کاربرد انواع سنگ های نما

کاربرد انواع سنگ های نما
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
bitamolaii

کاربرد سنگ آذرین چیست :

سنگ های آذرین دیگر مانند ابسیدین و بازالت در ساخت بلوک های ساختمانی یا چارچوب یک ساختمان کاربرد دارند. اینها فلزات رایج جاده هستند که حتی برای ساختن روسازی استفاده می شوند.

 

2. سنگ های دگرگونی:

این سنگ ها در نتیجه تغییرات فشار یا دما به وجود می آیند . خود کلمه دگرگونی به معنای تغییر است. این سنگ ‌ها به‌ عنوان سنگ‌ های رسوبی یا آذرین شروع می‌شوند ، اما با گذشت زمان به حدی تغییر می‌کنند که باید در دسته‌ ای از سنگ‌های دگرگونی خودشان قرار بگیرند .

سنگ‌های دگرگونی زمانی ایجاد می‌شوند که سنگ‌ها در اعماق زمین مدفون شده و تحت فشار زیاد قرار گیرند. این باعث می شود که سنگ ها از شکل اصلی خود تغییر کنند و کشیده شوند. آنها همچنین به دلیل نزدیکی به ماگما تشکیل می شوند که باعث می شود تا حدی ذوب شوند و به دلیل تغییرات شدید دما خواص جدیدی ایجاد کنند .

سنگ های دگرگونی می توانند شرایط فشار و دمای بالا را تحمل کنند ، بنابراین ظاهر آنها در طول زمان تغییر نمی کند . سنگ مرمر، گارنت ، تخته سنگ ، کوارتزیت و کلریت نمونه‌های رایج سنگ‌های دگرگونی هستند.

 

دلیل مناسب بودن سنگ مرمر برای سنگ ساختمانی :

یکی از انواع سنگ نمای ساختمان سنگ مرمر است . سنگ مرمر در خانه ها برای مقاصد تزئینی و کنده کاری مورد استفاده رایج است. این سنگ نما به عنوان سنگ نما رومی ساختمان هم شمرده میشود.

این شهر به دلیل زیبایی در مجسمه سازی و معماری در سراسر جهان شناخته شده است . برخی از غنی‌ترین معماری‌های جهان مانند یا دبود لینکلن ، تاج محل ، بنای یادبود واشنگتن ، و مجسمه نیم تنه آرتمیس دارای آثار مرمری پیچیده‌ای هستند که حتی پس از صدها سال پس از ساخته شدن ، بکر به نظر می‌رسند . استفاده از این سنگ تنها به این شگفتی های معماری محدود نمی شود . سنگ مرمر یک سنگ محبوب در کف سازی است که برای ساخت صفحات میز، سینک ظرفشویی ، پله ها، آستانه پنجره ها ، نیمکت ها و ستون ها نیز استفاده می شود .

برای ساخت هر ملکی می توانید از سایه های زیبای سفید ، صورتی،  قرمز و نارنجی مرمر انتخاب کنید.

 

انواع سنگ نمای ساختمان | سنگ مرمر

مزایای سنگ مرمر:

سنگ مرمر کیفیت نیمه شفاف بودن را دارد.

این اجازه می دهد تا مقداری نور وارد آن شود و به هر قطعه درخششی نرم بدهد.

این سنگ همچنین به قطعات سنگ مرمر اجازه می دهد تا صیقل پذیری بالایی داشته باشند .

با ترکیب تمام این ویژگی ها و اضافه کردن قیمت پایین این سنگ ها ، جای تعجب نیست که سنگ مرمر یک انتخاب ایده آل برای طراحی داخلی است.

اگر به دنبال راه‌هایی برای اضافه کردن رنگی باکلاس به خانه خود هستید یا به فضای زندگی خود اضافه می‌کنید که ظاهری زیبا به آن می‌دهد، سنگ مرمر انتخابی عالی است.

 

  1. سنگ های رسوبی :

هنگامی که ذخایر قطعات و رسوبات جمع آوری شده در طول زمان در توده های آبی (دریاچه ها ، رودخانه ها و اقیانوس ها ) سنگ های رسوبی تشکیل می شوند . سوخت های فسیلی و سنگ آهک در سنگ های رسوبی وجود دارد . سازندگان و معماران علاقه مند به وجود سنگ آهک در سنگ های رسوبی هستند.

بیایید ببینیم چه چیزی سنگ آهک را به یک مصالح ساختمانی جهانی تبدیل می کند.

 

انواع سنگ نمای ساختمان | سنگ آهک

مزایای سنگ آهک :

  • سنگ آهک در طبیعت بسیار متنوع است.
  • استحکام بالای این سنگ باعث می شود که به راحتی به بلوک و آجر تبدیل شود .
  • سنگ آهک بادوام است و تحمل بالایی در برابر خوردگی دارد.
  • این سنگ بیشتر در کاشی‌های ساختمانی، دیوارها، چیدمان کف استخر و حمام و حتی به‌عنوان فلز جاده استفاده می‌شود.
  • فرآیندهایی مانند سفید کردن، ساخت شیشه و ساخت نما سیمانی ساختمان که جزء لاینفک ساخت و ساز هستند، از سنگ آهک نیز استفاده می کنند.
  • سنگ آهک در یک نوار از رنگ های خاکی وجود دارد و برای ایجاد پانل ها استفاده می شود. می توان با استفاده از سنگ آهک یک پوشش پرداخت شده یا برس خورده ایجاد کرد. این کیفیت سنگ آن را به یک انتخاب محبوب در ایجاد قطعات مدرن و تزئینی در ساختمان تبدیل می کند. انواع سنگ نمای ساختمان برای نما سازی و بازسازی نما در این مقاله بررسی شد , شما میتوانید مطابق سلیقه خود انتخاب کرده و آن را در ساختمان خود اجرا نمایید .

 

لینک مرجع https://namasazanmoradi.com/
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/oDQL
نظرتان را بنویسید