سنگ شکن فکی

سنگ شکن فکی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
ali
سنگ شکن فکی عمدتا در مرحله اول عمل خردایش استفاده می شود. این نوع از سنگ شکن ها در خردایش سنگ های معدنی سخت مانند سنگ آهن ، سنگ مس ، سرب و روی ، کوارتز، فلدسپات کاربرد فراوانی دارند.

این نوع سنگ شکن ها برای شکستن ذرات از نیروی فشاری استفاده می کند. این فشار مکانیکی توسط دو فک سنگ شکن که یکی از آنها ثابت و دیگری متحرک ، وارد میشود.

یک سنگ شکن فکی متشکل از مجموعه ای از فک های عمودی است . یک فک ثابت نگه داشته که به آن فک ثابت گفته می شود. در حالیکه فک دیگر به نام فک نوسانی یا متحرک نامیده میشود. فک متحرک توسط یک مکانیزم بادامک یا پیتمن حرکت میکند .

فاصله بین فک ثابت و متحرک را محفظه خرد کن مینامند . حرکت نوسانی فک متحرک میتواند بسیار کم باشد .زیرا ممکن است خرد شدن کامل در یک سیکل کاری انجام نگیرد.

نیروی لازم برای خرد کردن مواد از طریق یک چرخ یا فولی منتقل میشود . چرخش فولی باعث حرکت ناگهانی توگل شده و فک متحرک را به حرکت در می آورد . با این عمل فاصله بین فک ثابت و متحرک بسته شده و مواد خرد میشوند .

سنگ شکن های فکی جزو سنگ شکن های سنگین محسوب میشوند. جنس بدنه بیرونی این دستگاه ها از چدن و یا فولاد ساخته میشود. همچنین فک ها و قطعاتی که مستقیما با مواد خردشونده ارتباط دارند از جنس چدن و یا فولاد منگنزی ساخته میشوند.
برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/XzGl
نظرتان را بنویسید