زمان اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد 1400

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
پس از بررسی فرم انتخاب رشته داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد 1400 ، وضعیت پذیرش متقاضیان در زمان اعلام نتایج نهایی از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می شود . با توجه به اینکه نتایج نهایی کنکور ارشد معمولا تا یک ماه پس از انتخاب رشته این آزمون بر روی سایت سنجش منتشر می شود ، احتمالا تا شهریور ماه شاهد اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد 1400 باشیم .




داوطلبانی که برای انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1400 مجاز شده و به ثبت کد رشته محل های کارشناسی ارشد پرداخته بودند منتظر اعلام نتایج نهایی ارشد هستند تا از نتیجه پذیرش خود مطلع شوند . سازمان سنجش آموزش کشور با نرم افزارهای دقیق خود کد رشته های داوطلبان را بررسی کرده و سپس جواب نهایی را در اختیار داوطلبان قرار می دهد .

متقاضیان می بایست در زمان اعلام نتایج نهایی ارشد که تا 5 آبان ماه می باشد به سایت sanjesh.org مراجعه کرده و از وضعیت قبولی یا مردودی خود مطلع شوند . اطلاع به موقع از زمان انتشار نتایج ارشد 1400 به داوطلبان کمک می کند تا به موقع در دانشگاه پذیرفته شده خود ثبت نام نمایند . به همین دلیل در ادامه قصد داریم زمان و نحوه مشاهده نتایج کنکور ارشد 1400 را بررسی کنیم .



زمان اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد 1400
با وجود اینکه سازمان سنجش هر ساله زمان بندی فرآیندهای مربوط به پذیرش کارشناسی ارشد را از طریق جدولی در اختیار داوطلبان قرار می دهد ، اما به دلایل مختلف ممکن است زمان هر مرحله از کنکور ارشد تغییر کرده و گاهی به تعویق بیوفتد . به طور مثال سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا تمامی مراحل کنکور ارشد از زمان برگزاری تا اعلام نتایج به تاخیر افتاد و  نتایج کنکور کارشناسی ارشد در هفته اول آبان ماه بر روی سایت سازمان سنجش منتشر شد .

امسال پیش بینی می شود نتایج کنکور کارشناسی ارشد 1400 در شهریور ماه بر روی سایت سازمان سنجش منتشر شود . داوطلبان با عضویت در کانال تلگرام کارشناسی ارشد هیوا و صفحه اینستاگرام کارشناسی ارشد هیوا می توانند از زمان دقیق این فرایند مطلع شوند .





نتایج نهایی کنکور ارشد 1400 به محض اعلام در اینجا قرار می گیرد .



بیشتر بخوانید: راهنمای  اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد 1400





راهنمای تصویری مشاهده اعلام نتایج نهایی ارشد 1400
داوطلبانی که در انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1400 شرکت کرده بودند برای مشاهده نتایج خود می بایست به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و مراحل زیر را مانند راهنمای تصویری ارائه شده طی نمایند .



ابتدا به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و پس از ورود به بخش کارشناسی ارشد ، گزینه اعلام نتایج نهایی ارشد 1400 را کلیک کنید .







گزینه ورود به سیستم را انتخاب کنید .







اطلاعات خواسته شده نظیر کد ملی خود را وارد کرده و در آخر بر روی ورود به سیستم کلیک کنید .







در صفحه میز کار خو.د می توانید بخش های مختلف را مشاهده نمایید . با انتخاب نتایج نهایی ارشد می توانید از جواب پذیرش کنکور کارشناسی ارشد مطلع شوید .







لازم به ذکر است نتایج نهایی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نیز به صورت مجزا و در سایت azmoon.org اعلام می شود . البته طی سه سال گذشته شاهد انتشار این نتایج به طور همزمان با دانشگاه های سراسری در سایت سازمان سنجش بودیم . برای اطلاع از زمان اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400 کلیک کنید .

بیشتر بخوانید: زمان اعلام نتایج نهایی ارشد دانشگاه آزاد 1400









مشاوره اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد 1400
اگر داوطلبان به هر دلیلی در انتخاب رشته ارشد خود اشتباه کرده بودند و از نتایج کسب کرده خود راضی نبودند می توانند از طریق ارسال درخواست اشتباه در انتخاب رشته برای سازمان سنجش ، از شانس دوباره ای برای بررسی الویت هایشان استفاده نمایند .

داوطلبانی هم که به دلایل دیگر موفق به کسب رتبه قبولی نشده اند می توانند با ثبت نام ارشد بر اساس سوابق تحصیلی 1400 شانس خود را برای ورود به مقطع تحصیلات تکمیلی بیازمایند . شرکت در کنکور کارشناسی ارشد سال بعد نیز فرصت دیگری برای این داوطلبان می باشد که نیازمند برنامه ریزی دقیق و مطالعه منابع مناسب است .

کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تا زمان اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد 1400 همراه داوطلبان بوده و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا پاسخگوی سوالات آن ها خواهند بود .

در ادامه بخوانید: ثبت نام کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی









سوالات متداول


1- آیا در زمان اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد 1400 رتبه داوطلب در هر رشته محل نیز مشخص می شود ؟
در زمان اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد 1400 تنها وضعیت قبولی داوطلب مشخص شده و رتبه اکتسابی او در کارنامه نهایی کارشناسی ارشد درج می شود .




2- آیا در زمان اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد 1400 امکان اعتراض وجود دارد ؟
بله ، داوطلبان از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش می توانند درخواستی با عنوان اعتراض به نتایج کنکور کارشناسی ارشد ثبت کنند .




3- پذیرفته شدگان مرحله اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد 1400 چه زمانی باید به دانشگاه محل قبولی مراجعه کنند ؟
پس از اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد اطلاعیه زمان بندی ثبت نام دانشگاه ها منتشر شده و در اختیار داوطلبان قرار می گیرد .

منبع : زمان اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد 1400
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/P3Q1
نظرتان را بنویسید