ابزارهای خطی نما چیست؟

ابزارهای خطی نما چیست؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
bitamolaii

قاب پنجره و طاق، قاب درب ورودی، قاب آینه و پانل های سنگی و کتیبه ها، شومینه های سنگی، نوار کف (لبه بین طبقات)، لبه بالکن و سقف، قاب (قاب گرد)، نمای کلی و قرنیز به کار رفته به عنوان ابزار طولی این ساز همانطور که از نامش پیداست دارای طول دلخواه و عرض معمولی 2 تا 3 سانتی متر است. این ابزار با استفاده از دستگاه CNC با سنگ های تراورتن، مرمر و مرمر ساخته شده است.

با اندازه مشخص شده یا نقشه طراح مطابقت ندارد. قیمت ابزارهای خطی متاثر از طراحی، ضخامت، عرض (ارتفاع)، جنس سنگ و اندازه ابزار است. ورساچه ، گلوریس، تاج، آمواج، گلاویس، گلبرگ، نیمکره، بابونه و الگوهای دیگر برای این ابزارهای خطی موجود است. به طور کلی ابزار زنی نمای رومی امری بسیار تخصصی و تاریخی است.

براکت سنگی

این ابزار زینتی ممکن است از مواد مختلفی از جمله چوب، رزین، پلی اورتان و غیره ساخته شود. از آن برای عناصر داخلی و خارجی استفاده می شود. براکت (یا سر گاو) بدن را به قسمت های بالا و پایین کار مانند گوشه، سر و نوار متصل می کند. در دیدگاه کلاسیک، جلوه زیبایی شناختی این ساز به قدری قدرتمند است که نمی توان از کاربرد آن چشم پوشی کرد. این ساز ممکن است با دست یا ماشین بر روی سنگ هایی مانند تراورتن و مرمر با مشخصات مشتری حک شود. طرح براکت، نوع سنگ، ابعاد، تعداد و دستی یا ماشینی بودن آن از جمله عوامل موثر بر قیمت براکت سنگ است.

ابزار ستون

ستون ها که حس عظمت و استحکام را در ناظر القا می کنند، یکی از ضروری ترین قسمت های نما کلاسیک هستند. با وجود تغییر شکل بخش‌های دیگر، می‌توان مشاهده کرد که بخش‌هایی مانند ستون‌ها در اکثر سازه‌های قدیمی باقی‌مانده باقی مانده‌اند! این ستون ها که به شکل های مربع و گرد هستند را می توان به صورت شمش یا قوطی تهیه کرد. در بیشتر موارد، ستون های مربعی شکل قوطی توخالی به دلیل قیمت کمتری نسبت به شمش، تقاضای بیشتری دارند. از نوع دیگری از ستون ها به عنوان ستون قاشقی یاد می شود. این ستون ها ممکن است دایره ای یا مسطح باشند. ستون های تخت معمولاً با ضخامت 4 سانتی متر ساخته می شوند، اما ستون های گرد به شمش های ضخیم تری نیاز دارند. برای ایجاد ستون قاشقی مساحت کار محاسبه می شود و از تعداد معینی ابزار قاشق و سهولت استفاده می شود. ضخامت سنگ برای این ستون نباید کمتر از 3 سانتی متر باشد. امروزه ابزار زنی نمای رومی دیگر به این شکل در بازار ساخته نمی شود.

ابزار زنی نمای رومی چیست

سرستون ها و پاستون ها

برای زیبایی نما رومی ساختمان، عناصر طراحی مانند کله گاو، قوچ و … در قسمت های پایین و بالاتر ستون ها به کار گرفته شده است. تخته‌های سر به‌ طور متوسط، طرح‌های بیشتری دارند و نفیس‌تر از پستان‌ها هستند. زیرا هیچ پایانی برای فرم هایی که می توان برای آن ایجاد کرد و سبک های متعددی که می توان برای آن اعمال کرد وجود ندارد. از طرف دیگر، سرستون ها بیشتر به چشم می آیند و بیشتر مورد توجه قرار می گیرند.

ابزار تخم مرغی

یکی از پرکاربردترین ابزارهای سنگی است که می توان از آن در تمامی قسمت های سازه از جمله نما استفاده کرد. ابزار تخم مرغ برای سرستون، پایه ستون، ابزار کنسول، راه پله و سایر کارهای مشابه استفاده می شود. معمولاً از تراورتن و مرمر برای این منظور استفاده می شود، در حالی که سنگ سخت و محکمی مانند گرانیت برای این عملیات مناسب نیست.

ابزار قاب پنجره و درب

فریم که زیبایی زیادی به نما می بخشد یکی از اجزای اصلی نمای ساختمان است. طرح های مختلفی برای این کار وجود دارد که می توانید در گوگل آنها را مشاهده نمایید.

صراحی

صراحی یکی از متنوع ترین مجسمه های سنگی است. صراحی علاوه بر تکمیل زیبایی نمای ساختمان، عملکرد دفاعی نیز دارد. این به ویژه برای استفاده در بالکن ها و پشت بام ها صادق است. در نتیجه، ما توصیه می‌کنیم انواع باکیفیت و دایره‌ای با قطر بزرگ را انتخاب کنید، زیرا جزء گلوی باز بیشتر از نوع مربعی در معرض آسیب است. در نتیجه اطمینان حاصل کنید که قطعات بدون شکستگی منحنی هستند. اکثر سنگ ها از سنگ آهک مانند تراورتن تشکیل شده اند. دو روش برای نصب نرده های روباز وجود دارد: روکشی و توکار. فاصله بین نرده ها بر اساس بودجه مصرفی تعیین می شود. اما در ارتفاعات هر چه این فاصله کمتر باشد ایمنی و زیبایی بیشتری خواهد داشت. ترجیحاً در هر پله نرده حفاظ وجود داشته باشد. از آنجایی که اتصال مستقیم برای ایمنی مستاجرین ساختمان حیاتی است، باید با استفاده از چسب سنگ محکم و قابل قبولی متصل شود. برای این کار می توانید از چسب سنگ مگا پوکسی استفاده کنید.

چکیده کلی و کلام اخر

در این مقاله به معرفی انواع نمای رومی و همینطور توضیحاتی در رابطه با ابزار زنی نمای رومی و اجرای نمای سیمان شسته در مطالب بعدی به شما دوستان عزیز ارائه کردیم. اگر به این مبحث علاقه دارید، می توانید با مطالعه کتاب های زمین شناسی بیشتر در رابطه با تاریخ این نماها آشنا شوید. از اینکه وقت خود را به جهت مطالعه این موضوع اختصاص دادید کمال تشکر را داریم.

لینک مرجع https://namasazanmoradi.com/
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/oDQL
نظرتان را بنویسید