معرفی ابزارهای تخصصی مکانیکی

معرفی ابزارهای تخصصی مکانیکی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
ابزار ماشین

اگر به‌تازگی به‌عنوان شخصی که خودتان آن را انجام می‌دهید، شروع به کار کرده‌اید یا می‌خواهید تعمیر و نگهداری خودرو را انجام دهید و می‌خواهید خودتان روی خودرویتان کار کنید، در اینجا برخی از ابزارهای مکانیکی اولیه وجود دارد که برای شروع سرگرمی خود به آن نیاز دارید.

در ادامه ابزارهای تخصصی مکانیکی را با هم مرور خواهیم کردیم.

 

چکش

ابزار اولیه ای که شما را به یک فرد تایید شده برای انجام کار خود تبدیل می کند، چکش است. با یک چکش پنجه ای 16 اونسی با دسته چوب جامد شروع کنید. اگر می‌خواهید ارتقا دهید، یک نسخه فایبرگلاس دسته دار با دستگیره بالشتکی را در نظر بگیرید. همانطور که تجربه خود را ایجاد می کنید، ممکن است نیاز به اضافه کردن چکش های تخصصی داشته باشید، از جمله:

 

چکش Ball-Peen: این چکش در ساخت فلز و جاهایی که نیاز به قرار دادن دقیق ضربه است استفاده می شود.

 

ماول 2 پوندی: این یک چکش بزرگتر است که می تواند ضربه سنگین تری وارد کند، اما همچنان در فضای محدود کار می کند. اگر کارهای تعلیق زیادی انجام می‌دهید که برای جدا کردن اتصالات توپ یا انتهای میله‌ها به ضربات بسیار سخت نیاز دارد، ماول بسیار مفید است.

 

پتک لاستیکی یا دمنده نرم: یک چکش نرم می تواند بدون آسیب رساندن به سطح مواد ضربه ای وارد کند. این چکش اغلب در کار موتور استفاده می شود اما می تواند در موارد مختلف بسیار مفید باشد.

بیشتر بخوانید: جعبه ابزار سامسونتی

 

پیچ گوشتی

یک مجموعه خوب از پیچ گوشتی ها برای هر کیت ابزار اولیه ضروری است. یک پیچ گوشتی خوب که نه تنها برای قرار دادن و برداشتن پیچ ها استفاده می شود، می تواند به عنوان یک میله خفیف عمل کند و به عنوان رانش عمل کند. به دنبال مجموعه ای با طول ها و اندازه های مختلف دسته، با پیچ گوشتی های مستقیم و فیلیپس باشید.

Pry Bar

برای کمک به اعمال اهرم برای سفت کردن تسمه ها یا بررسی بازی در اتصالات تعلیق، یک میله سوراخ ضروری است. در حالی که در مجموعه ابزار استارتر ضروری نیست، دو یا سه میله در طول های مختلف می تواند بسیار مفید باشد. در یک پیچ گوشتی بزرگ یا یک پیچ گوشتی نجار نیز کار خواهد کرد.

 

آچار

مانند پیچ ​​گوشتی ها، سرمایه گذاری در مجموعه ای از آچارها ارزشمند است. آچارها انواع و اندازه های مختلفی دارند، اما یک شروع خوب شامل موارد زیر است:

 

آچارهای ترکیبی: آچارهای ترکیبی شامل یک آچار انتهای جعبه (محصور) در یک طرف و یک آچار با انتهای باز در طرف دیگر است. به دنبال یک مجموعه آچار ترکیبی در متریک (میلی متر) و انگلیسی (اینچ) باشید. شما باید مجموعه هایی را در نظر بگیرید که دارای اندازه های بین 8 میلی متر تا 19 میلی متر و همچنین 1/4 اینچ تا 13/16 اینچ هستند. همانطور که نیازهای شما افزایش می یابد، می توانید در صورت نیاز آچارهای تخصصی اضافه کنید.

 

آچارهای قابل تنظیم: یک آچار انتهایی قابل تنظیم یک عملکرد همه جانبه است. یک مجموعه سه آچاری را در نظر بگیرید که دارای طول دسته 8، 10 و 12 اینچی است.

 

انبر

یکی دیگر از عملکرد خوب همه جانبه، انبردست مانند آچار عمل می کند، اما برای گرفتن هر شکل و اندازه ای که نیاز دارید، فشار می دهد. یک مجموعه ساده از انبردست های لغزنده یک ابزار اساسی است، اما اضافه کردن یک انبردست قفل، یک انبر قفل شیار و یک انبر دماغه سوزنی را نیز در نظر بگیرید. این چهار انبر اساسی به شما خدمات خوبی خواهد داد.

