سهمیه رزمندگان در کنکور سراسری

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
سهمیه رزمندگان یکی از سهمیه های موثر در کنکور سراسری 1400 می باشد که در دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 نیز بدان اشاره شده است. این سهمیه شامل رزمندگانی می باشد که در جبهه های حق علیه باطل حضور داشته و حد نصاب در نظر گرفته شده برای این سهمیه را کسب کردند.



سازمان سنجش، مجری برگزاری کنکور سراسری می باشد یعنی تمامی مراحل از جمله ثبت نام، شرایط و ضوابط ثبت نام، برگزاری آزمون، اعلام نتایج و ... از طریق سایت سنجش به نشانی sanjesh.org به داوطلبان ابلاغ می گردد. با توجه به تعداد زیاد متقاضیان شرکت در آزمون سراسری، تفاوت در رفاه آموزشی هر یک از مناطق سراسر کشور با هم، سازمان سنجش جهت ایجاد تعادل و برقراری عدالت آموزشی در کنکور سراسری، داوطلبان را در سهمیه های مجزا و با شرایط یکسان می سنجد.

تمامی سهمیه های موجود در کنکور سراسری در دفترچه راهنمای ثبت نام این آزمون ذکر شده است. از آنجایی که این سهمیه ها تاثیر مثبتی در کسب رتبه و انتخاب رشته کنکور سراسری دارند، هر ساله مورد توجه داوطلبان کنکور سراسری قرار می گیرد.

سهمیه رزمندگان، یکی از سهمیه های پرمتقاضی کنکور سراسری 1400 بشمار می رود. متقاضیان این سهمیه در صورت داشتن هر یک از شرایط گفته شده در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1400 مجاز به استفاده از آن می باشند. به دلیل اهمیت سهمیه رزمندگان در کنکور سراسری1400 در ادامه به توضیح سهمیه رزمندگان در کنکور سراسری 1400 پرداخته ایم.



مشمولان سهمیه رزمندگان کنکور سراسری 1400
در حالت کلی رزمنده به فردی اطلاق می گردد که زمان جنگ در جبهه های حق علیه باطل حضور داشته و برای حفظ، حراست و دفاع از آرمان های خود با دشمنان جنگیده است. سازمان سنجش و شورای عالی انقلاب فرهنگی سهمیه ای را برای رزمندگان در نظر گرفتند تا در صورت شرکت در کنکور سراسری  بتوانند از این تسهیلات در نظر گرفته شده برای بهبود قبولی خود استفاده نمایند.

رزمندگانی که قصد استفاده از این سهمیه را دارند، می بایست یکی از شرایط زیر را دارا باشند:

 رزمندگانی که از تاریخ 31 شهریور 59 لغایت 31 شهریور 67، حداقل 6 ماه متوالی یا متناوب به صورت داوطلبانه در مناطق عملیاتی جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور داشتند.

 پرسنل کادر ثابت، پیمانی و وظیفه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی که علاوه بر میزان وظیفه، از تاریخ 31 شهریور 59 لغایت 31 شهریور 67، حداقل 6 ماه پیوسته یا 9 ماه ناپیوسته به صورت داوطلبانه در خطوط مقدم حضور داشتند.





 با توجه به دفترچه ثبت نام راهنمای ثبت نام کنکور سراسری 1400، آن دسته از داوطلبانی که جزو نیروهای فعال و یا عادی بسیج بودند، مشمول سهمیه رزمندگان نمی شوند.



 همسر و فرزند رزمندگان، مشمول سهمیه ایثارگران 5 درصدی می باشند و در صورت ثبت نام کنکور سراسری می توانند از تسهیلات در نظر گرفته شده برای این سهمیه استفاده نمایند. برای اطلاع از جزئیات سهمیه ایثارگران 5 درصد مطالعه مقاله زیر پیشنهاد می گردد.

بیشتر بخوانید: تاثیر سهمیه ایثارگران 5 درصد در کنکور سراسری





نحوه اختصاص سهمیه رزمندگان در کنکور سراسری 1400
رزمندگان متقاضی شرکت در کنکور سراسری، که تمایل به استفاده از این سهمیه را دارند، می بایست زمان ثبت نام کنکور سراسری، یک کد رهگیری 12 رقمی از ارگان مربوطه دریافت کرده و در فرم ثبت نام خود وارد نمایند تا در صورت تایید نهایی از ارگان ذیربط و کسب حداقل 75 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در سهمیه مناطق کنکور سراسری 1400 امکان استفاده از این سهمیه را داشته باشند.



