد مجاز در نظر گرفته شده برای آن پایه باشد . 

 کمیسیون تطبیق دروس : دانش آموزانی که تغییر رشته داده اند با استفاده از این کمیسیون می توانند دروسی را که با رشته قبلی مشترک بوده است را تطبیق بدهند . 

 کمیسیون صغر سن : برای دانش آموزانی می باشد که هنگام ثبت نام از سن دانش آموز خطا می گیرد و سن دانش آموز بیشتر از حد مجاز می باشد . 

 کمیسیون تغییر رشته : دانش آموزانی که می خواهند رشته انتخابی خود را تغییر دهند و از یک رشته به رشته دیگری بروند از کمیسیون تغییر رشته استفاده می شود . 










در صورت وجود هرگونه سوال درباره نحوه ثبت نام دانش آموزان در سامانه سناد می توانید با کارشناسان ما در مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تماس حاصل نمایید . هم چنین برای اطلاع از آخرین اخبار مدارس توصیه می کنیم عضو کانال تلگرام مدارس هیوا شده و یا صفحه اینستاگرام مدارس هیوا را دنبال کنید .

لازم به ذکر است سامانه سناد دانش آموزی مختص استفاده مدیران و کادر آموزشی مدارس می باشد و دانش آموزان برای استفاده از امکاناتی مانند دریافت کارنامه ، مشاهده برنامه هفتگی و غیره می بایست به سامانه همگام مراجعه نمایند که با مطالعه مقاله زیر می توانید به اطلاعات کاملی درباره این سامانه دست پیدا کنید .



در ادامه بخوانید: سامانه همگام مدارس



سوالات متداول


1- ثبت نام دانش آموزان در سامانه سناد چگونه و توسط چه کسی صورت می گیرد ؟
مدیران مدارس می بایست پس از ورود به پنل خود در سامانه سناد نسبت به ثبت نام دانش آموزان اقدام نمایند که راهنمای تصویری آن در این مقاله آمده است . 




2- ثبت نام دانش آموزان دوره ابتدایی در سامانه سناد چگونه انجام می شود ؟
مدیران محترم مدارس ابتدایی می بایست با ورود اطلاعات دانش آموز و اطلاعات پدر و مادر وی ، ثبت نام دانش آموز را در سامانه سناد انجام دهند که در این مقاله راهنمای تصویری آن آورده شده است . 




3- کمیسیون های مختلف موجود در سامانه سناد به چه منظور استفاده می شوند ؟  
4 کمیسیون مختلف در سامانه سناد وجود دارد که در این مقاله به توضیح هر کدام پرداخته شده و راهنمای تصویری ثبت کیمیسیون نیز قابل مشاهده می باشد .

منبع : نحوه ثبت نام دانش آموزان در سامانه سناد
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/nyXP
نظرتان را بنویسید