 

ست جغجغه و سوکت

برای کارهای مکانیکی، هیچ چیز به اندازه یک ست جغجغه و سوکت خوب نیست. جغجغه ها و سوکت ها در اندازه ها و اهداف مختلف موجود هستند. یکی از مزیت‌های ست جغجغه و سوکت این است که می‌توانید با یک مجموعه خوب از جغجغه‌ها و سوکت‌های پایه شروع کنید و با افزایش تجربه‌تان، جغجغه‌ها و سوکت‌های مخصوص را اضافه کنید. برای یک مجموعه اولیه خوب، موارد زیر را در نظر بگیرید:

 

جغجغه در درایو 1/4 اینچی، درایو 3/8 اینچی و درایو 1/2 اینچی. اگر نگرانی های مربوط به بودجه دارید، فقط با یک جغجغه 3/8 اینچی شروع کنید که بیشتر نیازهای شما را پوشش می دهد و می توانید بعداً به درایوهای 1/4 و 1/2 اینچی ارتقا دهید.

 

میله شکن در اصل یک جغجغه دسته بلند است که اهرم بسیار بیشتری را فراهم می کند. معمولاً در اندازه‌های درایو 3/8 و 1/2 اینچی موجود است، اگر انتخاب کرده‌اید که فقط با یک جغجغه 3/8 اینچی شروع کنید، نوار شکن درایو 3/8 اینچی را انتخاب کنید.

سوکت های دوازده نقطه ای، با دو اندازه انگلیسی و متریک، در هر یک از اندازه های درایو فوق. سوکت‌های دوازده نقطه‌ای مفیدترین سوکت‌ها هستند که با انواع پیچ‌ها مطابقت دارند و کار کردن با آنها در مناطق تنگ راحت‌تر است. با این حال، آنها برای کارهای سنگین مناسب نیستند، بنابراین ممکن است لازم باشد ست سوکت خود را با سوکت های 6 نقطه ای اضافی تکمیل کنید. بیشتر مجموعه‌های پریز معمولی شامل دو سوکت استاندارد شمع در اندازه‌های 5/8 و 13/16 اینچی هستند. اگر مجموعه سوکت انتخابی شما شامل این موارد نیست، آنها را جداگانه بردارید.

 

ست سوکت های عمیق اغلب زمانی استفاده می شود که پیچ طولانی تری از میان مهره بیرون زده و از قرار گرفتن یک سوکت معمولی روی مهره جلوگیری می کند. در حالی که اغلب می توان به جای آن از آچار استفاده کرد، گاهی اوقات یک سوکت عمیق بهترین راه حل است. اضافه کردن هر دو مجموعه انگلیسی و متریک را در هر سه اندازه درایو برای جغجغه‌های خود در نظر بگیرید.

 

در حالی که چند سال پیش معمولاً استفاده نمی شد، بیت های Torx در استفاده از آنها در حال رشد هستند. یک مجموعه 8 تکه را در نظر بگیرید که متداول ترین اندازه ها را شامل می شود.

 

آچار گشتاور یک جغجغه مخصوص است که میزان گشتاوری را که می توان روی پیچ اعمال کرد را محدود می کند. اگرچه در اکثر مجموعه‌های استارت ضروری نیست، اگر می‌خواهید کار موتور زیادی انجام دهید، یکی را اضافه کنید.

آچار آلن

مجموعه جمع و جور آچار آلن تاشو، در هر دو اندازه انگلیسی و متریک، افزودنی ارزان و مفید برای هر مجموعه ابزاری است.

 

قیچی سنگین

قیچی‌های سنگین برای باز کردن جعبه‌ها، برش دادن پلاستیک یا تمیز کردن شرایط آب و هوایی، بندکشی رشته‌ها و انواع کاربردهای دیگر ضروری است.

 

ابزار چاقو

یک چاقوی کاربردی تاشو یا جمع شونده با تیغه‌های قابل تغییر می‌تواند برای باز کردن جعبه‌های قطعات خودرو، سیم‌ها یا سیم‌ها، تمیز کردن سیمان واشر یا هر یک از کاربردهای دیگر استفاده شود.

 

چراغ قوه

یک چراغ قوه خوب با پایه مغناطیسی می تواند برای روشن کردن مناطق تیره تر بدون بستن دست ها بسیار مفید باشد. نسخه های قابل شارژ و LED نور روشنی با عمر باتری طولانی ارائه می دهند. نور فشرده ای را انتخاب کنید که در قسمت های تنگ جا شود و به راحتی قابل نگهداری باشد.

 

آچار فیلتر روغن

آچار فیلتر روغن دستی برای تعمیر و نگهداری اولیه تعویض روغن مفید است. مراقب آچارهای فیلتر روغنی باشید که روی جغجغه‌ها قرار می‌گیرند، زیرا معمولاً برای خودروها و/یا اندازه‌های فیلتر روغن خاص ساخته می‌شوند. حتی تنوع اندازه قابل تنظیم روی همه خودروها کار نمی کند زیرا فیلترهای روغن معمولاً در مکانی یافت نمی شوند که بتوان از آن آچارها استفاده کرد.