 برای آن دسته از داوطلبانی که زمان ثبت نام کنکور سراسری، به هر دلیل موفق به انتخاب سهمیه رزمندگان نشده اند، جای نگرانی نیست زیرا سازمان سنجش همزمان دریافت کارت ورود به جلسه ،اعلام نتایج اولیه و انتخاب رشته کنکور سراسری امکان ویرایش سهمیه را برای داوطلبان فراهم می کند تا افراد دارای این سهمیه در صورت کسب حد نصاب لازم بتوانند از تسهیلات خود استفاده نمایند.



برای استفاده از نرم افزار تخمین رتبه ایثارگران کنکور سراسری، مطالعه مقاله زیر پیشنهاد می گردد.

بیشتر بخوانید: نرم افزار تخمین رتبه ایثارگران کنکور سراسری









حد نصاب لازم برای استفاده از سهمیه رزمندگان در کنکور سراسری 1400
در حال حاضر با توجه به اعتراضاتی که متقاضیان کنکور سراسری، بابت سهمیه های اختصاص یافته به این آزمون به سازمان سنجش دارند، این سازمان اقدام به حذف برخی از سهمیه های کنکور سراسری و ساماندهی این سهمیه ها کرده است و طرحی را تحت عنوان لایحه ساماندهی سهمیه های کنکور سراسری تقدیم مجلس کرده است.

تا به امروز برای استفاده از سهمیه رزمندگان، داوطلب می بایست 75 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در سهمیه عادی را کسب می نمود تا امکان استفاده از سهمیه مذکور را داشته باشد. از طرفی ظرفیت پذیرش در رشته محل های پذیرفته شده توسط سهمیه رزمندگان مشخص نیست.

در صورت تصویب و اجرای این لایحه ، سهمیه رزمندگان دچار تغییراتی خواهد شد که این تغییرات به شرح زیر می باشد:

حد نصاب لازم برای استفاده از این سهمیه از 75 درصد به 80 درصد نمره آخرین فرد ﭘﺬﻳﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪه در گزینش عادی تغییر یافته و همچنین طرفیت پذیرش این سهمیه با سهمیه ایثارگران ادغام شده و به صورت مازاد و به اندازه 5 درصد مازاد می باشد.

در ادامه بخوانید: حذف سهمیه های کنکور سراسری







 اگر پس از مطالعه این مقاله در ارتباط با سهمیه های رزمندگان کنکور سراسری 1400 دچار ابهام شدید و یا سوالی داشتید، می توانید با استفاده از سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا مشکلات خود را در این زمینه با مشاوران مجرب این مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی در میان گذاشته و بهترین راه حل را از دریافت نمایید. هم چنین پیشنهاد می کنیم عضو کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام کنکور سراسری هیوا باشید تا از تمامی اخبار مربوط به کنکور 1400 مطلع گردید.




سوالات متداول


1- با توجه به طرح ساماندهی سهمیه های کنکور سراسری آیا سهمیه رزمندگان در کنکور 1400 حذف می گردد؟  
همانطور که در متن مقاله بطور کامل گفته شده است، احتمالا سهمیه رزمندگان در کنکور سال 1400 تغییری نخواهد داشت و طبق روال سال گذشته می باشد.




2- شرایط استفاده از سهمیه رزمندگان کجا نوشته شده؟
شرایط و جزییات استفاده از سهمیه رزمندگان در دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کنکور سراسری نوشته شده که جزئیات دقیق آن در متن این مقاله هم قرار داده شد است.




3-  حد نصاب لازم جهت استفاده از سهمیه رزمندگان چقدر در نظر گرفته شده است؟
 همانطور که در متن مقاله گفته شده است ، حد نصاب لازم برای استفاده از این سهمیه کسب 80 درصد نمره فرد پذیرفته در سهمیه آزاد در نظر گرفته شده است.

منبع : سهمیه رزمندگان در کنکور سراسری
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/oxEN
نظرتان را بنویسید