تابه تخلیه روغن

اگر می خواهید تعویض روغن را خودتان انجام دهید، یک ظرف تخلیه ضروری است. در حالی که این می تواند هر چیزی از یک قالب کیک قدیمی گرفته تا یک مخزن با کیفیت مکانیکی با یک قیف قابل افزایش باشد، اگر تازه شروع کرده اید، آن را ساده نگه دارید. بهترین کار شما این است که یک نسخه پلاستیکی ارزان قیمت را در نظر بگیرید که شامل یک نگهدارنده برای تخلیه روغن مصرف شده باشد.

 

شکاف شمع

شکاف شمع یک ابزار ساده و ارزان است که هیچ مکانیکی نباید بدون آن باشد. اینها معمولاً حدود یک دلار هستند و در نزدیکی صندوق در اکثر فروشگاه‌های قطعات خودرو یافت می‌شوند. شما ممکن است به انتخاب یک زوج فکر کنید زیرا آنها به راحتی می توانند تراشه کنند یا به راحتی تراشه کنند، که مفید بودن آنها را از بین می برد.

 

حسگر سنج

گیج های حسگر معمولاً در کار موتور برای مواردی مانند تنظیم شلاق سوپاپ و اندازه گیری شکاف شمع استفاده می شود. در حالی که اغلب استفاده نمی شود، سنج های حسگر ارزان و در صورت نیاز ضروری هستند.

 

جک و جک ایستاده است

یک جک کف خوب و یک جک پایه برای بلند کردن و نگه داشتن وسیله نقلیه مفید است تا به شما امکان کار در زیر آن را بدهد. حتی یک تعویض ساده روغن ممکن است نیاز به بلند کردن جلوی ماشین داشته باشد. همیشه از پایه های جک برای پشتیبانی از وسیله نقلیه استفاده کنید، نه جک به تنهایی!

آچار چرخ

یک آچار چرخ 4 جهته با تمام مهره های معمولی مطابقت دارد و به شما امکان می دهد به راحتی چرخ ها را از تقریباً هر وسیله نقلیه سبک جدا کنید. طراحی آچار به شما این امکان را می دهد که گشتاور بیشتری را برای شل کردن سرسخت ترین مهره ها اضافه کنید.

 

ظرف مغناطیسی

یک ظرف مغناطیسی محل مناسبی برای نگهداری مهره ها و پیچ و مهره ها در حین برداشتن آنها در محل کار فراهم می کند. پایه مغناطیسی می تواند ظرف را تقریباً در هر مکانی که در حال کار هستید به طور محکم نصب کند و بیشتر مهره ها و پیچ ها را حتی در حالت عمودی نگه می دارد.

 

آینه تلسکوپی

یک آینه تلسکوپی به شما کمک می کند تا در داخل و اطراف مناطق پنهان را ببینید تا پیچ مرموزی را که نمی توانید ببینید یا مهره ای را که پشت دسته سیم انداخته اید پیدا کنید.

 

کنتور برق ولت اهم

این دستگاه ولتاژ الکتریکی، مقاومت و انواع دیگر اندازه گیری های الکترونیکی را اندازه گیری می کند. در خودروهای کنترل‌شده با رایانه امروزی، این امر برای تشخیص انواع مشکلات سوئیچ‌ها، سنسورها، فعال‌کننده‌ها و سایر کنترل‌های الکترونیکی ضروری است.

 

کد خوان OBD

اینها کدهای رایانه ای را می خوانند که در صورت بروز مشکل در ماشین شما ذخیره می شوند. اگر روی خودروهایی کار می کنید که پس از دهه 1980 تولید شده اند، یک کدخوان خوب OBD ضروری است. بهترین موردی را که می توانید خریداری کنید و به دنبال کیسه هوا و کدهای ترمز نیز بگردید.

 

جعبه ابزار

فراموش نکنید که برای نگهداری همه ابزارهای خود به مکانی نیاز دارید. یک جعبه ابزار خوب ضروری است و مکانی را فراهم می کند که نه تنها ابزارهای شما را ذخیره کنید، بلکه آنها را مرتب و به راحتی پیدا کنید. به دنبال جعبه ابزاری بگردید که به اندازه کافی بزرگ باشد تا همه ابزارهای خود را نگه دارد و جعبه ابزاری که دارای کشوهای ذخیره سازی برای سازماندهی باشد.

سایر ملزومات

در حالی که اینها به طور خاص ابزار نیستند، این موارد برای نگهداری بسیار مفید و مفید هستند:

نوار الکتریکی

اسپری پاک کننده ترمز

روغن نافذ

پاک کننده دست پامیس خوب

این لیست به شما کمک می کند تا مجموعه ابزار اصلی خود را شروع کنید. همانطور که تجربه به دست می آورید و به سمت مشاغل سخت تر می روید، می توانید ابزارهای تخصصی بیشتری را برای تکمیل مجموعه اولیه خود ارتقا دهید و اضافه کنید.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/15Ao
نظرتان را بنویسید